Big Huge säljs eller läggs ner

Robot
Inaktiv
Big Huge säljs eller läggs ner

Väldigt bra sätt att bli av med konkurrans.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Väldigt bra sätt att bli av med konkurrans.

De lägger nog inte ner studion för att minska konkurransen utan för att minska den mängd pengar företaget blöder just nu. Om det nu var det du menade?

Big Huge Games har gjort Rise of Nations spelen samt en expansion till AoEIII för de som undrar.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Att BHG skulle läggas ner är lite som Microsoft la ner Ensemble Studios. Båda stora inom RTS genren. Fast BHG lyckades inte följa upp det lysande Rise of Nations. Tyvärr så gillade inte många Rise of Legends, även om jag själv tyckte det var kul.

Medlem

Härligt, nu kan THQ satsa fullt ut på shovelware till Wii.

Medlem

Noooooo! Då får vi inget riktigt Rise of Nations 2.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nae. Jag gillade inte Legends precis, men jag älskade första Rise of Nations och expansionen enormt.

Medlem

Rise of Nations, snyft, det spelet dras igång varje lan.
*A nuke has been detected*... *You've lost Big Huge City*

Medlem

Rise of Nations var skitbra. Spelet tar lätt Empire Earth. Kanske 1Comany kan ta över utvecklingen av Rise of Nation 2?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Varför gjorde de inte ett Rise of Nations 2, som 1an med uppiffad grafik? Det hade ju lätt blivit en höjdare om de behållit samma gameplay.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Inaktiv

Det känns som att spelstudior försvinner på löpande band tycker jag

Inaktiv
Skrivet av HunterPig:

Varför gjorde de inte ett Rise of Nations 2, som 1an med uppiffad grafik? Det hade ju lätt blivit en höjdare om de behållit samma gameplay.

Skulle helt klart köpt RoN 2 om de gjort den. Om det är ett RTS som jag vill ha en uppföljare på är det just RoN.

Tråkigt nog så drog BHG iväg på fel spår, och eftersom RoL inte sålde speciellt bra blev det inga mer RTS efter det.

1
Skriv svar