Iphone får DLC och multiplayerstöd

Robot
Medlem
Iphone får DLC och multiplayerstöd

Undrar om kidsen måste ta ett SMS lån från EA för att först kunna köpa en virtuell villa för pengarna också? Dom verkar inte sticka under stolen med deras intentioner när dom med sina nya infallsvinklar försöker mjölka ungarna på deras veckopeng,

Like stealing candy from a baby:
http://www.youtube.com/watch?v=8OuWaGXU09w

Medlem

Räcker nog med om man betalar för spelet ska du se lilla Xhit.

För övrigt så har ju inte de där klippet någonting med ditt inlägg om att mjölka pengar för fem öre.

Medlem

Oj, verkar som nån tog illa vid sig...besynnerligt.

Inaktiv

Hur många ungar har en Iphone nu för tiden? - Inte många.

Så länge kon kan producera mjölk så varför inte mjölka ut den tills den faller ihop?

Bra att det kommer nya Sims och fler expansioner. Skulle vara roligt om det kom Sims 2 expansioner när trean är ute också.

Antikvitet
Skrivet av showerguy:

Hur många ungar har en Iphone nu för tiden? - Inte många.

Så länge kon kan producera mjölk så varför inte mjölka ut den tills den faller ihop?

Bra att det kommer nya Sims och fler expansioner. Skulle vara roligt om det kom Sims 2 expansioner när trean är ute också.

Get your facts straight, ponken. 17 miljoner Iphone har sålts, tillsammans med Ipod Touch har Apple en install base på ungefär 30 miljoner.

I januari meddelade Microsoft att man sålt 28 miljoner Xbox 360. Jag har för mig att Wii ligger runt 45 miljoner och Playstation 3 runt 20 miljoner, så att räkna bort Iphone och Ipod Touch som du gör är rätt korkat.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

jag har varit iphone ägare i flera år - först en 2g från usa sen nu 3gn då den kom till sverige.

notera att Iphonens cpu/gpu är på 700mhz - det vill säga snabbare än både psp och Ds tillsammans


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ännu trevligare är det ju nu när Apple börjat marknads föra iPod Touch som en spelmaskin. Ökar intresset hos utvecklare/utgivare. Många trevliga titlar på gång och fler på väg att utannonseras om man skall tro på det som sägs.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av showerguy:

Hur många ungar har en Iphone nu för tiden? - Inte många.

Så länge kon kan producera mjölk så varför inte mjölka ut den tills den faller ihop?

Bra att det kommer nya Sims och fler expansioner. Skulle vara roligt om det kom Sims 2 expansioner när trean är ute också.

Get your facts straight, ponken. 17 miljoner Iphone har sålts, tillsammans med Ipod Touch har Apple en install base på ungefär 30 miljoner.

I januari meddelade Microsoft att man sålt 28 miljoner Xbox 360. Jag har för mig att Wii ligger runt 45 miljoner och Playstation 3 runt 20 miljoner, så att räkna bort Iphone och Ipod Touch som du gör är rätt korkat.

Förstår inte riktigt hur ditt inlägg hänger ihop med Showerguys? Han påpekar ju bara att målgruppen med iphone inte är ungar som svar på det tidigare inlägget som menade att EA vill tjäna pengar på mikrotransaktioner från barn.

Dina siffror på sålda konsoler känns rätt irrelevant i frågan?

Medlem
Skrivet av Guding:
Skrivet av John:
Skrivet av showerguy:

Hur många ungar har en Iphone nu för tiden? - Inte många.

Så länge kon kan producera mjölk så varför inte mjölka ut den tills den faller ihop?

Bra att det kommer nya Sims och fler expansioner. Skulle vara roligt om det kom Sims 2 expansioner när trean är ute också.

Get your facts straight, ponken. 17 miljoner Iphone har sålts, tillsammans med Ipod Touch har Apple en install base på ungefär 30 miljoner.

I januari meddelade Microsoft att man sålt 28 miljoner Xbox 360. Jag har för mig att Wii ligger runt 45 miljoner och Playstation 3 runt 20 miljoner, så att räkna bort Iphone och Ipod Touch som du gör är rätt korkat.

Förstår inte riktigt hur ditt inlägg hänger ihop med Showerguys? Han påpekar ju bara att målgruppen med iphone inte är ungar som svar på det tidigare inlägget som menade att EA vill tjäna pengar på mikrotransaktioner från barn.

Dina siffror på sålda konsoler känns rätt irrelevant i frågan?

Jag håller med. Att jämföra sålda konsoler som man "bara" spelar spel på med en Iphone som jag misstänker de allra flesta inte köper för att spela på är inte rättvist. Så att det sålts mer Iphones än Xbox är orelevant.

Antikvitet

Jag måste blivit alltför storögd av presskonfen, jag missade helt ordet "ungar". Ber om ursäkt, showerguy.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

dock tycker inte jag att Iphonen tilltalar som spel-maskin....

Iphonen är en riktigt bra telefon, finns riktigt bra Apps (program det villsäga) å många spel, dock inte så roligt att spela på mobil med touch skärm.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

En dum fråga kanske, men fungerar alla program till iphone på en ipod touch?
Är sugen på att skaffa en touch då jag redan har en mobil och inte känner för att punga ut storkovan på en iphone.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

En dum fråga kanske, men fungerar alla program till iphone på en ipod touch?
Är sugen på att skaffa en touch då jag redan har en mobil och inte känner för att punga ut storkovan på en iphone.

Tror alla apps som inte kräver kamera borde funka på en iPod touch 2g. Apps som använder iPhones mikrofon funkar enbart på touchen om man har ett headset (enbart 2G).

Medlem

Pilskin:
Alla program som inte kräver en mobils egenskaper fungerar på iPod Touch. Som exempel, Apps som använder sig av GPS, Kamera, SMS m.m kommer såklart inte fungera på iPod Touch. andra generationens iPod Touch har högtalare och något bättre prestanda än den förra modellen. Men både iPhone 3G och iPod Touch använder sig av samma OS, så man kan väl säga att runt 80-85% av alla apps som finns på App Store fungerar på iPod, alla spel t.ex.

Medlem

Jag hörde att man med senaste uppdateringen också äntligen kan skicka mms och använda bluetooth för filöverföring.

Akta er, nu kommer revolutionen rätt upp i fejan på er!

Medlem

Varför skicka MMS när man kan maila?


signatur
Medlem

Tack för svaren, det blir nog en touch inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av cammo:

Varför skicka MMS när man kan maila?

Varför tror du MMS finns? Om det vore värdelöst som funktion borde det väl inte finnas på nya mobiler överhuvudtaget, eller hur?

MMS är bra när man snabbt vill skicka en bild till en annan persons mobiltelefon. Hur många av de som har mobiltelefoner kollar sin mail på den? Tror inte det är ens hälften...

Naturligtvis kan man maila en bild och det är ju bättre med tanke på att bilden inte behöver komprimeras. Men mail är ingen ersättning till MMS och MMS är ingen ersättning till mail - det är två olika tekniker som kompletterar varandra.

Medlem
Skrivet av cammo:

Varför skicka MMS när man kan maila?

sluta, nu är du bara löjlig.

MMs är faktiskt en miss på Iphoen, men finns Apps för det, å det ryktas om ett intregrerat mms app i 3.0.

dock är jag väldigt nöjd med min Iphone 16gb vit
fast tyckte mer om 2g versionen som hade aleminium å inte plats, den var skönare att hålla i.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

MMs är faktiskt en miss på Iphoen, men finns Apps för det, å det ryktas om ett intregrerat mms app i 3.0.

Det ryktas inte om det, Apple har bekräftat MMS till 3.0. Sen måste jag hålla med dem som förespråkar mail framför MMS.

Medlem

Stereo bluetooth kommer INTE fungera till äldre modeller.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag hörde att man med senaste uppdateringen också äntligen kan skicka mms och använda bluetooth för filöverföring.

där tror jag du har missuppfattat nåt. Visst bluetooth nu stöds för allehanda ting, men så långt som jag hört så finns en sån funktion inte inbyggd än direkt i mobilen, dock kan det hända att nån gör ett gratis program som gör det åt dig, men som sagt, är rätt säker på att det inte kommer som standard i uppdateringen.

[edit]
Många av funktionerna tycker folk är självklarheter som telefonen borde haft från början, t.ex. MMS-funktionen och varför den inte skulle funka med iPhone 2G låter mycket märkligt. Men vi ser fortfarande ingen filöverföringen via Bluetooth, flash eller videoinspelnings-stöd vilket är aningen tråkigt.

källa:
http://www.iphoneinfo.se/

Medlem
Skrivet av cammo:

Varför skicka MMS när man kan maila?

Varför skicka mail när man kan MMSa? Mail tillhör 90-talet och är inget iaf jag använder ens till PC mer än till nyhetsbrev och kvitton. MMS är ju ganska överlägset vad gäller att skicka bilder till andra mobiler, iom att de flesta inte ens använder internet eller mail-konto på sin mobil.

Skrivet av TruB:

Många av funktionerna tycker folk är självklarheter som telefonen borde haft från början, t.ex. MMS-funktionen och varför den inte skulle funka med iPhone 2G låter mycket märkligt. Men vi ser fortfarande ingen filöverföringen via Bluetooth, flash eller videoinspelnings-stöd vilket är aningen tråkigt.

källa:
http://www.iphoneinfo.se/

Ofan, jag fick bara höra typ "wohoo, mms och bluetooth-överföring till iphone i nästa uppdatering!" av en polare tidigare igår Har inte läst någon changelist själv, så det är möjligt att det har missuppfattats.

Inget jag lider av direkt, utan jag tycker mer synd om de som har köpt en dyr mobil som verkar kunna göra allt annat än att agera som just en modern mobil Sånna här grundliga funktioner har liksom alla andra mobiler haft de senaste 5 åren och känns liksom som en självklar standard. Förstår inte vad dom håller på med!

Medlem

Mr. Bravo läs mitt inlägg längst ner:
http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/3586-iphone-...

och sen angående mms vs mail, det är precis tvärtom om vad som sagts, MMS är bara skapats för mobilerna ska kunna skicka media matrial, mail är en utvecklad standard, bara för att du är efter i dator världen betyder inte att alla är det. jag skickar mail och bilder dagligen, dock oftas genom jobbet men ändå. MMS skickar jag nästan aldrig, visst det hade väl varit bra om det kom med från början, men inget jag skulle bry mig om, mail därimot är nåt jag ialla fall har användningför.

Medlem

Underbart, har precis beställt min Iphone!


signatur

Gamer since day one!

1
Skriv svar