Dator Problem, Svart skärm

Inaktiv
Dator Problem, Svart skärm

Hallå Igen !

Efter att i helgen ha köpt dom delar som jag behövde för att uppdatera datorn hemma (förutom Chassit som jag köpte igår) så satte jag mig igår för att sätta ihop allting.

Efter mycket möda och lite besvär (satans processor fläkt) fick jag till slut ihop allting, problemet är att skärmen inte vill gå igång, varken med det gamla grafik kortet (något gammalt ATI X600 kort eller nått) eller det nya ("Asus GeForce 8800GTS 512MB").

Jag hade inte så mycket tid att testa vad som var fel igår kväll men jag han testa om det var Nätagget som inte räckte till genom att koppla ut allt som inte var absolut nödvändigt.

Planen idag är när jag kommer hem kolla om det är skärmen eller minnena som har pajjat, det mest irriterande däremot är att jag inte får några trevliga Startup pip som skulle ha kunnat signalerat vad som var fel.

Spec på prylar i datorn:

Grafik Kort: Asus GeForce 8800GTS 512MB
Moderkort: Asus - Socket 775 - ATX Intel P35 (P5K PRO)
Minnen: (Får återkomma med den infon om det blir nödvändigt)
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.66GHz (2 CPUs) Se länk för mer information
Nätagg: Corsair CMPSU-450VXEU 450W

Förslag på vad som skulle kunna vara fel och hur dom felen skulle kunna lösas uppskattas innerligt (gärna så snabbt som möjligt så att jag har något hår kvar på skallen i slutet på veckan).

1
Skriv svar