Medlem
Iphone 3G med GPS

Nu är det klart.

Iphone 3G kommer 11 Juli och får GPS.

3G

Snabb nedladdning 36 procent snabbare än Nokia N95

300 timmars passningstid

5 timmars taltid med 3G

10 timmar med gsm

Inbyggd gps

Ny telefonen kommer att säljas i 70 länder över hela världen,

I Sverige säljs den av Telia.

8 gigabytesversionen kommer att kosta bara 199 dollar i USA (motsvarar 1300 kronor)

16GB kostar 299$ och finns i svart och vit.

samma pris över hela världen.

11 juli börjar leveranserna

Jag kommer köpa en

http://www.apple.com/se/iphone/


signatur
Medlem

Fett! Dom är ju för fina!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Japp..ser grymt bra ut...blir att handla genast när den kommer:up:

Medlem

Fick precis känslan att det är dags för en ny mobil.

Hur är det med abonnemang till den? Måste man ha nån månadskostnad eller kan man köra refill?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Fick precis känslan att det är dags för en ny mobil.

Hur är det med abonnemang till den? Måste man ha nån månadskostnad eller kan man köra refill?

Ingen som vet hur det kommer fungera i Sverige ännu.

Telia borde dock gå ut med info snart.


signatur
Medlem

Givet köp för min del.

Medlem

vänta nu... kommer den att kosta 1300 kronor ?
känns väldigt billigt

edit: är det plus ev. månadsavgift ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Jag ska köpa!
Om man måste teckna abonnemang, så är det ju bara att importera en ajphåne från USA. Lite dyrare med frakten, men lätt värt det! Sen får man ju jailbreaka den, men det hade man väll gjort ändå....


signatur

.

Medlem

sugen på denna jag med, inte lättare heller när kusinen redan har den sen drygt ett halvår tillbaks =). Han köpte den i usa

Inaktiv

Fan vad ägda alla iphone 1.0 ägare är. Länge leve Nokia N96!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

blir köp för min del också, om inte telias abbonemang är helt orimligt, typ 399:- i månaden i tre år, ring för 99:-

Medlem
Skrivet av Donqen:

vänta nu... kommer den att kosta 1300 kronor ?
känns väldigt billigt

edit: är det plus ev. månadsavgift ?

Skatt m.m. tillkommer. Enligt iphoneinfo.se kommer den att kosta 2000kr


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Så mobilen kommer att kosta runt 2000:-.

Telia har inga uppgifter om abonnemang/bindningstider för Iphone, men det verkar rimligt att den kommer att säljas ungefär på samma villkor som N95? Köper du den binder du upp dig i 24 månader med förhöjd månadskostnad på 200:-, men då får du väja vilket abonnemang du vill (99, 199, 299) och du får ringa för hela. vill du surfa mycket kan du köpa till flatrate för data för 199 extra. du kan "köpa loss" hela telefonen dag ett om du inte vill slå ut din "betalning" av luren under 24 månader.

låter ganska schysst? 2000:- kan jag tänka mig att pynta upp på rak arm, sen 99 i månaden och kanske 199 extra för fri data, då säger jag nog upp mitt bredband hemma.

fast å andra sidan vet nog telia att de kan ta vilka fantasi-priser de vill. och kommer att göra det

Medlem

Tror inte det blir någon förhöjd månadsavgift, det är ju endast till för att betala för telefonen.

http://telia.se/iphone


signatur
Medlem

Har väntat 1år på den. Men nått säger mig att sketna Telia kommer sätta högt pris med abonnemang. Jag vill ha utan abonnemang....

Inaktiv

ÄNTLIGEN! :D:D


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

exakt vad jag inte behöver

Inaktiv

Jag hitta felet. 2,0 megapixels. Vilket skämt.

Jämnför med konkurentersas mobiler
http://www.phonearena.com/htmls/compare_advresults.php?phones...


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag hitta felet. 2,0 megapixels. Vilket skämt.

Vill jag fota köper jag en kamera.


signatur
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag hitta felet. 2,0 megapixels. Vilket skämt.

Frågan är om det inte är ett större skämt att prioritera mobilkameran först ändå? 2 mp räcker gott och väl för fyllebilder som man gladeligen ändå raderar dagen efter.

Som cammo sa; vill man fota så köper man en vettig kamera istället.

Medlem

jag är långt ifrån en prylbög, men det är ju så jädra mycket, så jädra snyggt och så jädra användarvänligt och kvalité för en så liten summa pengar att jag får ett ordentligt måste-ha-begär
(SuperTank, vi köper på företagen såklart, Enterprise! hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag hitta felet. 2,0 megapixels. Vilket skämt.

Jämnför med konkurentersas mobiler
http://www.phonearena.com/htmls/compare_advresults.php?phones...

Utifrån att läsa det där så verkar det som om Nokiatelefonen hade fler och bättre funktioner än Iphone, men då är jag ju också jävligt dålig på teknik. Någon som kan tillrättavisa mig?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag hitta felet. 2,0 megapixels. Vilket skämt.

Jämnför med konkurentersas mobiler
http://www.phonearena.com/htmls/compare_advresults.php?phones...

Utifrån att läsa det där så verkar det som om Nokiatelefonen hade fler och bättre funktioner än Iphone, men då är jag ju också jävligt dålig på teknik. Någon som kan tillrättavisa mig?

http://youtube.com/watch?v=4vle73VqtHw


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Lär ju kosta typ 10.000kr (ingen överdrift) med påtvingat abonnemang på två år.
Jag kör med kontantkort som jag tankar ca 500kr/år, aldrig att jag skaffar ett dyrt abbonemang.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Vet inte vart tusan du har kollat efter abonnemang men mitt teliaabonnemang har kostat mig knappt 5000:- på två år inklusive samtalstid. Märker man ens av att något kostar 600 kr/kvartalet?

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag hitta felet. 2,0 megapixels. Vilket skämt.

Jämnför med konkurentersas mobiler
http://www.phonearena.com/htmls/compare_advresults.php?phones...

Utifrån att läsa det där så verkar det som om Nokiatelefonen hade fler och bättre funktioner än Iphone, men då är jag ju också jävligt dålig på teknik. Någon som kan tillrättavisa mig?

http://youtube.com/watch?v=4vle73VqtHw

Haha, den har jag sett förut. Men vad är egentligen bättre med iphone än de andra som jämfördes med i länken?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

i tänket är iPhone väldigt lik apples andra produkter. Oftast sämre hårdvara men mycket bättre mjukvara och community.

Jag tycker att det är värt att betala lite extra för bra os och program, AppStore som exempel.

Så självklart kommer jag köpa en!


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Inaktiv
Skrivet av Tooweak38:

i tänket är iPhone väldigt lik apples andra produkter. Oftast sämre hårdvara men mycket bättre mjukvara och community.

Jag tycker att det är värt att betala lite extra för bra os och program, AppStore som exempel.

Så självklart kommer jag köpa en!

Det verkar som om iphone här i Sverige kommer bli väldigt dyrt, de kommer troligtvis kosta 2990+ abb kostanden som troligtvis ligger runt 400-500kr/månad

I USA kommer man att slippa akteverings skiten som man är tvungen att göra här i Sverige, så för er som vill köpa en telefon utan abonomang rekomenderar jag www.international-orders.com (ni slipper dessutom tull och moms avgiften), har själv handlat därifrån,

EDIT :

efter att ha läst lite mer , så kommer man inte att kunna köpa mobilen alls utan att ha aktiverat den, så vi blir nog tvugna att ta det genom telia,

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:
Skrivet av Tooweak38:

i tänket är iPhone väldigt lik apples andra produkter. Oftast sämre hårdvara men mycket bättre mjukvara och community.

Jag tycker att det är värt att betala lite extra för bra os och program, AppStore som exempel.

Så självklart kommer jag köpa en!

Det verkar som om iphone här i Sverige kommer bli väldigt dyrt, de kommer troligtvis kosta 2990+ abb kostanden som troligtvis ligger runt 400-500kr/månad

I USA kommer man att slippa akteverings skiten som man är tvungen att göra här i Sverige, så för er som vill köpa en telefon utan abonomang rekomenderar jag www.international-orders.com (ni slipper dessutom tull och moms avgiften), har själv handlat därifrån,

EDIT :

efter att ha läst lite mer , så kommer man inte att kunna köpa mobilen alls utan att ha aktiverat den, så vi blir nog tvugna att ta det genom telia,

Steve Jobs har sagt på WWDC att iphonen inte kommer kosta lika mycket som den förra. $199 + skatt för 8gb. Inte så mycket med andra ord. Det är ju inte bara telefonen man betalar för. Vissa program i Appstore och apples push notification för tredjeparts mjukvara kommer ju vara gratis.


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Inaktiv
Skrivet av Tooweak38:
Skrivet av david_dellblom:
Skrivet av Tooweak38:

i tänket är iPhone väldigt lik apples andra produkter. Oftast sämre hårdvara men mycket bättre mjukvara och community.

Jag tycker att det är värt att betala lite extra för bra os och program, AppStore som exempel.

Så självklart kommer jag köpa en!

Det verkar som om iphone här i Sverige kommer bli väldigt dyrt, de kommer troligtvis kosta 2990+ abb kostanden som troligtvis ligger runt 400-500kr/månad

I USA kommer man att slippa akteverings skiten som man är tvungen att göra här i Sverige, så för er som vill köpa en telefon utan abonomang rekomenderar jag www.international-orders.com (ni slipper dessutom tull och moms avgiften), har själv handlat därifrån,

EDIT :

efter att ha läst lite mer , så kommer man inte att kunna köpa mobilen alls utan att ha aktiverat den, så vi blir nog tvugna att ta det genom telia,

Steve Jobs har sagt på WWDC att iphonen inte kommer kosta lika mycket som den förra. $199 + skatt för 8gb. Inte så mycket med andra ord. Det är ju inte bara telefonen man betalar för. Vissa program i Appstore och apples push notification för tredjeparts mjukvara kommer ju vara gratis.

Jag tror inte att du har förstått det hela , 1200kr för 8gb och 1800 för 16 gb versionen MEN telefonerna kommer ABSOLUT inte att säljas utan abonomang. Vad hindrar Telia att tjärna på detta då det bara är dem som är först med att ge ut telefonerna , detta ger dem en stor fördel med att ge ut telefonerna med otroligt dyra abb kostnader.

Enligt tidigare nya mobiler osv , så kommer det att se ut ungefär så här :

2000kr(för mobilen) +399/499/månad i 12/24 månader.(OBS , Exempel)

123
Skriv svar