Datorn dör efter en kort stund

Medlem
Datorn dör efter en kort stund

Sitter här nu, med ett nytt moderkort som jag fick tackvare mitt gamla var halft defekt... Dock kom också ett problem.

Startade upp datorn och BIOS började boota dvd läsaren och datorn dog helt plötsligt.. Fick detta problem när jag bytte till ett annat moderkort förut med.

Det är samma grejer som med det gamla moderkortet.

När jag försöker en annan gång så dör datorn efter 5 sec och så kan det ta 10 sec osv.

Tacksam för svar på problemet

Medlem
Skrivet av SkyFly:

Sitter här nu, med ett nytt moderkort som jag fick tackvare mitt gamla var halft defekt... Dock kom också ett problem.

Startade upp datorn och BIOS började boota dvd läsaren och datorn dog helt plötsligt.. Fick detta problem när jag bytte till ett annat moderkort förut med.

Det är samma grejer som med det gamla moderkortet.

När jag försöker en annan gång så dör datorn efter 5 sec och så kan det ta 10 sec osv.

Tacksam för svar på problemet

Vad har du för hårdiskar och grafikkort? Klarar nätverksagget det eller? Låter som ditt nättagg är för klent men vet ju inte vad du har för övrig hårdvara. kan ju vara nätagget som är defekt också pröva byta om du kan låna ett av en kompis eller nåt


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Har två st Maxtor 300 gig 7200 rpm
Grafikkort: Club 8800GTS 320 mb
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4 ghz
Nätagg: Zalman heatpipe cooled 600w
RAM: 2 gig kingston 800 mhz
moderkort: ASUS P5N-E SLI

------

Min fråga blir då varför nätagget klarar av att köra igång med mitt första moderkort jag hade, som är ett likadant som det tredje.

Medlem
Skrivet av SkyFly:

Har två st Maxtor 300 gig 7200 rpm
Grafikkort: Club 8800GTS 320 mb
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4 ghz
Nätagg: Zalman heatpipe cooled 600w
RAM: 2 gig kingston 800 mhz
moderkort: ASUS P5N-E SLI

------

Min fråga blir då varför nätagget klarar av att köra igång med mitt första moderkort jag hade, som är ett likadant som det tredje.

Ok men kan det vara trasigt? Låter ju så om datorn slår av


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Kolla att det inte är knappen på fronten som inte fjädrar ut - hade detta på en burk för några år sedan (!) Detta fel gör att burken slår av 5 sek efter att den slagits på.

Även om den fjädrar ut så gör kanske inte blecken i brytaren det, så mät resistansen i den för att vara säker.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Ok, har satt dit det gamla moderkortet nu och det funkar perfekt, utom dom fel som finns på moderkortet sen innan förstås. men ska testa det ni har gett som förslag.

Medlem

Ok då måste det ju vara ett fel på ditt nya moderkort isåfall


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Konstigt att det är det på två moderkort då.. Har testat med ett annat :S

1
Skriv svar