Logitech Z5500 högtalarproblem/X-FI ljudkortsproblem

Medlem
Logitech Z5500 högtalarproblem/X-FI ljudkortsproblem

Hej, nu är det så att det har hänt någonting konstigt med mina högtalare som jag är för smart för att förstå. Man kan säga att det är två problem. Helt plötsligt medans jag satt och spelade (Battle for Middle-Earth II) så slutade högtalarna spela.

De dog. De bara la av. Hela systemet! De går inte ens att starta de i Stand-by länge! Jag har dragit ut alla strömkablar, slagit av och på strömmen i olika lägen och kopplat in igen, ur och in, slagit på och av men det har inte hänt ett dugg! De går fortfarande inte in i stand-by läge ens.

För att göra det hela värre så kan jag inte ens koppla in mitt headset i SPDIF-uttaget i mitt ljudkort (Ett Creative X-Fi XtremeGamer). Hur jag än bär mig åt och vilka inställningar jag än använder så händer det inte ett dugg, någon som vet något om detta?

Hjälp uppskattas verkligen, tack på förhand!

/dani, deprimerad audiofil


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Låter som ljudkortet gett upp. Men du kan ju pröva avinstallera drivrutinerna helt sen installera dom igen. Hjälper inte det och du får inget ljud i dina hörlurar eller z5500 är det nog bara köpa nytt eller skicka på garanti ifall den gäller ännu


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Låter som ljudkortet gett upp. Men du kan ju pröva avinstallera drivrutinerna helt sen installera dom igen. Hjälper inte det och du får inget ljud i dina hörlurar eller z5500 är det nog bara köpa nytt eller skicka på garanti ifall den gäller ännu

Jag kopplade ur Z5500 ur ljudkortet och körde in hörlurarna istället. Det funkade fint. Men högtalarna är fortfarande stendöda, jälp någon?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Samma sak hände en vän till mig . Bara att skicka in dina z5500 på reparation .

Medlem

Ingen som har något annat förslag på vad som kan vara fel? Jag gillar inte att lämna in grejer på reparation, tar så lång tid för nånting man kan göra själv bara man vet vad.

Funderar på om det kanske är säkringen på baksidan av subwoofern?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Det kan vara det , prova med att byta säkring innan du skicka iväg dem Det värsta som kan hända är att det inte funkar och du måste skicka iväg dem

Medlem
Skrivet av smuts:

Ingen som har något annat förslag på vad som kan vara fel? Jag gillar inte att lämna in grejer på reparation, tar så lång tid för nånting man kan göra själv bara man vet vad.

Funderar på om det kanske är säkringen på baksidan av subwoofern?

Ja det är aldrig kul att skicka saker men ibland är det tyvärr ett måste:\
Hoppas du inte behöver skicka


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av smuts:

Ingen som har något annat förslag på vad som kan vara fel? Jag gillar inte att lämna in grejer på reparation, tar så lång tid för nånting man kan göra själv bara man vet vad.

Funderar på om det kanske är säkringen på baksidan av subwoofern?

Ja det är aldrig kul att skicka saker men ibland är det tyvärr ett måste:\
Hoppas du inte behöver skicka

Kikade på baksidan av subwoofern på säkringen som satt där och köpte en liknande, fast i glas, och 230V istället för 250V. Funkar ändå hur bra som helst!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:
Skrivet av Silenz:
Skrivet av smuts:

Ingen som har något annat förslag på vad som kan vara fel? Jag gillar inte att lämna in grejer på reparation, tar så lång tid för nånting man kan göra själv bara man vet vad.

Funderar på om det kanske är säkringen på baksidan av subwoofern?

Ja det är aldrig kul att skicka saker men ibland är det tyvärr ett måste:\
Hoppas du inte behöver skicka

Kikade på baksidan av subwoofern på säkringen som satt där och köpte en liknande, fast i glas, och 230V istället för 250V. Funkar ändå hur bra som helst!

Härligt:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Kul att det löste sig : )

1
Skriv svar