Läckta bilder på Wolfenstein?

Medlem

Ser väl helt ok som tidigare nämnt använder ju spelet ID TECH 4 dvs en förbättrad Doom 3 motor, och utvecklare av spelet är Raven.

Wolfenstein har väl alltid varit ganska stilrent , det handlar om Tyskarna och att bygga på den generella känslan folk hade att Tyskarna utförde hemska experiment och att dem var onda i princip.

Natzi flaggor förbjuds i vissa censurerade versioner, själv har jag ingen direkt koll på hur ET såg ut då jag inte lirade det särsklit mycket men RTCW hade fullt med natzi flaggor i SP delen.

Ser ut som Cod2 nämnde någon :)? Kan ju bero på att Call of Duty serien använder ID Softwares Q3 motor som i princip nu är 100% omgjord i och med cod4 släppet 2007.

Medlem

giff giff


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Neee.. tyckte inte det såg modernt ut. Kolla in kanterna. Man kan skära sig på dem! :S Ser inte realistiskt ut för 5 öre

Medlem

Wolfenstein har väl aldrig varit realistiskt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ett spel kan ju inneha trovärdighet och även realism om det så är en sci fic shooter, det beror ju helt på hur man ser det liksom.

Deadspace innehar hög trovärdighet enligt mig i hur miljöer osv beter sig, sen att man slåss mot aliens och att det är ett fantasi concept är ju helt klart.

Vissa spel är mer realistiska än andra och vissa väljer att fokusera endast på det dvs Simulatorer.

12
Skriv svar