Solen värmer i skåneland

Medlem
Solen värmer i skåneland

På min inglasade balkong är det alltid sommar. Badshortsen har åkt fram för första gången i år och jag sitter med laptopen i knäet i värsta sommarhettan.
Inser nu att jag måste fixa solglasögon i rätt styrka i sommar... har sagt det ett tag nu. Istället har jag antingen gått omkring som en idiot och kisat mig igenom dagarna, eller använt ett par vanliga solglas och därmed gått miste om en gnutta synskärpa. Svårt att få tummen ur röven bara o göra det. Trista pengar att lägga ut dessutom.

Igår kikade jag på en ny sadel till min fixie. Nästa månad om det finns pengar över så beställer jag en Brooks Swallow i svart. Kostar lite dryga 1700:- men är väl värd pengarna om man tar hand om den. Håller i en livstid och blir bara skönare med åren. Det är fördelen med läder, nackdelen blir ju att man ska behandla den som en barnunge och smörja in den o ha sig.

Blir väl till att lägga ut en bild på vrålåket...

För er som inte har sommar idag önskar jag att ni var här i Malmö. För er som är på sydliga breddgrader, enjoy

Tilläggas bör att det är en annan sadel och en styrlinda istället för de här asfula greppen på bilden.

#blogg

Solen värmer i skåneland

Du besöker inte fotomässan i år? Jag bodde i Stockholm för ett tag sedan och hade nära till Älvsjö, men hann inte dit och kika runt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej det blev ingen fotomässa. Har flera vänner som är där och jobbar men jag avstod i år. Hade möjlighet att samåka idag men ligger lite lågt pga ekonomiska skäl. Kostar bensin mat och inträde och jag kände att det fanns annat att lägga pengarna på just nu. Men fotomässan i år har en jättestor utställningsyta och det är jag lite ledsen över att jag inte får se. Men men.. Nästa gång! Jag njuter av det sköna vädret här hemma istället

1
Skriv svar