Datorn fastnar vid bootscreen!

Medlem
Datorn fastnar vid bootscreen!

Tja, nu är det så här att jag har köpt nytt moderkort, grafikkort, och ramminnen.
Och så fort jag startar datorn så går allt som vanligt tills jag kommer till windows bootscreen där det laddar som vanligt till en början. Dom 3 blåa "kuberna" eller vad man ska säga, drar förbi i vanlig hastighet. Men sen helt plötsligt så börjar dom gå skit sakta och laggigt och så fastnar jag där och kommer ingen vart. Testade att vänta i 10 min men den laddade fortfarande.... Hoppas att ni har några goda råd/tips på vad det kan bero på!? :/

Mobo: ASUS P5N-E SLI
GPU: Nvidia Geforce 9600 GT 512mb
CPU: Intel Pentium D 2,8 ghz
HDD: Maxtor 256 gig
RAM: Corsair xms2 DDR 2 2gig


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Eftersom du köpt mycket nytt så är det bra att formatera och installera om Windows.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Eftersom du köpt mycket nytt så är det bra att formatera och installera om Windows.

Så det kan alltså bero på det? att windows inte känner igen hårdvaran eftersom det är så stor förändring??:P


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Prova att ta Windowsskivan och välj reparera. glöm sedan inte drivers till chipset osv sedan. Inte alla ggr det fungerar med reparation, men ibland så. Lycka till!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tack för svaret, ska prova det ;). En sak jag vill tillägga är att jag kommer inte heller in i felsäkert läge... Men, men ska prova en reparation annars så gör jag en hel ominstallation.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Om man byter hårdvara så blir HALen fel

Medlem

rättare om du byter moderkort så kan du inte använda samma installation utav windows så du måste ta och installera om

Medlem

Tack för alla svar:D ska prova mig fram


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Jag köpte [bara] nytt grafik kort och installerade drivrutiner osv, och hade samma problem. om du formaterar så skulle jag tro att problemen borde försvinna.

Lycka till!


signatur

Igår fick jag Tiberium i ögat, nu ser jag grönt...

Medlem
Skrivet av Ted_hallerod:

Jag köpte [bara] nytt grafik kort och installerade drivrutiner osv, och hade samma problem. om du formaterar så skulle jag tro att problemen borde försvinna.

Lycka till!

Har nu formaterat och allt funkar fin, fint


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar