Nvidia GTX 200 eller Ati 4000?

Medlem
Nvidia GTX 200 eller Ati 4000?

Snart nog släpper Ati, och Nvidia sin nya serie grafikkort. Båda hävdar såklart, eller vill att vi ska köpa respektives grafikprocessorer.
Men vilken kommer bli bäst tror ni?
Kommer Ati springa förbi Nvidia den här gången? Eller kommer Nvidia fortfarande regera Grafikmarknaden?

Feel free to discuss!:O

Medlem

nvidias kommer troligen bli bättre... men dyrare.


signatur

B lup

Inaktiv

Nvidia kommer troligvis att glra de kraftigaste korten än en gång. Men jag vet kommer att sitta ett HD4870 i min burk.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Nvidia kommer troligvis att glra de kraftigaste korten än en gång. Men jag vet kommer att sitta ett HD4870 i min burk.

Samma här, jag är inte så intresserad av det kraftigaste, men det tystaste, svalaste och kraftigaste för prestanda/kr

Medlem

Jupp, blir en 4870 här också, ska bli så skönt att gå tillbaka till stationär dator!

Medlem

Om jag skulle ha pengar till något av de + nytt PSU skulle det bli Nvidia, kraft före tystnad, är så van vid min förra dator + mitt 360 och med headset hör man inget förutom musik och ljud, så ljud gör inge.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Nvidia skulle jag tro blir kraftigare men dyrare

Medlem

ATI 4000, troligtvis snabbare och billigare
NVIDIA GTA 200, säkert bättre, dyrare och långsammare.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det kommer jag bestämma när jag har möjlighet att läsa tester och så vad jag tycker är bästa och mest prisvärda alternativet


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det är i alla fall kul att se att Ati kommer att använda sig av GDDR5 i deras 4870, medans Nvidia stannar på GDDR3.
Frågan är om det blir snabbare eller inte. Hur som helst så måste Ati göra något bra om dom vill stanna kvar i branschen.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det är i alla fall kul att se att Ati kommer att använda sig av GDDR5 i deras 4870, medans Nvidia stannar på GDDR3.
Frågan är om det blir snabbare eller inte. Hur som helst så måste Ati göra något bra om dom vill stanna kvar i branschen.

Japp med Ati har 256bits minne medans Nvidia har 512bit så vi får se vilket som är snabbare


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av 73mpl4R:

Det är i alla fall kul att se att Ati kommer att använda sig av GDDR5 i deras 4870, medans Nvidia stannar på GDDR3.
Frågan är om det blir snabbare eller inte. Hur som helst så måste Ati göra något bra om dom vill stanna kvar i branschen.

Japp med Ati har 256bits minne medans Nvidia har 512bit så vi får se vilket som är snabbare

Fast bara ett va? : P
Det var väl så att bara den dyrare modellen hade 512?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Fast bara ett va? : P
Det var väl så att bara den dyrare modellen hade 512?

[http://www.sweclockers.com/nyhet/7800-farska_bilder_pa_geforc...]

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Eottt:

Fast bara ett va? : P
Det var väl så att bara den dyrare modellen hade 512?

[http://www.sweclockers.com/nyhet/7800-farska_bilder_pa_geforc...]

2 strömkontakter:O en 8 pins och en 6 pins alltså kan man välja vilket som eller måste man ha ström i bägge samtidigt?

Vill ha faktorn känns är rätt hög på 280 kortet kan man lugnt påstå:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Vill ha faktorn vet jag inte, men strömfaktorn kommer att vara skyhög:)

Inaktiv

Riktigt sugen på att se båda dom där korten i action, även om jag nog mest troligt kommer på nvidia igen pga dåliga erfarenheter med ATI kort.

Medlem

Hoppas faktiskt att båda gör riktigt bra kort, så vi får se lite sweetare fps på crysis!

Medlem

GTX 200 vs RADEON 4000 i Vantage

[http://www.nordichardware.com/news,7809.html]

Inga seriösa siffror, källan är inte säker, men de menar på att det inte är omöjligt att det blir såhär.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Vill ha faktorn vet jag inte, men strömfaktorn kommer att vara skyhög:)

Tänk dig 3 st is Sli


signatur

B lup

Medlem

Ja fy tusan! Rekommendationen för ett kort är väl 600W, för tre i SLI... hua hua:o

Medlem

Jo men som med mycket annat så är det bättre ha ett bra lite dyrare 600watts agg än ett 1000watts billigt skräp från konsum:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Jag har satsat på ett riktigt bra nätagg. Antec noepower 650watt men då kostar det ca 1200kr också men det bör räcka för ett värstingskort iaf


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Ja det tror jag! Antec gör bra grejer, själv har jag ett mediokert Hiper M-530W, men jag sitter bara på ett 7900gt, ska byta upp mig sen till ett Corsair eller liknande:)

Inaktiv

Blir helt klart ATI, har stöd för crossfire på moderbrädan så ett HD4870 blir det, orkar inte vänta på X2 versionen.

Haft mitt nuvarande 9800 Pro i 3 år och det bästa kort jag haft, GO ATI!


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem

Jag är mer för ATI nu också, deras senaste är kanske inte prestandamässigt bättre, men de är svalare och i viss mån strömsnålare. Men om du funderade på X2, tycker jag att två stycken 4870 är ett bättre alternativ!

Medlem

Ny info!
Tyvärr

Priset lär ju inom de här veckorna bli bättre på de grafikkort som finns i sortimentet nu.

Medlem

ATI har goda nyheter, om vi ska tro uppgifterna

Medlem

HD 38xx, borde ju sjunka rejält i pris efter lanseringen av HD 48xx


signatur

B lup

Medlem

Får hoppas 8800GT sjunker ännu mer så kanske man kan spontan köpa det^^ skall bli intressant att se hur stor förbättring de nya korten blir.

Medlem

prestandasiffror. kul om dom stämmer! dock så är dom nya priserna det ryktas om inte lika roliga.

Skriv svar