Utvecklardagbok till The Old Republic

Robot
Medlem
Utvecklardagbok till The Old Republic

Hoppas att det blir bra. Utvecklare brukar lova mycket men sedan hålla lite.

Medlem

Såg alltför WoW-aktigt ut när alla sprang med ljussablarna.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser faktiskt ut o kunna bli bra.

Medlem

Jag vill spela som en medlem i the cantina band! Springa runt som värsta barden och spela trumpet och se allmänt tuff ut. Hoppas det går!

Hoppas WoW kommer dö en gång för alla.


signatur
Medlem

Låter det för bra för att vara sant så är det oftast så. Om man är realist för en sekund, så kan man ju räkna ut med arslet att det skulle ta årtioenden för dom att skapa allt de lovar i dessa videos i en utsträckning som man själv skulle se som "episk" eller ovanligt djup. Tror personligen att det kommer bli så att mycket tid kommer läggas på jedi och sith, och sen för resten av klasserna resterna och halv genomarbetade koncept. Men det är mina två cent.

Medlem

Som sagt så skulle jag bli väldigt förvånad om det var några djupare storylines, speciellt då de tar exempel ur en story som är relativt vek (Star Wars-filmerna). Däremot så ser spelet mycket fint ut miljömässigt av vad man kunde se. Dock så skymtade tyvärr fortfarande 'Bioware-animationer' till.

Så kort sagt, om jag ignorerade vad som sades och lät det visuella materialet tala, så såg det i alla fall intressant ut. Framtiden får visa hur det går med story-biten.. jag hoppas verkligen att de anstränger sig att få icke-jedi/sith at vara kul att spela, då kan de nog lyckas.

Medlem

Man hoppas väll att det ska konkurera med wow, med all den storyn hinner dom inte med på minst 3år, fast dom kanske redan har kommit en bit på den?

Medlem
Skrivet av oskario:

Man hoppas väll att det ska konkurera med wow, med all den storyn hinner dom inte med på minst 3år, fast dom kanske redan har kommit en bit på den?

WoW hade väl 4 års utvecklartid?
Gör dom som Blizzard har gjort och ger ut nya instaner och grejer i patcher så juh med tiden även storyn utvecklas, men får hoppas på att den är så välarbetad och asgrym som möjligt när spelet släpps

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag vill spela som en medlem i the cantina band! Springa runt som värsta barden och spela trumpet och se allmänt tuff ut. Hoppas det går!

Aaah you got yourself a bandmate then.

Eller så vill jag kunna spela Jabba the Huts lilla husdjur, Salacious Crumb

[http://18to88.com/images/salaciouscrumb.jpg]


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Antar att när de jämför storlek på spelen så räknar de speltimmar, tro fan att ett mmorpg blir större än deras förra spel då, man behöver ju inte grinda varje level i 6 timmar för att ta sig vidare i kotor eller jade empire.

Medlem

Äh, lite hopp får man väl ha. Dom har ju gjort grymma spel innan

Lär väl inte vara räknat i speltimmar, i så fall går det väldigt snabbt att bli maxlevel.

Jag önskar lite att dom pratat om mer saker som skiljde spelet från wow etc dock. Blir nästan chockad över alla spel som ska vara så unika men i grund och botten är det bara exakt samma sak som wow i vilket fall (som säkert var exakt samma som något annat men ändå..).

Medlem

Bara jag som har svårt att se var själva Mmo delen är nånstans?

Medlem

spelet börjar ju låta bra men dom kommer säkert göra som många andra och döda spelet genom att ha ett stelt, tråkigt stridssystem

Medlem

Jag saknar anonymiteten och känslan av litenhet inför världens öde man hade i Galaxies en gång i tiden. Jag är trött på att vara galaxens hjälte! Ge mig ett tattigt vapen och ett konkurrensfyllt liv som bounty-hunter så blir jag faktiskt nöjd.

Dugliga animationer vore ju sen inte helt fel.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Nu är det Bioware vi snackar om och den här filmen gjorde mig ganska sugen på spelet faktist. Det låter ganska mycket som KOTOR med online coop det kanske kommer att vara spelets största problem.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kan man spela Mandalorian så köper jag spelet och provar

Medlem

Jag gillar den grafiska stilen och arkitekturen, och hur världen är uppbyggd, Men vad jag inte gillar är ljus-sättningen och färganvändningen i vissa områden, som i några fall lägga en pissgul dimma över hela "banan". som just nu ser ut att förstöra hela känslan. speciellt om man kollar deras artwork och jämför med ingame. Att få en fin ljussättning behöver inte nödvändigtvis ta mer prestanda.

Kanske blir att köra BH som jag gjorde i SWG
Skulle vara fint om man kunde ha ett hus/lägenhet där man kunde lägga av sig sitt loot etc

HinduTimes: Håller med fullständigt, men tvivlar på att det kommer komma ett sådant bra spel igen. Fy skäms på SOE, vilka trångsynta penga-galningar.

Medlem

Jag vill bara inte att grafiken blir som wow med mycket färg och kontrast. Det ska vara en liten mörkare värld tycker jag.

Medlem

Hm... jag vet inte. Av nån anledning (som jag egentligen inte kan sätta fingret på) så har jag varit skeptisk både till detta och till Dragon Age. Hoppas jag har fel, dock.


signatur
Inaktiv

Kotr för all del, men helt ärligt så är jag så sjukt trött på all Star Wars spinoffs det finns. Hur många gånger kommer Lucasarts få mjölka Star wars innan folk tröttnar. Iofs, hade det här spelet inte utvecklats tillsammans med Bioware så hade det nog sugit sten hårt. Får hoppas att de kan hålla upp det.

Mykee, wow hade 9 års utvecklingstid. De började 1996 med planer om spelet, skrev vidare på storyn etc.

Medlem

Tror så jävla hårt på det här spelet! Köper ny dator om vi inte får se ett släpp till 360.

Medlem

Lyckas dom göra allt som dom säger så blir det här nog det bästa MMO spelet som finns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Lyckas dom göra allt som dom säger så blir det här nog det bästa MMO spelet som finns.

Jag har sett exakt det här förut, developers som sitter och lovprisar sina spel och säger att det kommer innehålla massor med nya och revulotionerande saker, och sen blir det bajs. Bästa exemplet AOC. Tror dock mer på Bioware men jag har inga förväntningar på MMO:n efter AOC.

dofilusåkaffe: kan vi slippa såna där kommentarer? Du är bara av den typen av personer som hatar det för att hata det.

Blizzard gjorde det alla andra hade misslyckats med innan, få MMO att bli mainstream och nå ut till den stora massan.
Problemet är att alla utvecklare vill göra samma sak, alla MMO:n vill ha 11miljoner spelare.
Sen att blizzard har förstört wow mer och mer för varje år det är en annan sak. Men det enda som kommer "döda" wow är när blizzard själva lägger ner det.
Jag tror mer på Tera Online och på Blizzards nya MMO bara vi får reda på vad det är :).

Inaktiv

Desto mer jag hör om detta spel får mig att hata Bioware och LucasArts, kanske EA - men de brukar första det mesta, då kan det inte bli populärt och det är mitt mål.

Få skiten att försvinna.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av oskario:

Man hoppas väll att det ska konkurera med wow, med all den storyn hinner dom inte med på minst 3år, fast dom kanske redan har kommit en bit på den?

Dom har 12 stycken författare som jobbar fulltid, varav en del utav dom tydligen jobbat i cirka 2 år på det än så länge. Så jag känner mig inte så orolig faktiskt vad gäller storyn

Inaktiv

aldrig gillat mmo's av den anledningen att min karaktär bara blir en av hundratals andra som alla är "the chosen one"

Inaktiv

Det blir nog som vanligt, megahype, massor av köp och sen 50k abonenter medans WoW växer till 12 miljoner användare, att det ska va så svårt att göra ett bra mmorpg.

Medlem
Skrivet av frunk:

aldrig gillat mmo's av den anledningen att min karaktär bara blir en av hundratals andra som alla är "the chosen one"

ok? hur tänkte du nu?

12
Skriv svar