dator för 90000kr?

Medlem
dator för 90000kr?

Vill ha absolut det bästa som existerar.

Max pris så klart 90k men tvivlar på att den bästa datorn kostar så mycket.

Medlem

Jag tror inte att du behöver en så dyr dator .

Medlem

Typ, 3 x Sli av 9800GTX och en QX 9650 8GB Dominator eller nåt, 3 eller 4 raptor gamer 150GB 10000rpm


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Vad ska du ha den till? Ifall det är för mer än spel så kommer du definitivt inte långt med bara 90k.

För att ge en liten fingervisning i vad det annars kan kosta.

Medlem
Skrivet av erge:

Vad ska du ha den till? Ifall det är för mer än spel så kommer du definitivt inte långt med bara 90k.

För att ge en liten fingervisning i vad det annars kan kosta.

du kan ju alltid skicka den till mig. glöm inte att lägga till en gratulations-hälsning i stil med "ha den äran, dumsnut".

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av erge:

Vad ska du ha den till? Ifall det är för mer än spel så kommer du definitivt inte långt med bara 90k.

För att ge en liten fingervisning i vad det annars kan kosta.

du kan ju alltid skicka den till mig. glöm inte att lägga till en gratulations-hälsning i stil med "ha den äran, dumsnut".

Jadå inga problem, säg bara vart jag ska skicka fakturan så fixar vi det.

Medlem

skicka den till Helsingxx. Han verkar tät....

Medlem
Skrivet av Hellsingxx:

Vill ha absolut det bästa som existerar.

Max pris så klart 90k men tvivlar på att den bästa datorn kostar så mycket.

Öh, en speldator?


signatur

B lup

Medlem

Om du vill så kan du bara ge mig pengarna istället
Nej men du kan få en bra dator (VÄLDIGT BRA)för 20-25 tusen så
90k är lite mycket.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Ehm, vet inte om det blir för dyrt, men ett skulltrail moderkort (4800), 2st QX9775 (23000), 8GB 800MHz RAM (2000), 3st 9800GX2 i SLi såklart (13200), Thermaltake 1500W Toughpower PSU (2150), Antec Twelwe Hundred chassi (1400), CPU fläkt (runt 1000 kr för en riktigt bra), BluRay brännare (4000), sedan borde du betala en proffisionell perosn att bygga den om du inte är helt säker, kanske 1000 eller 2000kr....

EDIT: Glömde HDD, skulle satsa på ett antal SSD hårddiskar då de är otroligt snabba, vet dock inte hur mycket de kostar, men de är inte så stora, tror den största nu är 128GB, men ska komma 256GB snart. Dyra är de i alla fall...

Allt runt 50000.

http://www.hothardware.com/Articles/Intel_Skulltrail_Unleashe...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Vänta lite nu 90.000 svenska riksdaler???

Är inte det liiiiiiite overkill :/

Inaktiv

Under 10K så får du den dator du behöver i dagsläget och lite till.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Det absolut bästa som finns?
Here you go (förutsatt att du inte vill bygga själv)

[http://www.alienware.com/product_detail_pages/alx/alx_overvie...]

Men om du vill bygga själv, så har de övriga skrivit mycket bra förslag:up:

Medlem

Bättre att köpa en dator för kanske 15000, sen uppgradera den med jämna mellanrum. Kvittar hur mycket du betalar, och hur bra saker du stoppar i den, det kommer ändå finnas något mycket bättre inom ett halvår. Och datorn som var tänkt att vara bäst faller bakom och kan inte maxa spel efter något år.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Bättre att köpa en dator för kanske 15000, sen uppgradera den med jämna mellanrum. Kvittar hur mycket du betalar, och hur bra saker du stoppar i den, det kommer ändå finnas något mycket bättre inom ett halvår. Och datorn som var tänkt att vara bäst faller bakom och kan inte maxa spel efter något år.

Inte riktigt sant ialla fall när det gäller en snabb processor och minnen. Det som faller efter är däremot Grafikkortet. Jag tror knappast min processor qx9650 @ 3,96 ghz och mina 4 gb 1333 ddr3 minnen inte kan maxa spel om ett år.

Medlem
Skrivet av landahl:

Inte riktigt sant ialla fall när det gäller en snabb processor och minnen. Det som faller efter är däremot Grafikkortet. Jag tror knappast min processor qx9650 @ 3,96 ghz och mina 4 gb 1333 ddr3 minnen inte kan maxa spel om ett år.

Det vet vi inte. Det beror helt på vad som händer de nästa 6 månaderna inom teknik och spelutveckling, men troligtvis håller din dator i minst 2 år.
Min dator innan uppgraderingen i år (amd 3000+,6600gt,120Gb,1GbRam) höll i två och ett halvt år innan jag inte längre kunde köra spelen på de högre inställningarna:)

Medlem

Val av grafiokkort skulle jag sagt två stycken 9800GX2


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Ahahaha typ 1/3 av en normalt arbetande person tjänar på ett år eller?

Det är väl ingen idé att skaffa då det inte behövs...
Skulle tippa på att en dator under 20.000 är lika bra / får ut lika mycket ur spelen/andra saker.

Kanske Pentagon har special datorer?

Who knows?

Inaktiv

Jag undrar om det ens går att bygga en speldator för 90,000 i dagsläget... Finns bara så mycket som får plats i chassit.

Medlem
Skrivet av robineng:

Jag undrar om det ens går att bygga en speldator för 90,000 i dagsläget... Finns bara så mycket som får plats i chassit.

Köper du delarna av fel företag så kommer det utan problem kosta 90000kr:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av robineng:

Jag undrar om det ens går att bygga en speldator för 90,000 i dagsläget... Finns bara så mycket som får plats i chassit.

Köper du delarna av fel företag så kommer det utan problem kosta 90000kr:)

Hehe^^


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

[quote=73mpl4R]

Skrivet av landahl:

Min dator innan uppgraderingen i år (amd 3000+,6600gt,120Gb,1GbRam) höll i två och ett halvt år innan jag inte längre kunde köra spelen på de högre inställningarna:)

Men om din dator höll så länge borde mina minnen och cpu hålla ännu längre med högsta inställningar. Jag är säker på att det är grafikkortet det kommer hänga på.

Medlem
Skrivet av robineng:

Jag undrar om det ens går att bygga en speldator för 90,000 i dagsläget... Finns bara så mycket som får plats i chassit.

Klä in hela datorn i bladguld, kretskort o hela rasket så lär prislappen ligga där någonstans

Medlem
Skrivet av landahl:

Men om din dator höll så länge borde mina minnen och cpu hålla ännu längre med högsta inställningar. Jag är säker på att det är grafikkortet det kommer hänga på.

Menar det, tror inte att utvecklingen går så fort fram, jag kan gissa på att du kan sitta på din pärla som den är ett bra tag till:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det absolut bästa som finns?
Here you go (förutsatt att du inte vill bygga själv)

[http://www.alienware.com/product_detail_pages/alx/alx_overvie...]

Men om du vill bygga själv, så har de övriga skrivit mycket bra förslag:up:

Alienware har riktigt coola lådor!!! Skulle vilja ha en sån låda med röda lights 8) Finns det inte att köpa lådorna separat någonsanns eller väldigt liknande?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Alienware har riktigt coola lådor!!! Skulle vilja ha en sån låda med röda lights 8) Finns det inte att köpa lådorna separat någonsanns eller väldigt liknande?

Kul att du frågade, för jag tänkte på samma grej!
Har sett en likadan låda någonstans, kom bara inte ihåg var och vilket märke. Ska gräva djupare i det och återkomma!:D

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Silenz:

Alienware har riktigt coola lådor!!! Skulle vilja ha en sån låda med röda lights 8) Finns det inte att köpa lådorna separat någonsanns eller väldigt liknande?

Kul att du frågade, för jag tänkte på samma grej!
Har sett en likadan låda någonstans, kom bara inte ihåg var och vilket märke. Ska gräva djupare i det och återkomma!:D

Gör det:up:


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Hade jag såna pengar att lägga ut så skulle jag då inte bygga en själv utom fixa en Alienware värsting med inom 24h support garanti så man kan köra den så styckt det går och om den går sönder så är det alienwares huvudvärk att fixa den inte min

Medlem

Hehe, bra idé:D

Medlem

Alienware datorerna kostar ju en hel del också... Man kan inte direkt säga att de är de mest prisvärda

12
Skriv svar