Köpråd ang. Speldator på 12k

Inaktiv
Köpråd ang. Speldator på 12k

Funderar på att köpa:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=588-27383

Verkar skit grym, men jag är inte SÅ otroligt instatt i datorer. Skulle gärna höra lite synpunkter ang datorn. Är det ett bra paket? Skulle det funka med Crysis på max 1680x 1024 ? Eller Age Of Conan?

Borde jag vänta tills de ''nya'' grafikkorten kommer? Hört att de ska vara mycket bättre men till ungefär samma pris?

Tack på förhand

/ Jakob

Inaktiv

Jag rekomenderar dig att handla datorn ifrån mrpc.se . kan inte visa direkt länk men jag skriver ner info om datorn eller så kan du själv gå in på sidan och kolla in datorn. Priset är endast 10.000 kr.......

Chassi: Antec case LifeStyle SONATA III Quiet Super Mini Tower, 500watt silent
Moderkort: Biostar TP35D2-A7 Intel P35
Processor: Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB Socket 775
Processorkylare: AardWolf MY-0038 CPU Cooler AMD AM2/ Intel 775
Minne: Plazir 8GB DDR2 PC6400 (2GBx4)
Grafikkort: Albatron Nvidia Geforce 9800GTX 512MB DDR3, TV-out, HDTV, 2xDVI, PCI-E
Hårddisk1: Samsung 500GB 16MB cache SATA2
Hårddisk2: Samsung 500GB 16MB cache SATA2
CD/DVD: Samsung 203P DVD+/-RW 20x SATA Lightscribe, Nero
Ljudkort: Integrerat, Realtek AC97 HD audio 7.1
Nätverkskort: Integrerat, 10/100/1000Mbit
USB: 10st USB 2.0 (4 bak, 2 fram, 4 optional)

Medlem

Jag hittar inget grafikkort, eller är det bara jag som är blind, men tänk på att det följer med en processorkylare som du inte har någon användning för ifall du köper till en extra


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av Ellehbg:

Jag hittar inget grafikkort, eller är det bara jag som är blind, men tänk på att det följer med en processorkylare som du inte har någon användning för ifall du köper till en extra

Om du menar datorn som jag skrev ovanför , så jo det står vilket graffet det är. 9800GTX

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jag hittar inget grafikkort, eller är det bara jag som är blind, men tänk på att det följer med en processorkylare som du inte har någon användning för ifall du köper till en extra

Hmm, jag ser inte ngt heller...:O


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av david_dellblom:
Skrivet av Ellehbg:

Jag hittar inget grafikkort, eller är det bara jag som är blind, men tänk på att det följer med en processorkylare som du inte har någon användning för ifall du köper till en extra

Om du menar datorn som jag skrev ovanför , så jo det står vilket graffet det är. 9800GTX

Nä, jag menade första inlägget


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Du har inget graffikkort i varukorgen, 780i moderkort är väl helt ok men blir gärna varmt och klockar inte lika bra som intel moderkort.

Jag hade kört på ett X48 modekort för samma peng och sen satsat på ATI's nya kort som släpps nu kring sommaren, så kan du köra Crossfire med dem om du vill


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv

"Page cannot be found."


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Lägg inte ut för mycket på moderkort, minnen samt processor, då du kommer att bli tvungen att byta ut ovanstående om du planerar att uppgradera nästa år. Köp hellre ett billigt P35 moderkort så som gigabyte EP35-DS3, en E7200 och 2-4GB minne. Vill även tipsa om att Inet har ett 8800GT för ca 1300kr, ett självklart köp!

Inaktiv

japp 8800 GT, go for it !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Kompletts bygg-själv paket är inte så dumma de heller. Check it out!

[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354601]

Medlem
Skrivet av Xay0r:

Lägg inte ut för mycket på moderkort, minnen samt processor, då du kommer att bli tvungen att byta ut ovanstående om du planerar att uppgradera nästa år.

Vad menar du med att han kommer at bli tvungen att byta ut moderkort, minnen, cpu om han uppgraderar nästa år?

Medlem

Nya plattformar nästa år?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Nya plattformar nästa år?

Vad menas med det?

XD


signatur

B lup

Medlem

Undrade ifall det kommer ut nya plattformar (AM2,775) Ny teknik med moderkort och så, eller om dom kommer köra vidare på de gamla:)

nj
Medlem

Intel ska väl överge s775 när de lanserar Nehalem som ska nyttja socket 1366 om jag inte minns helt fel.
Nehalem är tänkt att lanseras i slutet av det här året.

Medlem
Medlem

Ja men jag har 4 gb ddr3 och qx9650@3,96 ghz cpu. Måste ja köpa ett nytt moderkort nästa år ifall jag bara ska uppgradera med ett nytt grafikkort?

Medlem

Såklart inte, bara om du ska byta till Nehalem

Medlem
Skrivet av landahl:

Vad menar du med att han kommer at bli tvungen att byta ut moderkort, minnen, cpu om han uppgraderar nästa år?

Nehalem som lanseras sent i år / tidigt nästa år använder socket 1366 samt har en inbyggd minneskontroller för DDR3. Dvs att du kommer bli tvungen att byta ut moderkort, processor och minne (om du inte redan har DDR3) om du planerar att uppgradera till Nehalem.

Medlem
Skrivet av Jakoblol:

Funderar på att köpa:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=588-27383

Verkar skit grym, men jag är inte SÅ otroligt instatt i datorer. Skulle gärna höra lite synpunkter ang datorn. Är det ett bra paket? Skulle det funka med Crysis på max 1680x 1024 ? Eller Age Of Conan?

Borde jag vänta tills de ''nya'' grafikkorten kommer? Hört att de ska vara mycket bättre men till ungefär samma pris?

Tack på förhand

/ Jakob

Ett tips, dissa 64-bits versionen av Vista:)

1
Skriv svar