Warhammer 40,000: Dawn of War II

Inaktiv

Spelar fortfarande Dawn Of War 1. Gillar inte tvåan, jag vet inte varför. Kan bero på att jag inte vågar testa något nytt men det är inte värt att betala 400 kronor för det.

Och det jobbiga med Live delen. Stort minus men spelet verkar ändå ganska grymt.
Bra recension och bra betyg för ett bra spel!

Hoppas att Relic kan pumpa ut lite DLC.

Medlem

Vet inte om man ska köpa det via steam eller i butik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Butik, då det är billigare. Det läggs iallafall över på steam vid installation så det är bara att kassera skivorna efter om du vill det


signatur

Videomupp

Avstängd

Tycker att det var drygt att det var så segt med abilitisen. När jag tex. använder hook-saken som lictor så tar det ett litet tag (0,5 - 2 sek) innan den avfyras. Samma sak gäller för många andra specialattacker

Inaktiv
Skrivet av hunden:

Jag hade hoppats på en uppdatering av första spelet i stil med det som StarCraft 2 verkar bli men det här var ju ett helt annat spel. Älskade första spelet men gillade inte alls det här tyvärr.

Tyvärr är det ett av problemen som spelutvecklare står inför. Försöker de göra något nytt och utveckla en uppföljare så är är det fans av tidigare spel som klagar för att det inte är likadant som första.

Personligen tycker jag att det är bra när de gör förändringar av spel och förnyar sig.

SC2 däremot, det ser ut att bli precis som SC1. Blizzard vågar knappast göra alla sina fans arga genom att göra något nytt.

Dawn of War II lyckas inte helt med sitt nya koncept, men det är jäkligt bra ändå. Om singleplayer varit något mer utvecklat och varierat hade det varit toppklass. Multiplayer är väldigt likt CoH multiplayer. Väldigt mycket katt och råtta runt banan, resource och victory points.

Medlem

Nej ge tillbaks 1:an med Tyranids och bort med GWL

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av fisk:

Så vad är skillnaden från första spelet förutom en grafikuppdatering och lite mer enheter?

Det är väldigt annars. I DoW var du fortfarande tvungen att bygga en massa baser och du behövde inte tänka så mycket på taktik, utan det var mest bara att kuta rakt in bland fienderna.

I DoW 2 är basbyggandet borta och kraven på taktik är mycket högre (själv hatar jag att bygga baser, då det alltid är samma sak hela tiden). Nu måste man verkligen ta skydd och utnyttja sina truppers taktiska fördelar.
Rollspelsinslagen är riktigt bra också. I kampanjen kan man sätta ut poäng på olika attribut och uppgradera hjältarnas equipments.

En annan fördel är att man inte längre måste uppgradera sina trupper med en massa extra soldater från början, utan det gör man först när någon soldat dör.

Arméerna är också mycket mindre. I handlingen hanterar man bara fyra trupper i taget, och det gör att man värderar sina enskilda soldater mycket mer. Sedan har de lättare att dö också (jag irriterar mig alltid på att soldaterna i DoW alltid har lite liv kvar ), och du kan låta dem fly som i CoH.

DoW 2 är utan tvekan en mycket värdig uppföljare till DoW. Nu är det bara att vänta tills de utökar spelet med några fler lag.

Tog inte skydd alls, sprang in, placerade turrets och köttade på och repeterade det på varenda bana tills jag vann.

Inaktiv

Ett helt okej spel men det kändes onekligen upprepade eftersom man körde samma kartor om och om igen och alla uppdrag gick ut på samma sak med vissa undantag. Kul med lite rpg, bygga upp sina gubbar och uppgradera deras gear men känslan av att spelet kunde vara så mycket bättre fanns hela tiden tycker jag. Har förstås inte testat MP ännu och kommer troligtvis inte göra det heller.

Medlem

Är inte popcap-buggen redan åtgärdad?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Är inte popcap-buggen redan åtgärdad?

Japp, stämmer bra det, och har väl redan kommit ut tre patchar på den korta tiden sedan spelet släpptes, så Relic har för en gångs skull rätt hög satsning på att åtgärda och balansera spelet.
De utlovade även gratis DLC-innehåll, men det har vi hittills inte sett något av.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

De utlovade även gratis DLC-innehåll, men det har vi hittills inte sett något av.

Kommer väl sinom tid. Hellre buggfixar och balansering än extra innehåll

Medlem

För folk som klagar på att det är alldeles för lite raser å sådant i jämförelse med DoW1 så tänk på att DoW1 bara hade 4 raser ifårn början med och faktiskt har fått en hel bunt expansioner.

ÄLSKAR DoW2, är grymmt trött på den gammla RTS formulan, det va kul med basbygge å sånt för 10år sedan, men nu för tiden känns det väldigt gammal å utslitet.

Sen att man faktsikt måste använda taktik i detta spelet är underbart, inte bara se vem som får upp basen snabbast, bygga massa gubbar å rusa rakt in i fienden. (det är stor skillnad mellan taktik å strategi)
Själv föredrar jag taktik spel framför strategi spel

Kampanjen är väldigt beroende framkallande, och efter 0day patchen så är den mycket mera varierad än va den va innan, många fler olika uppdrag, inte bara döda allt du ser å sen döda bossen.

Multiplayer är formodligen det roligaste jag haft i ett RTS sen jag spelade age of empires 1 för otroligt länge sedan.

Helt klart 5/5 från mig

Medlem

helt fantistk spel. lite kort single läge dock (eller så körde jag helt enkelt alldeles för mycket) vart klar på 3 dar med 4 squads på max lvl
men älskar att dom blandat in lite prg i det hela å skippat bas byggandet.
det ger ett spel med mycket mer personliga karaktärer eller hur man ska säga.

hoppas dom gör nåt liknade med CoH ^^ skulle kunna bli intressant med ett ww2 spel där man kör en mindre infiltration squad eller nåt.

inte kört så mycket multiplayer dock. jag är helt värdelöst på sånt i sånna här spel xD

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Själv föredrar jag taktik spel framför strategi spel

Vad sägs om, TAKTISKA STRATEGI SPEL!!!

För att inte balla ur fullständigt, najs spel va'! Fast det är ju absolut inget man spelar för sp, mp delen är den bästa nånsin, co-op funkar visserligen men det är ju bara för att det är dubbelt så kul med två. Det negativa med DoW2 är ju buggarna och det jävla satans infernaliskt jobbiga WINDOWS JÄVLA LIVE!!!!

the dude8)

Medlem

Har själv haft starka fördomar mot Windows Live (Hey - det är ju Microsoft, så det måste ju vara dåligt), men efter applikationen i DoW2 är jag inte alls lika övertygad.
Fungerar som det ska och lite därtill. Nog kört hundratalet matcher sedan betan och inte haft ett enda problem med just Windows Live-tjänsten. Även om det finns bättre alternativ, så går det inte ens att jämföra med Gamespy-skiten som DoW1 kom med, eller det überbuggiga Relic Online till Company of Heroes.
Skulle bara önska lite snabbare matchmaking, men är jäkligt nyfiken på vad folk som säger "det jävla satans infernaliskt jobbiga WINDOWS JÄVLA LIVE!!!!" egentligen syftar på. Vad är det som är så jävligt?

Samma sak med buggarna.
Alla buggar jag själv märkte och störde mig på är ju redan fixade. Även inklusive popcapbuggen. Vilka spelavgörande jättebuggar skulle det finnas kvar?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Varför får jag inte bygga en bas?


signatur
Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Har själv haft starka fördomar mot Windows Live (Hey - det är ju Microsoft, så det måste ju vara dåligt), men efter applikationen i DoW2 är jag inte alls lika övertygad.
Fungerar som det ska och lite därtill. Nog kört hundratalet matcher sedan betan och inte haft ett enda problem med just Windows Live-tjänsten. Även om det finns bättre alternativ, så går det inte ens att jämföra med Gamespy-skiten som DoW1 kom med, eller det überbuggiga Relic Online till Company of Heroes.
Skulle bara önska lite snabbare matchmaking, men är jäkligt nyfiken på vad folk som säger "det jävla satans infernaliskt jobbiga WINDOWS JÄVLA LIVE!!!!" egentligen syftar på. Vad är det som är så jävligt?

Samma sak med buggarna.
Alla buggar jag själv märkte och störde mig på är ju redan fixade. Även inklusive popcapbuggen. Vilka spelavgörande jättebuggar skulle det finnas kvar?

Nämnde svar på båda dina frågor i mitt tidigare inlägg.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Samma sak med buggarna.
Alla buggar jag själv märkte och störde mig på är ju redan fixade. Även inklusive popcapbuggen. Vilka spelavgörande jättebuggar skulle det finnas kvar?

Ptja, kan ta det som hände mig nyss med nids - var inne i en strid och skulle ta fleshhooks på en ranged fiende men animationen för den buggade och den utlöste sig aldrig vilket gjorde att fienden dödade mig (han hade dödats av fleshhooken annars)..

Medlem

Jag gillar det. Riktigt härligt tempo. Dock kan det bli väldigt enformigt, så jag spelar inte ofta mer än två-tre uppdrag i streck.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Antar dom inte har fixat UIt? Var ju otroligt irriterande i betan. Man kunde bli av med hela squads utan att UI't gjort något direkt väsen av sig. Inte så jäkla skoj när en hel Terminator Squad eller en Dreadnaught som levlat rätt rejält helt plötsligt är borta för du tittade bort i några sekunder för att microa något annat.

Sen hadde ju betan extrema problem med matchmakingen. Av 10 matcher var det kanske 2-3 som man lyckades fullfölja utan att någon blev disconnectad eller hela spelet crashade, eller matchen drabbades av extrem lagg. Sen av de 2-3 man faktiskt fick spela så var det ju oftast 1-2 som hadde galet ojämna lag. Blev lite frustrerande efter ett tag.

Men lite sugen är man ju, skulle bara haft en dator som orkat med det med vettig prestanda...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

UIt ska tydligen få sig en update enligt relic. Also, spelet glänser som mest i MP för er som inte provat.

Medlem

coolt spel men har inte spelat det men det låter roligt

Medlem

Spelet var rätt roligt i betan, tyckte dock samma om både CoH DoW1 sen tröttnade jag rätt snabbt efter release.

Jag stör mig oerhört mycket på att inte kunna zooma ut och få en ordentlig överblick, Supreme Commander har förstört alla andra strategispel för mig

Medlem
Citat:

På ett härligt klichéartat sätt handlar det om att allt är på väg att gå åt skogen. Sen brinner skogen upp och det går åt helvete istället.

Gjorde min måndagmorgon!

Cheerio!

Inaktiv

riktigt snyggt

Medlem

Var grymt skeptisk till 2an förut men har kollat in de senaste gameplayvids o måste säga att de ser rätt kul ut i skirmish i alla fall. Skulle varit givet köp ifall pop-cappen hade varit högre o gubbarna inte tagit så lång tid att bygga. Fattar inte varför alla klagar över brist på basbygge. Det är väl inte det som gör ett RTS? Eller?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Kul spel, men saknar dock byggandet

12
Skriv svar