Jävla fredagsgodis!

Flakmonkey
Jävla fredagsgodis!

Det är som bekant fredag idag och då serveras det alltid godis på jobbet vilket givetvis är trevligt på alla sätt och vis. Dock så sätter det min självdisciplin på ett prov som jag tycks ha väldigt svårt att klara av. Visserligen så blir det inte så mycket godis för min del men det känns ändå så fruktansvärt onödigt att trycka i sig godis när det finns annat gott att tillgå som bananer, päron, etc etc... Nu får man ju lite ångest över att man ätit godis, inte för att det kommer göra någon "skada" i sig, men just för att det är så onödigt. Vad gav godiset mig egentligen? Några minuters njutning? Knappt det och den njutningen hade jag kunnat få ut av annat som är mindre onyttigt.

Nåväl det innebär att det definitivt kommer bli lite träning idag efter jobbet så att man känner sig på topp igen. Och imorgon är det dags för mitt livs första cirkelfyspass. Ska vara både riktigt kul och jobbigt om jag nu ska tro mina träningskamrater vilket jag givetvis gör till 100% ^^

#blogg

Medlem
Jävla fredagsgodis!

Är inne på tredje månaden utan godis nu. Funkar bra om man alltid har frukt hemma!

Bra, håller borta från skiten! Vi är starka tillsammans!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Var extremt länge sen jag köpte godis (om man nu inte räknar tuggummi och sockerfria halstabletter) och chips/ostbågar till mig själv... problemet är när det redan finns där, när det står rakt framför mig och det bara är att ta, då är det svårt... och när jag väl har börjat så rinner det bara på, att bara ta en näve chips finns inte i min värld (eller har iaf inte funnits) utan då äter jag ju tills det är helt slut.

Medlem

För mig är det tvärtom. Jag har svårare att låta bli att köpa godis till mig själv än att avstå när det bjuds.

Medlem

Har massa godis hemma nu. Dags o avverka lite

Redaktör

Det snackades godis på morgon-tv häromdan. En herre, förmodligen näringsexpert av nåt slag, fick frågan om det fanns något näringsvärdigt alls i smågodis.

- Nej. Det är socker, slaktavfall och artificiella smak- och färgämnen.

Kan kanske motivera avhållsamheten lite.


signatur
Medlem

"- Nej. Det är socker, slaktavfall och artificiella smak- och färgämnen."
Sounds good to me! Slaktavfall? Det är ju skitbra! Återvinning ju! Annars hade avfallet slängts!

Medlem

Lite mörk choklad då och då ska ju vara bra för hälsan dock. Glöm inte det.

Flakmonkey

sådär... 20 minuters löpning, 20 minuters cykling och 20 minuters crosstrainer - nu känns det bättre

Mörk choklad är nice och jag unnar mig gärna sånt... är ju inte en sån som tackar nej om man är hos vänner och håller igen när man ska ut och dricka/äta gott... men just en sån här grej känns så onödigt, det är ju inte som att man njuter när man slungar i sig godis på jobbet och det vore ju godare att istället vänta och ta något riktigt gott när man kommer hem istället...

sen apropå att godis innehåller massa saker som man säkert inte vill få i sig... känns det inte som att det mesta innehåller såna saker? Grönsaker som behandlas med kemiska medel, kött som tas från dopade djur, etc etc... ska jag hålla på och tänka på det när man äter så skulle jag bli knäpp...

Medlem

Ja, idag är det mera regel än undantag att matvarorna innehåller en massa vidriga tillsatser av alla möjliga slag. Finns bl a två bra böcker om detta, "Den hemlige kocken" och uppföljaren "Äkta vara". Mycket läsvärda!

Medlem

Håller med, jag körde perioder från och till både halvår och år utan godis eller cola osv, tränar dock alltid regelbundet. Men just nu lever jag av principen att man "måste ju leva lite" så en del godis får det allt bli.

Medlem

jag äter ofta godis, kakor och annat som chips ibland. men jag är noga med att träna så det går förhoppningsvis jämnt ut. men det är inte jag som köper kakorna och godiset så om ingen omkring mig köper detta så äter jag inte heller det. eller jag köper en chocklad kaka då och då när man är riktigt sugen, men som i påsk så har jag slängt i mig mycket godis, hade planer att köpa en skål påsk godis till jobbet men jag skulle antagligen sätta mig i det allt själv.

lösningen är att få folk att sluta köpa godis och annat gott omkring mig.

1
Skriv svar