CyBook, vad tror ni om denna e-reader?

Inaktiv
CyBook, vad tror ni om denna e-reader?

Tjo!

Någon som har / använt sån här e-reader?

JAg är grymt sugen på att köpa, slänga alla böcker och gå runt med den här och ha tusentals böcker på den.

http://www.bookeen.com/shop/productdetails.aspx?ProductID=417

Jävligt smidigt, funderar starkt på att köpa den. Vad tror ni om den?

Puss,
marco

Medlem

jag har lite svårt att se fördelen med en sån framför en lite pc, typ eeepc?

Inaktiv
Skrivet av lave:

jag har lite svårt att se fördelen med en sån framför en lite pc, typ eeepc?

håller med , då denna ''aparat'' kostar ungefär kostar mer än eeepc.

Medlem

Fördelen med denna är att den endast drar ström när man bläddrar sida.
Man kan även läsa texten i direkt solljus.

Medlem

Jag köper ju definitivt hellre en sån där e-reader än en Asus eee pc för att läsa böcker på datorn. Bara själva Asus får mig att börja må illa.

Hade jag varit en mer seriös läsare så hade det kunnat vara något men skulle samtidigt kunna tänka mig att själva känslan av att ha en inbunden bok att bläddra i helt skulle försvinna.

Medlem

Idealet vore om det fanns stationer på stan där man kunde tanka över den senaste .pdf:en av kvällstidningarna till readern, tänk vad mycket papper som skulle sparas.

Medlem

För tidningar kanske det skulle vara något, men jag skulle aldrig ersätta känslan av en riktig bok för det där.

Medlem

bokroman ska läsas ifrån en riktig bok däremot fakta böcker utbildningsböcker etc funkar utmärkt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av mbarneskar:

...Någon som har / använt sån här e-reader?...

Mackan köp en umpc istället och lägg alla böckerna där om du vill läsa dom digitalt. Blir nog till och med billigare så. Men annars så tycker jag att du struntar i att köpa något alls, böcker ska läsas ur böcker
Hare gött!

1
Skriv svar