Lite hjälp med tv-out\grafikkort !

Medlem
Lite hjälp med tv-out\grafikkort !

TJenare...Var ett tag sen jag höll på med datordelar nu..

Jag skulle vilja ha hjälp, jag har en P4 2.0 Ghz, 512mb ram och ett GF2. Skulle vilja ha ett nytt grafikkort och vill ha det billigaste möjligt som orkar spela upp hd-film på datorn ?

ELLER som har uttag därbak så man kan köra tv-out till min plasma tv, och vilken kabel är det då man kör? DVI?

nj
Medlem

Med tanke på att Elit-mannen har en 2GHz P4 samt ett Geforce 2 så lär ett PCIe-grafikkort inte gå att använda utan det måste nog vara ett AGP-kort.

Ett Radeon HD 2400 Pro ska hjälpa till att avbelasta processorn vid uppspelning av HD-material och du ska utan problem kunna använda TV-ut. Kontrollera bara vad det är för anslutning som gäller för din TV först och se vad grafikkortet har.

Medlem
Skrivet av nj:

Med tanke på att Elit-mannen har en 2GHz P4 samt ett Geforce 2 så lär ett PCIe-grafikkort inte gå att använda utan det måste nog vara ett AGP-kort.

Haha, inget jag la märke till precis, får ta och läsa lite nogare nästa gång

HD3650 finns däremot även till AGP för ca 650-700 kr, men eftersom att du bara ska ha datorn till att kolla på film så är det lika bra att kolla på de billigare alternativen.

1
Skriv svar