Torrentnedladdning nu i FZ-filarkivet

Robot
Torrentnedladdning nu i FZ-filarkivet
Medlem
Torrentnedladdning nu i FZ-filarkivet

Underbart FZ. Mycket uppskattat

Inaktiv
Medlem

Awesome!
Efterlängtad feature indeed. Om ändå fler sajter kunde hänga med i utvecklingen (blänger åt Fileplanet och alla andra filplaneter...).

Medlem

Bra, bra.


signatur

nVidia.

Medlem

Awsum! Efterlängtat, nu kan man slippa köerna.

Medlem

Välbehövligt och välkommet, om än väldigt sent.

Medlem

Ni kanske kan lägga upp en lista på de filer/patchar/filmer etc som flest vill tanka ner och därmed trycka på alla besökare att dela med sig av respektive torrent och därmed minska belastningen på ert filarkivs bandbredd snabbare

Medlem

Fint, vet inte men det känns säkrare på något sett


signatur

hejsanhejsanhejsan

URK
Medlem

detta är underbart. bara det inte finns någon bert karlsson person där ute som stämmer skiten ur er.

bra jobbat detta är jag önskat länge.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Hade inte FZ torrentnedladdning på vissa väldigt krävande filer förrut eller är det jag som pratar i nattmössan?

Jag är nästintill säker på att jag har kört torrents från FZ för något år sedan.

Men detta är en välkommen nyhet.

Antikvitet

Mahlberg: Det stämmer. Nu har vi infört automatiskt torrentstöd på alla filer i filarkivet. Vår tidigare lösning var en speciallösning, där vi manuellt fick aktivera torrents vid behov.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skrivet av John:

Mahlberg: Det stämmer. Nu har vi infört automatiskt torrentstöd på alla filer i filarkivet. Vår tidigare lösning var en speciallösning, där vi manuellt fick aktivera torrents vid behov.

Låter toppen John. Gött av er


signatur
Inaktiv

Själv använder man Speltorrents.se, och jag håller mig nog till dem.

Medlem

Tack Tack. <3

Redaktör
Skrivet av URK:

detta är underbart. bara det inte finns någon bert karlsson person där ute som stämmer skiten ur er.

Då måste det finnas nåt att stämma oss för. Vilket det inte gör - bittorrent är en fullt legal teknik för att distribuera data.


signatur
Medlem

Ingen som tände till på min idé med att lista de torrents som behöver mest bandbredd för att därmed avlasta fz.se?

Medlem

omg yes! Väldigt bra initiativ!

:up::up:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Antikvitet
Skrivet av Xophile:

Ingen som tände till på min idé med att lista de torrents som behöver mest bandbredd för att därmed avlasta fz.se?

Det är inte en dum idé men vi får se hur mycket prestanda vår torrentlösning kräver först.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Coolt

Jag kommer ALLTID att ha min ratio på 1.0 (delat ut lika mycket som jag laddat ner)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Inaktiv

well done, FZ!

W2k
Medlem
Skrivet av Sparable:

Gäller detta även för små filer på under 20 mb och så?

BitTorrent ska finnas som nedladdningalternativ på alla filer, men det är förstås effektivast på stora filer som många vill åt samtidigt, eller när filarkivet är tungt belastat.

I skrivande stund finns dock inte BitTorrent på alla filer, det tar helt enkelt en god stund att generera torrents för allting i arkivet och vi orkade inte vänta tills det var klart på att lansera nyheten. Saknar någon fil en torrent är det alltså bara att vänta, och ladda ned via HTTP under tiden.

Förresten: om det saknas seeds på någon torrent, prova att ladda ned torrent-filen på nytt. Ibland kan det dessutom ta någon minut innan vår automatiska seeder dyker upp i svärmen.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Mycket bra, tack för den.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Mycket trevligt.
Kommer FZ seeda oavbrutet på dessa torrents också?
Eller blir det upp till användarna att dela vidare filerna efter nån månad?

W2k
Medlem
Skrivet av fzusr:

Mycket trevligt.
Kommer FZ seeda oavbrutet på dessa torrents också?
Eller blir det upp till användarna att dela vidare filerna efter nån månad?

Vi har en automatisk seeder som hoppar på alla torrents där det finns leechers. Dock ligger den inte där för evigt, utan den försvinner efter ett tag. Vi ska se hur bra det funkar och justera därefter. Förhoppningen är ju dock att så många torrents som möjligt skall vara självgående, åtminstone under tiden de är populära.
Målet är att ingen torrent som någon faktiskt tankar från skall vara oseedad.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

JMA
Medlem

Varför inte utlysa en månadens seedare & liknande?
Tänk priser där användare får definera egen titel, vinner månadens spel osv. Vore underbart!


signatur

Laktostolerant

Genialt!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av fzusr:

Mycket trevligt.
Kommer FZ seeda oavbrutet på dessa torrents också?
Eller blir det upp till användarna att dela vidare filerna efter nån månad?

Vi har en automatisk seeder som hoppar på alla torrents där det finns leechers. Dock ligger den inte där för evigt, utan den försvinner efter ett tag. Vi ska se hur bra det funkar och justera därefter. Förhoppningen är ju dock att så många torrents som möjligt skall vara självgående, åtminstone under tiden de är populära.
Målet är att ingen torrent som någon faktiskt tankar från skall vara oseedad.

Låter ju alldeles utmärkt! Märks att ni verkligen lägger ner möda på detta

123
Skriv svar