2st GeForce 9800GX2 fungerar detta? (2x2=4 eller?)

Inaktiv
2st GeForce 9800GX2 fungerar detta? (2x2=4 eller?)

Kan man köra två GeForce 9800GX2 kort på ett normalt SLI moderkort?

Vad jag har hört så är det inte än möjligt att köra 4 st nvidiakort i SLI för att Nvidia har disable'at det i drivrutinerna.
Då dessa kort är mer eller mindre 2 kort i sig själva men sitter i en PCI-e platts hur funkar det då?

Ser drivisarna det som 2 eller 4 kort?

Funderar nämligen på att skaffa:

2x Asus Extreme GeForce 9800GX2 1024MB DDR3
och köra det på
MSI P7N DIAMOND nForce 780i SLI

Är det möjligt.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Inte säker på hur det står till men tänkte påminna dig om att Nvidia och ATI släpper nya kort den 18 Juni, så är det sagt iaf, förseningar kan såklart komma.

Förmodligen kommer priserna sjunka på de gamla modellerna då, om inte annat kanske de nya är lite mer intressanta.

Bara ett tips.


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem

Osäker men 2x2=4 är helt korrekt räknat...


signatur
Inaktiv

Jag har för mig att med SLI kan man använda 2 GPUer. Alltså 2 grafikkärnor. Tror därför inte att du kan använända 2st 9800GX2 i SLI. Fast jag är osäker.

Medlem

Lånar den här tråden lite. Jag har idag ett fabriksöverklockat 8800GTX. Hur stor är skillnaden i prestanda om man skulle köpa ett 9800GX2? Är det värt att sälja mitt nuvarande kort och lägga upp 2000-2500 till för detta eller ska man vänta tills GT200 serien kommer?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv
Skrivet av farbrorjoakim:

Lånar den här tråden lite. Jag har idag ett fabriksöverklockat 8800GTX. Hur stor är skillnaden i prestanda om man skulle köpa ett 9800GX2? Är det värt att sälja mitt nuvarande kort och lägga upp 2000-2500 till för detta eller ska man vänta tills GT200 serien kommer?

Vänta, enligt olika SLI bechmarks med 9800GTX i SLI så är det ungefär jämnlikt med ett GX2 i de flesta fallen. Dvs inga större skillnader, spara pengarna tills de nya korten kommer.

Ett nytt Gx2 nu kommer bara vara att kasta pengarna i sjön, däremot kanske du kan satsa på ett GTX till om priserna sjunker tillräckligt mycket. Men eftersom inga tester kommit ut på de nya korten så är det lika bra att sitta och rulla tummarna


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv
Skrivet av flakkz:

Inte säker på hur det står till men tänkte påminna dig om att Nvidia och ATI släpper nya kort den 18 Juni, så är det sagt iaf, förseningar kan såklart komma.

Förmodligen kommer priserna sjunka på de gamla modellerna då, om inte annat kanske de nya är lite mer intressanta.

Bara ett tips.

Oki väntar ett tag då

Tack för tippset.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

1
Skriv svar