Inaktiv
Nätaggregat!

Tjenare, jag tänkte köpa ett nytt grafikkort och det står då att jag måste ha 450W.

Det jag tänkte fråga, hur kan jag ta reda på hur mycket W jag har? Min dator är kanske 1 år gammal, har 5000+ Dual Core+ 2k Ram

Finns det någon sida där man kan typ testa sin dator hur mycket jag har?

Hoppas nån förstår vad jag menar


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

nj
Medlem

Öppna chassit och läs lappen som står på nätagget.
Det viktiga är inte hur många watt det är speccat till totalt, utan det är främst 12V-railen/arna som är det viktiga. Det går inte att se vad nätagget är speccat till via mjukvara.

Du kan tex kika på den här bilden som visar hur lappen ser ut på ett nätagg från Enermax.
Totalt 500W, men nätagget har dels 12V1 och 12V1 som vardera maximalt kan leverera 22A (264W) men totalt så kan nätagget bara belastas till 32A (384W) som mest på båda 12V-railarna samtidigt.
Sedan så finns det rätt gott om tillverkare som inte anger vad 12V är speccad till för maximal belastning när det ffinns flera railar så det kan stå tex 22A/22A enbart.

Inaktiv

Hmm.. Du vill alltså veta hur mycket Watt hela din dator drar/använder? Jag vet att det finns program för det men jag kan inte komma på vad det heter just nu. Kommer tillbaka senare när jag googlat fram det (jag är skitdålig på att googla så det tar tid).

Medlem

finns en grej man kan sätta mellan elutag och dator och sen räkna ut vad datorn kostar att ha i gång. man kan även se förbrukning mm.

gå in på www.kjell.com och skriv in 50248 i sökfältet så kommer du direkt till mojängen.

1
Skriv svar