byggde mig en dator

Medlem
byggde mig en dator

Så någon kunnig som tror sig veta om det här blir ett ok system för spelande med vista 64bit:

nätagg:
Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

hårddisk:
Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

processor:
Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED m/fläkt

mammakort:
Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, S-775, ATX, Silent Pipe, DES, 2xPCI-Ex16

minne:
Corsair XMS2 6400 DDR2, 2048MB PC6400 CAS 5-5-5-18, 800MHz, 240pin
Corsair XMS2 6400 DDR2, 2048MB PC6400 CAS 5-5-5-18, 800MHz, 240pin

chassi:
Antec Nine Hundred svart miditower, fönster i sidpanel

grafik:
XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz

Totalt (med frakt): 8850:-

Inaktiv

Hårdvaran blir ok för spel.

Vista är jag inte helt säker på.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

heller aldrig kört vista, ska bli intressant att testa ultimate

Medlem

Ta ett gtx istället för gts?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Ta ett gtx istället för gts?

Varför, 8800GTS 512mb är ju lika bra om inte bättre än ett 8800GTX, bara mycket billigare.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Eottt:

Ta ett gtx istället för gts?

Nä, dyrare med likvärdig prestanda.

Medlem
Skrivet av blekfet2:
Skrivet av Eottt:

Ta ett gtx istället för gts?

Nä, dyrare med likvärdig prestanda.

Plus att GTX blir varmare och drar mer ström.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Menade 9800, sorry om ja var otydlig XD


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Menade 9800, sorry om ja var otydlig XD

för dyrt.

Medlem
Skrivet av Eottt:

Menade 9800, sorry om ja var otydlig XD

9800GTX är i stort sett bara ett svagt överklockat 8800GTS, förutom att det är ca 500kr dyrare.

Medlem

ser ok ut, dock skulle jag ta 2HD istället för en, dom kan braka ihopp..
dock så släng in XP, du sparar problem som faen, senast idag vare en kille som skulle byta ifrån Vista till XP, vill man kunna spela spel, som är älrdre än 1år, så nää. XP.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

ser ok ut, dock skulle jag ta 2HD istället för en, dom kan braka ihopp..
dock så släng in XP, du sparar problem som faen, senast idag vare en kille som skulle byta ifrån Vista till XP, vill man kunna spela spel, som är älrdre än 1år, så nää. XP.

funkar xp 64-bit bra då? kommer ha 4gb minne nu och säkert uppgradera till 8gb närmaste tiden.

Medlem
Skrivet av blekfet2:
Skrivet av IceMan:

ser ok ut, dock skulle jag ta 2HD istället för en, dom kan braka ihopp..
dock så släng in XP, du sparar problem som faen, senast idag vare en kille som skulle byta ifrån Vista till XP, vill man kunna spela spel, som är älrdre än 1år, så nää. XP.

funkar xp 64-bit bra då? kommer ha 4gb minne nu och säkert uppgradera till 8gb närmaste tiden.

64bit har vad jag vet ännu sämre stöd för spel än vista, kör på 32bit, 3GB ram duger gott och väl.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av blekfet2:
Skrivet av IceMan:

ser ok ut, dock skulle jag ta 2HD istället för en, dom kan braka ihopp..
dock så släng in XP, du sparar problem som faen, senast idag vare en kille som skulle byta ifrån Vista till XP, vill man kunna spela spel, som är älrdre än 1år, så nää. XP.

funkar xp 64-bit bra då? kommer ha 4gb minne nu och säkert uppgradera till 8gb närmaste tiden.

64bit har vad jag vet ännu sämre stöd för spel än vista, kör på 32bit, 3GB ram duger gott och väl.

Med service pack 1 så kan man untnytja 4 gig även om man har 32 bit. Kunde iaf jag.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem
Skrivet av Elias O:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av blekfet2:
Skrivet av IceMan:

ser ok ut, dock skulle jag ta 2HD istället för en, dom kan braka ihopp..
dock så släng in XP, du sparar problem som faen, senast idag vare en kille som skulle byta ifrån Vista till XP, vill man kunna spela spel, som är älrdre än 1år, så nää. XP.

funkar xp 64-bit bra då? kommer ha 4gb minne nu och säkert uppgradera till 8gb närmaste tiden.

64bit har vad jag vet ännu sämre stöd för spel än vista, kör på 32bit, 3GB ram duger gott och väl.

Med service pack 1 så kan man untnytja 4 gig även om man har 32 bit. Kunde iaf jag.

Med vista?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

nj
Medlem

32-bitars operativsystem har stöd för upp till 4GB minne och har alltid haft det, men av dessa så reserveras ~1GB av systemet och resterade ~3GB är tillgängliga för användaren.
Med Vista SP1 så är det fortfarande samma, men det MS har gjort är att låta Vista visa allt installerat minne, men ~1GB är som sagt fortfarande reserverat och "oanvändbart" för användaren.

Medlem

Okej, så var det alltså. Så då har man fortfarande ca 3 GB även fast det står att man har 4 GB.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

ledsen men jag kommer inte använda mig utav 32bit, ungefär som att installera win98 igen.

Medlem

För kommande och befintliga DX10 spel är det väl bra att välja Vista x64 och om du kör det kommer du dra nytta av alla 4gb ram.

Jag har inte haft några problem (än) med 32bit applikationer på min 64bit vista.

Kör själv ett nästan identiskt system och får säga att jag är mycke nöjd. Jag gjorde inköpet pgr av att jag ville köra AoC utan lag mm och jag måste säga att det är flyter på enormt bra i High settings.

1
Skriv svar