Miyamoto om den tråkiga Gamecube-tiden

Robot
Medlem
Miyamoto om den tråkiga Gamecube-tiden

Dom säljer ju onekligen bra, tycker dock att rent titel- och spelmässigt var GC > Wii. Med några få undantag, Super Mario Galaxy var otroligt mycket bättre än Super Mario Sunshine, Twilight Princess var bättre än Windwaker, Mario Kart Wii var bättre än Double Dash. Å andra sidan är remaken på Resident Evil till GC det bästa spel jag någonsin spelat. Sen var Residet Evil Zero, Metroid Prime, Eternal Darkness alla kvalitetsspel till Gamecuben. Super Smash Bros. Melee var dessutom bättre än Brawl...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Det är skönt att ett företag som Nintendo vågar satsa på nya saker så som Wii och NDS. Dock så tycker jag att Nintendo har riktat in sig lite väl mycket på så kallade "casual gamers", och nästan helt glömt dem hardcore fans som har stöttat dem genom alla tider.

Medlem

Tycker både GC och N64 var bra mycket mer intressantare än Wii, som jag ännu inte köpt.. Tycker det blivit sämre och sämre och ser personligen inte Wii som någon uppgång. N64:an var ju helt fantastiskt bra.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MKultra:

N64:an var ju helt fantastiskt bra.

Förutom den värdelösa handkontrollen som blev utsliten och obrukbar så fort!

Medlem

Jag gillade Nintendos titlar bättre under N64 och GC eran, dock är Wii och DS mycket mer uppfinningsrika produkter.

Medlem

Wii är en succé helt enkelt! Nu kommer Madworld snart, fått fina betyg och ger Wii en seriösare stämpel. Men något som jag ser fram emot är remaken av Silent Hill.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Wii är en succé helt enkelt! Nu kommer Madworld snart, fått fina betyg och ger Wii en seriösare stämpel. Men något som jag ser fram emot är remaken av Silent Hill.

Remaken av Silent Hill?!?!?! :D:D:D Berätta mer!

Medlem

GC har mycket bättre spel än vad Wii har.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Men något som jag ser fram emot är remaken av Silent Hill.

Måste få fråga vad du menar då, Silent Hill till Wii låter nästan för knasigt för o vara sant.

Men annars så har ju Nintendo verkat satsat mer på familje vänligare spel, vore roligare om de kunde göra ett spel för lite äldre, Eternal Darkness remake vore inte helt fel till Wii'n om man ska vara ärlig.

Medlem

Wii skulle vara så mycket bättre om spelen vore lite mer mature jag menar Wii är som gjort för våldsamma spel och ändå finns det knappt några bara typ RE4, Manhunt 2, No More Heroes.

Jag älskar våldsamma spel och det jag hoppas på är att utvecklare upptäcker att det också finns en stor spelarbas som jag som faktist vill ha våldsamma Wii spel spelet jag längtas efter mest atm till Wii är Madworld.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av radiuz:

Wii är en succé helt enkelt! Nu kommer Madworld snart, fått fina betyg och ger Wii en seriösare stämpel. Men något som jag ser fram emot är remaken av Silent Hill.

Remaken av Silent Hill?!?!?! :D:D:D Berätta mer!

Länk : http://wii.ign.com/articles/960/960779p1.html

Medlem

N64 + Goldeneye 007 = Win!

Inaktiv
Skrivet av radiuz:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av radiuz:

Wii är en succé helt enkelt! Nu kommer Madworld snart, fått fina betyg och ger Wii en seriösare stämpel. Men något som jag ser fram emot är remaken av Silent Hill.

Remaken av Silent Hill?!?!?! :D:D:D Berätta mer!

Länk : http://wii.ign.com/articles/960/960779p1.html

Ahh-yeah...

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av radiuz:

Wii är en succé helt enkelt! Nu kommer Madworld snart, fått fina betyg och ger Wii en seriösare stämpel. Men något som jag ser fram emot är remaken av Silent Hill.

Remaken av Silent Hill?!?!?! :D:D:D Berätta mer!

Länk : http://wii.ign.com/articles/960/960779p1.html

Ahh-yeah...

Hohohaha Ehh, jag orkar inte

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av MKultra:

N64:an var ju helt fantastiskt bra.

Förutom den värdelösa handkontrollen som blev utsliten och obrukbar så fort!

Njo, pajjade nog iaf 2 st, fast den ena var nån billig kopia.. Hade iofs N64:an ett bra tag.


signatur
Medlem

hahaha lät så dystert att de blev kul..


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Nintendo själva må ha lanserat nya innovativa spel den senaste tiden, men jag tänker inte säga bättre, de har alltid varit bra.

Den stora skillnaden är väl att förr i tiden fanns det fler andra/tredjepartsspel med kvalité, det gör det inte idag (Rare den största förlusten).

Så man kan säga att "Det nya Nintendo som stigit fram ur askan" har frambringat ett stort och mörkt moln framför de andra utvecklarnas synfält.

Inaktiv

Ja jag har en Wii och en DS och tytcker Gamecube står sig än idag medans Wii och DS bara samlar damm.

Medlem
Skrivet av Jozo:

N64 + Goldeneye 007 = Win!

Så sant, så sant... :heart:

Medlem

PS3 är lite som den här generationens GC. Vilket jag tycker är bra, det är inte överhypat och sönderskitet som 360 och Wii.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Det finns verkligen inget som får mig att vilja köpa en Wii för det priset. Överhypad gammal hårdvara till överpris.

DS e dock smårolig. Köpte en sån i julklapp till äldsta tösen


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Än så länge så utklassar gc't wii't med hästlängder.

Medlem

Visst är DS och Wii familjekonsoler, men Nintendo verkar glömma bort de i familjen som gillade mer traditionella spel.

Jag hoppas att N blir lite hårdare med alla dessa skitspel som tillåts på konsolerna, kommer knappt ihåg det senaste spelet som inte bara var femtioelva minispel.

Medlem

Jag har av någon skum anledning bara skaffat varannan konsol de släppt O_o Nes, N64 och Wii... Dock var ju inte SNes så aktuellt för min generation, men jag har alltid velat ha ett. Spelade det hos en släkting väldigt mycket.

Hur som helst fastnade jag aldrig för GC, och jag håller med Miyamoto med det här. Visst, GC var ju en bra konsoll, men inte nyskapande. Jag fann mer nöje i att spela mina "gamla" N64 spel istället för GC. Däremot fastnade jag för Wii när det kom.

Lite samma med de handhållna konsollerna. GBC var det första jag skaffade. GBA tyckte jag inte var något nytt, skaffade aldrig det. SP tyckte jag inte heller var så mycket nytt, skaffade aldrig det heller. Däremot DS tyckte jag var underbar. Helt genialisk idé på alla sätt. Finns hur många bra spel som helst till DS också, det älskar jag.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Wii är inte riktigt ett alternativ för mig. Det är en social konsol. De gånger jag spelar den med polare är det kanonkul, men den har alldeles för få spel som jag kan tänka mig att sitta och nöta själv.


signatur

I'm a snake, follow me!

Finns bara en sak jag ångrar med att jag köpte Gamecuben: ----> att jag köpte den


signatur

Mitt Wii var kul 3 månader, sedan la sig känslan med kontrollerna. Då man klarat Zelda stod det aldrig påslaget mer än då någon polare var över.

Kul social gaming console, för lite quality solo-spel för att hålla en hooked, och med 50" HDTVs kostandes mindre än en halv månadslön nuförtiden så faller den snabbt i glömska dock. Dessutom, utöver Wii sports så sög det mesta av social gaming spelen som kom under min era av att äga ett Wii.

Jag hoppas nästa generation bygger vidare på Wii's koncept med motion-kontroller dock. Finslipa dom och hosta upp lite HD-upplösning så kommer jag garanterat köpa den - om spelen finns också såklart.

PaZ
Medlem
Skrivet av Radiomorph:
Skrivet av Jozo:

N64 + Goldeneye 007 = Win!

Så sant, så sant... :heart:

Jag förstår inte riktigt vurmen för det spelet. Single player var ok, multiplayer helt ospelbart. Sikta med en styrspak i ett FPS? come on!

Inaktiv

Helt ärligt så har jag spelat 3 gånger mer på min gamecube än på min Wii. Wii:n följer med då och då när man ska hem till en kompis eller när man åtminstone är 3-4 personer som ska spela.

12
Skriv svar