Miyamoto om den tråkiga Gamecube-tiden

Medlem

Jag hade då bra mycket roligare med Gamecuben i alla fall.. den bästa konsollen nintendo har gjort är snes, men det var inte igår direkt.. Enda gången wii kan vara roligt i min mening är typ i 30minuter på någon förfest när man är så packad så man inte stör sig på den låga upplösningen samt delayen i kontrollern:D GL Nintendo

Medlem

Något hjärteskärande att en av de finaste barndomsminnena (Mario 64 m.m) anses dåligt av skaparna


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

För mig var Wii perfekt. Dock håller jag med om att det finns väldigt få intressanta titlar, vilket är tråkigt. Håller inte riktigt när det bara är N som gör bra titlar, blir för få och för lång tid mellan släppen.

Måste dock säga att jag gillade WindWaker mer än Twilight Princess, även om TP också var ett bra spel. Mario Galaxy är nog top10 bästa spel genom tiderna imo. Lite besviken på Kart till Wii dock. Katastrof att man inte kan köra 1on1 i battlemode om man inte kör mot en polare på nätet. Över huvud taget så är nätverksfunktionerna på Wiin på tok för dåliga med dagens mått. Men tar N erfarenheterna från Wii och DS, blandar med det bästa från Xbox360 (och kanske PS3) så kan det kanske bli riktigt jäkla bra.

Medlem

Metroid och resident evil var så pass bra så det vart värt att köpa en gamecube! re4 på ps2 ser ju ut som skit.

12
Skriv svar