DX10-stöd till Mac och Linux

Robot
Medlem
DX10-stöd till Mac och Linux

coolt som fan fast man skulle ju onska att dem gor support for majoriteten av spel o inte bara vanliga 10 i topp spel

Inaktiv

Bra... och när kommer det till XP?

-.-

Medlem
Skrivet av ace84:

coolt som fan fast man skulle ju onska att dem gor support for majoriteten av spel o inte bara vanliga 10 i topp spel

sägs om att du sätter dig ner och programmerar det åt dom då?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Coolt får man säga eftersom det kan ge windows lite motstånd på pc spelmarknaden för en gångs skull men jag antar att detta bara är nåt som står i start groparna. Kanske även kan få utvecklare att se linux och mac användare som mer potentiella kunder

DX10 till XP kommer nog inte hända då microsoft vill få folk att byta över till vista eller senare windows 7

Medlem

säg som att spel utvecklarna kodar åt dom!?

Inaktiv

Fint. Även om jag föredrar Linux native spel så är detta helt klart en härlig nyhet.


signatur

dare to be bold

Medlem

Det är inte "coolt" att behöva betala pengar för att kunna spela spel som man redan har betalat för. Då spelar jag hellre på konsol och använder datorn till övrigt.

Medlem

Kommer inte DX11 till windows 7 ?

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Bra... och när kommer det till XP?

-.-

Förhoppningsvis aldrig.

Windows XP är döende, Viva la Vista / Win7.

Medlem

Missvisande nyhetsrubrik, DX10-stöd till Wine hade varit mer passande.

Wine är inte samma sak som Linux/Mac.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem
Skrivet av O-san:

Missvisande nyhetsrubrik, DX10-stöd till Wine hade varit mer passande.

Wine är inte samma sak som Linux/Mac.

Inte Wine som får stöd för DX10 utan CodeWeavers CrossOver Games. En produkt som bygger på Wine men kostar pengar.

Visst kan även tolka rubriken som att Apple och någon Linux distro skulle ha fått inbyggt stöd (av Microsoft då antar jag) för DX10... men då har man nog lite väl livlig fantasi.

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Bra... och när kommer det till XP?

-.-

lasta hem det för xp här på egen risk
http://www.techmixer.com/download-directx-10-for-windows-xp/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Citat:

Inte Wine som får stöd för DX10 utan CodeWeavers CrossOver Games. En produkt som bygger på Wine men kostar pengar.

Det stämmer inte, CodeWeavers är en av de största utvecklarna av just wine, och all kod de skriver ges tillbaka till wine projektet. Det du betalar för med CrossOver är ett grafisk gränsnitt som är lätt att hantera, support etc samt att de testar att vissa windowsprogram verkligen fungerar.

Citat:

Det är inte "coolt" att behöva betala pengar för att kunna spela spel som man redan har betalat för. Då spelar jag hellre på konsol och använder datorn till övrigt.

Wine är gratis och fungerar lika bra som CrossOver, men du behöver krångla lite mer själv.

Jag skulle inte påstå att DirectX 9 är sådär jättebra i wine just nu. Visst fungerar de flesta effekter och många spel startar, men det går väldigt, väldigt långsamt i många fall.

Medlem

Min gissning är att OM dom får det att funka så kommer det gå VÄLDIGT långsamt. Men lagom till att dom är klara så kanske det finns datorer som är bra nog för att köra spel som är ett par år gamla

1
Skriv svar