Förbeställning av ATIs nya grafikkort?

Inaktiv
Förbeställning av ATIs nya grafikkort?

Någon som vet om det går att förbeställa ATIs nya grafikkort? Dom kanske tar slut på lagret i de flesta butiker på realesedagen, och jag vill verkligen ha ett HD4870 realesedagen.

Nu vet inte jag hur stor efterfrågan kommer att bli på just detta grafikkort men jag vill minnas att en hel del kort har varit svåra att få tag på på realesedagen genom åren.

nj
Medlem

Datorbutiker brukar väldigt sällan öppna upp för förbeställningar av produkter. Oftast så dyker ny hårdvara upp först samma dag som de officiellt lanseras av tillverkaren hos webbutikers hemsidor, etc.

Inaktiv

Ok tack för informationen. Då blir det att sova över inne på Datorbutiken.com den 18 juni då!

Medlem

Vill nog se prestanda innan jag slänger ut en bunt 1000 lappar. Därför avaktar jag alltid läser olika tester osv innan jag köper. Varför vara först det är ju ingen ide då är det bättre att veta vad man får för sina surt intjänade slantar


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Äsch, saken är den att jag är mycket nöjd med mitt HD3850 och deras nya HD4870 kan ju knappast vara sämre. Jag kommer nog inte bli besviken, det kommer nog inte kosta mer än 3000 och då är det ingen större fara egentligen.
Men jag förstår absolut vad du menar, brukar oftast kika på olika tester innan jag köper något fast denna gång är jag tämligen övertygad om att jag blir nöjd.

Medlem

nej det blir knappast sämre med Nvidia släpper ju sina 260 280 kort också och jag tror det kan vara värt att jämföra med dessa innan köp. Tror faktiskt Nvidia kommer bli vassare


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Ja helt säkerligen blir Nvidia snäppet vassare. Men jag föredrar ATIs kort. Jag är helt övertygad om att deras HD4870 kommer kunna driva alla spel jag spelar på den grafiken jag vill, dvs High, utan problem. Då känns det knasigt att slänga ut någon tusenlapp till på ett ännu bättre Nvidiakort.

1
Skriv svar