CryENGINE 3 visas upp under GDC 09

Robot
Medlem
CryENGINE 3 visas upp under GDC 09

Sweet, Crysis 2 någon?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Kul, hoppas det kommer lite snyggare konsol spel nudå, som har lite djup och tyngd i grafiken. KZ2 är ju i princip gjort av filter och bakgrunds effekter... Men snyggt är det iaf.

Medlem

Och ännu en gång skriker min dator av skräck för vad den kommer få stå ut med.. Stackars dator :/

Skrivet av Elit-mannen:

KZ2 är ju i princip gjort av filter och bakgrunds effekter... Men snyggt är det iaf.

Synd att det inte är så speciellt kul också

Medlem

herre jesus, den visningen vill jag skåda

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Sweet, Crysis 2 någon?

Crysis blir ju en triologi, så det får vi allt tro

Medlem

ska bli intressant, jag är mer intresserad av tekniken som kommer snarare än själva spelen, crysis är imho ett mediokert spel i snyggt skal så..

Väntar även på mer info kring id tech5 och rage under året.

Medlem

Jag tror inte konsollerna klarar av att kräma på så jäkla fläskig grafik med tanke på att dom har några ¨r gammal hårdvara i sig redan nu.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tror inte konsollerna klarar av att kräma på så jäkla fläskig grafik med tanke på att dom har några ¨r gammal hårdvara i sig redan nu.

Tja alla vet väl att konsoler inte kan ha samma grafik som en ny dator... Men som sagt, det är optimering. Det är lättare att optimera till PS3,XBOX360,Wii än till en dator.

Dom behöver ju bara bry sig om komponenterna som sitter i konsollerna, med en dator måste dom liksom tänka på alla processorer, alla olika grafikkort osv..

En kul grej är ju att ju längre en konsol lever, desto snyggare grafik blir det =)...

Kolla på PS1 första och sista spel. Eller Xbox\PS2 första och sista spel !

Om det hade varit en dator så hade det väl blivit fulare och fulare ?

Anyway... Ska bli kul att se hur det ser ut, Crysis ser riktigt snyggt ut på min dator, undrar hur detta kommer se ut :)...

Hoppas på ännu mer förstörelsebara miljöer! Fatta vad coolt, den där tanken man kunde ha i editorn i Crysis. Om man kunde skjuta iväg en sån där atombomb raket och träffa ett berg och det skulle spruuuuuuta stora stenbitar och bli stor jävla krater i berget.

Medlem
Medlem

Klart det handlar om optimering men dom kommer ändå inte klara av så fet grafik om man inte tar det på bekostnad av view distance eller likande ungefär som i GTA.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

"Hoppas på ännu mer förstörelsebara miljöer! Fatta vad coolt, den där tanken man kunde ha i editorn i Crysis. Om man kunde skjuta iväg en sån där atombomb raket och träffa ett berg och det skulle spruuuuuuta stora stenbitar och bli stor jävla krater i berget"

haha HYPEN FLÖDAR ! keep it up!

Medlem

troligen ingen ny revolutionerande grafik motor man kan dreggla efter med andra ord:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Hymer:

Klart det handlar om optimering men dom kommer ändå inte klara av så fet grafik om man inte tar det på bekostnad av view distance eller likande ungefär som i GTA.

det är sant, men måste ett spel har fet viewdistance? det handlar om att ta begränsningarna och gör nåt bra av det, mycket grafik är bara eyecandy ändå.

Jag menar, tänk dig att du har ett område att bygga på. du kan utnyttja och få till ett viss mängd "krativitet".
Med ökad kunskap och teknik så kan du dryga ut det där genom att byta ut komponenter som drar för mycket och istället har nåt som gör mer för mindre. det handlar inte bara om optimering utan att göra saker annorlunda.

desto mer grafik platformer kan pressa ut desto mindre utvecklare bryr sig om att kräma ur den kraften som finns, för det tar för lång tid, vi har sett det tidigare med mycket äldre konsoler, är helt övertygad om att om ett år kommer vi kunna se spel på xboxen som vi aldrig kunnat tänka oss spelen att se ut idag, för att inte tala om PS3an vad den kommer kunna göra i framtiden bara utvecklarna får testa och komma på nya sätt att göra saker.

Medlem

va har cryengine 2 redan gjort sitt?

Medlem

[quote=Elit-mannen] KZ2 är ju i princip gjort av filter och bakgrunds effekter[quote]

Um alla spel har filter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Optimera mera! (Förhoppningsvis)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

[quote=Night Hawk][quote=Elit-mannen] KZ2 är ju i princip gjort av filter och bakgrunds effekter

Citat:

Um alla spel har filter.

Jo men KZ2 är bara filter typ :P...Kan inte riktigt förklara vad jag menar, ett spel kan ju vara snyggt utan att ta så mkt kraft, typ fake effekter. Medans ett spel som Crysis t.e.x är snyggt men allt som händer sker liksom i realtid...

SWEBARB: ut med det gamla in med det nya :)...Håller med ändå, dom kunde ha tweakat CryEngine 2 ett tag...

TOMMY_H: Varför inte? Det är ju inte bara gjort för konsoler, det är för pc också...

Medlem

Men asså, det kommer ju inga bra spel av cryteks motorer, bara larviga alieninvasionspel på paradisöar, vilka har certifierat cryengine för bruk i egna spel?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

CryENGINE 3 holy shit precis då man trodde att dagens grafik inte kunde bli så mycket bättre! Sedan att det har stöd för MMOs är BRUTALT!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Men asså, det kommer ju inga bra spel av cryteks motorer, bara larviga alieninvasionspel på paradisöar, vilka har certifierat cryengine för bruk i egna spel?

Jo det kommer bara skitspel därifrån...

Crysis : http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/crysis?q=crysis

Crysis:WarHead : http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/crysiswarhead?q=...

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

CryENGINE 3 holy shit precis då man trodde att dagens grafik inte kunde bli så mycket bättre! Sedan att det har stöd för MMOs är BRUTALT!

Det kommer nog nytt och bättre ett bra tag till. Åtminstone tills man inte kan skilja grafiken från irl längre... Så vitt jag kan se är vi bara halvvägs än så länge.

Dagens engines kommer att kännas som stenåldern i jämförelse med det vi kommer att ha om några år.

Inaktiv
Medlem

Fattar ni inte vad detta är? Ett steg tillbaka helt enkelt. Detta är en spelmotor gjord för konsoller med två generationer gammal hårdvara.

Låt mig lägga fram det så här: Om de släppte en spelmotor optimerad för PC:s Nvidia 7800GTX och en tidig multi-core processor, skulle ni med HD4870X2 eller 295GTX då bli upphetsade? Nä.

Alla med modern hårdvara på PC-sidan kommer att bli besvikna och vi kommer få ännu fler spel som är begränsade av konsollernas gamla hårvara.

(Någon som minns att Crysis aldrig släpptes till konsoll pga. för gammal hårdvara? Tror ni denna nästa generations motor då kommer vara än mer krävande?)


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

suck ... pengar är allt nuförtiden för dessa bolag ...

Medlem

Grafikmotor? Det är mer än det. Spelmotor är mer träffande skulle jag säga.

Ska bli kul att se vilka framsteg dom gjort.

Medlem

Cryengine 3? Snarare Cryengine 1.5.

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Cryengine 3? Snarare Cryengine 1.5.

... Huh?

Medlem

Jag tror inte det kommer vara stor skillnad mot Cryengine 2, utan stora ändringen är konsolstödet helt enkelt. Men får väl se om konsolerna kanske tillåter lite mer kräm ut motorn.

12
Skriv svar