CryENGINE 3 visas upp under GDC 09
Kul, hoppas det kommer lite snyggare konsol spel nudå, som har lite djup och tyngd i grafiken. KZ2 är ju i princip gjort av filter och bakgrunds effekter... Men snyggt är det iaf.
ska bli intressant, jag är mer intresserad av tekniken som kommer snarare än själva spelen, crysis är imho ett mediokert spel i snyggt skal så..
Väntar även på mer info kring id tech5 och rage under året.
Jag tror inte konsollerna klarar av att kräma på så jäkla fläskig grafik med tanke på att dom har några ¨r gammal hårdvara i sig redan nu.
Tja alla vet väl att konsoler inte kan ha samma grafik som en ny dator... Men som sagt, det är optimering. Det är lättare att optimera till PS3,XBOX360,Wii än till en dator.
Dom behöver ju bara bry sig om komponenterna som sitter i konsollerna, med en dator måste dom liksom tänka på alla processorer, alla olika grafikkort osv..
En kul grej är ju att ju längre en konsol lever, desto snyggare grafik blir det =)...
Kolla på PS1 första och sista spel. Eller Xbox\PS2 första och sista spel !
Om det hade varit en dator så hade det väl blivit fulare och fulare ?
Anyway... Ska bli kul att se hur det ser ut, Crysis ser riktigt snyggt ut på min dator, undrar hur detta kommer se ut :)...
Hoppas på ännu mer förstörelsebara miljöer! Fatta vad coolt, den där tanken man kunde ha i editorn i Crysis. Om man kunde skjuta iväg en sån där atombomb raket och träffa ett berg och det skulle spruuuuuuta stora stenbitar och bli stor jävla krater i berget.
"Hoppas på ännu mer förstörelsebara miljöer! Fatta vad coolt, den där tanken man kunde ha i editorn i Crysis. Om man kunde skjuta iväg en sån där atombomb raket och träffa ett berg och det skulle spruuuuuuta stora stenbitar och bli stor jävla krater i berget"
haha HYPEN FLÖDAR ! keep it up!
Klart det handlar om optimering men dom kommer ändå inte klara av så fet grafik om man inte tar det på bekostnad av view distance eller likande ungefär som i GTA.
det är sant, men måste ett spel har fet viewdistance? det handlar om att ta begränsningarna och gör nåt bra av det, mycket grafik är bara eyecandy ändå.
Jag menar, tänk dig att du har ett område att bygga på. du kan utnyttja och få till ett viss mängd "krativitet".
Med ökad kunskap och teknik så kan du dryga ut det där genom att byta ut komponenter som drar för mycket och istället har nåt som gör mer för mindre. det handlar inte bara om optimering utan att göra saker annorlunda.
desto mer grafik platformer kan pressa ut desto mindre utvecklare bryr sig om att kräma ur den kraften som finns, för det tar för lång tid, vi har sett det tidigare med mycket äldre konsoler, är helt övertygad om att om ett år kommer vi kunna se spel på xboxen som vi aldrig kunnat tänka oss spelen att se ut idag, för att inte tala om PS3an vad den kommer kunna göra i framtiden bara utvecklarna får testa och komma på nya sätt att göra saker.
Optimera mera! (Förhoppningsvis)
[quote=Night Hawk][quote=Elit-mannen] KZ2 är ju i princip gjort av filter och bakgrunds effekter
Um alla spel har filter.
Jo men KZ2 är bara filter typ :P...Kan inte riktigt förklara vad jag menar, ett spel kan ju vara snyggt utan att ta så mkt kraft, typ fake effekter. Medans ett spel som Crysis t.e.x är snyggt men allt som händer sker liksom i realtid...
SWEBARB: ut med det gamla in med det nya :)...Håller med ändå, dom kunde ha tweakat CryEngine 2 ett tag...
TOMMY_H: Varför inte? Det är ju inte bara gjort för konsoler, det är för pc också...
Men asså, det kommer ju inga bra spel av cryteks motorer, bara larviga alieninvasionspel på paradisöar, vilka har certifierat cryengine för bruk i egna spel?
Jo det kommer bara skitspel därifrån...
Crysis : http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/crysis?q=crysis
Crysis:WarHead : http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/crysiswarhead?q=...
CryENGINE 3 holy shit precis då man trodde att dagens grafik inte kunde bli så mycket bättre! Sedan att det har stöd för MMOs är BRUTALT!
Det kommer nog nytt och bättre ett bra tag till. Åtminstone tills man inte kan skilja grafiken från irl längre... Så vitt jag kan se är vi bara halvvägs än så länge.
Dagens engines kommer att kännas som stenåldern i jämförelse med det vi kommer att ha om några år.
Fattar ni inte vad detta är? Ett steg tillbaka helt enkelt. Detta är en spelmotor gjord för konsoller med två generationer gammal hårdvara.
Låt mig lägga fram det så här: Om de släppte en spelmotor optimerad för PC:s Nvidia 7800GTX och en tidig multi-core processor, skulle ni med HD4870X2 eller 295GTX då bli upphetsade? Nä.
Alla med modern hårdvara på PC-sidan kommer att bli besvikna och vi kommer få ännu fler spel som är begränsade av konsollernas gamla hårvara.
(Någon som minns att Crysis aldrig släpptes till konsoll pga. för gammal hårdvara? Tror ni denna nästa generations motor då kommer vara än mer krävande?)
"White Obama Wants You!"