Transformers till Wii får "barnanpassat" namn

Flakmonkey
Transformers till Wii får "barnanpassat" namn

Sedan Wii släpptes har många "hardcore" gamers hävdat att maskinen riktar sig till den yngre publiken, något som självklart inte har tagits emot alltför väl bland de hårdkokta kretsar som spelar på Nintendos succémaskin. #Activision (vilka annars) tycks dock inte orka dölja vilka deras egentliga kundgrupp är med Wii-versionen av deras kommande Transformers-spel. Till Playstation 3, Xbox 360, PC och Nintendo DS kommer spelet nämligen heta #Transformers: War for Cybertron, men det får alltså inte Wii-versionen heta. Förmodligen tror utgivaren att föräldrar inte kommer vilja köpa ett spel med ett sånt våldsamt namn till sina vilket de råder bot på genom att helt enkelt döpa om det till #Transformers: Cybertron Adventures. Personligen tycker jag att det hela är otroligt löjligt, speciellt som det uppenbarligen ska vara samma spel som till PC, PS3 och 360 (fast anpassat till Wii förstås) samt att det alltså får behålla sitt namn till Nintendo DS.

<script src="http://www.fz.se/filmer/_embed.php?id=4536" type="text/javascript"></script>
Transformers: War for Cybertron/Transformers: Cybertron Adventures

Extremt löjligt kan jag tycka, men det sorgligaste i hela den här historien är nog ändå att #Activision med största sannolikhet gör helt rätt. Det kommer säkert gå bättre hem hos föräldrar med det mer barnvänliga namnet och det kommer nog bli en riktig miljonsäljare - så även om jag inte gillar det så kan jag inte annat än konstatera att jag förmodligen hade gjort samma sak om jag satt i deras kläder.

Källa @ Joystiq.com

#blogg

Transformers till Wii får "barnanpassat" namn

Cybertron Adventures... gulligt!

Medlem
Medlem

Mjuka, fjuniga och alldeles underbart gulliga spel till en ullig liten myskonsol. Min snart 4 år gammla halv-bror lär bli glad när pappsen plockar hem ett nytt spel till hans Libero Wii.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar