Nintendo ökar priserna

Robot
Medlem
Nintendo ökar priserna

Jaha ingen wii för mig då. Öka priset.... den är redan 600 till 1000 kronor för dyrt enligt mig.

Medlem

Wii är väl redan ökat i pris ? tycker en del webbsidor tar drygt 3000kr för den redan och gjort så cirkus en månad eller så redan ?

ska den upp ännu mer nu då? . det är den ju knappast inte värd


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Detta är bara löjligt, deras girighet har inga gränser. Wiin bygger ju på så gammal teknologi att den kostar en spottstyver att tillverka. Även om detta gör det enklare för mig att sälja min egen wii vartefter, så är jag personligen äcklad av dom. Sista nintendo konsollen jag köper iallafall.

Medlem

DSi 9:e april? Har den blivit uppskjuten eller är det fel i skriften tro?


signatur
Medlem

fattar inte hur en wii kan kosta mer än billigaste 360 paketet idag ? sjukt för fan. wii är en barnkonsoll men allt annat än barnvänliga priser.

Medlem
Skrivet av Slashneed:

DSi 9:e april? Har den blivit uppskjuten eller är det fel i skriften tro?

Ett överintag av kaffe kan ha ökat hastigheten till det tredubbla under någon sekund, vilket ledde till en nia istället för tre.

*host*

Tack för skarpa ögon


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Haha, Wii... ja herregud. Tycker det är SYND för spelbranchen att den säljer såpass bra, förhoppningsvis kommer folk börja köpa PS3/360 nu istället när den går upp i pris.

Jag ägde en Wii själv precis vid releasen och jag såg inget bra med den, dåliga spel då och just nu finns det bara ett som lockar mig och det är Mad World, kontrollen är en katastrof, finns inget funktionellt med den och till sist, och nej jag är ingen grafikhora, så är grafiken way too bad för dagens standard.
Det jag är rädd för nu är att nästa generation kommer bli samma typ av tattarkonsoller som inte kör på kraft utan på något nytt skitet kontrollsystem, håller verkligen tummarna för att speciellt Sony ska stå starka med det gamla systemet med vanlig kontroll och mycket kraft under huven.

Och förövrigt, var det inte sagt att Wii spelen skulle bli billiga innan Wii kom, runt 300kr var det väl sagt? Bra jobbat Nintendo.

Som sagt, hoppas Wii försäljningen tar rejält med stryk nu så 360 och PS3 kan komma ikapp, så kanske vi slipper att nästa generations konsoller blir ruttna leksaker.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Ägde en Wii när den släpptes, tröttnade ganska snabbt efter man spelat Zelda. Wii är en färglös konsol att spela själv på men är man ett gäng kompisar är det riktigt skoj, tror inte att denna höjning kommer gynna dom på något sätt... tvärtom. Det blir nog bara fler och fler som kommer inhandla en X360 eller PS3.

Medlem

Jahapp, nu tappar den även det "övertaget" den hade gentemot PS3 och 360. Många tycker att Wii konsollen är rätt dålig i sig om man jämför med dem andra konsollerna och jag kan inget annat än hålla med. Jag köpte mitt Wii pga nyhetens behag, kan jag slå fast såhär i efterhand. Kontrollerna är speciella och det var en rolig grej i början. Men nu när man ser på vad det är för spel som har släppts och ska släppas så finner jag inte ens en anledning till att behålla mitt Wii. Det står, och har stått och samlat damm i många månader nu. Slängde i Boom Blox så sent som igår, men det var inte roligt alls och därför stängdes det av efter ungefär 15 minuter. Finns ingen känsla i spelen, enligt mig. Finns ingen härlig story som håller mig kvar, som det finns till PS3 som jag även äger.
Det finns ett spel som gör att jag behåller mitt Wii och det är Zelda: Twilight Princess, ifall jag skulle få för mig att jag vill spela igenom det igen. Det är ett ganska dåligt betyg, att det för mig finns ett vettigt spel till konsollen.

Nu vet jag inget om 360 då jag aldrig lirat på detta, men jag antar att det finns ex antal bra spel till det med. Det är dags att PS3 och 360 får creds för det dem gör. Allt handlar inte om sålda konsoller för min del. Det viktiga är att det finns nåt roligt att göra på dem. Och det finns massor med roliga spel till PS3:an! Det kvittar om det är massor med Wii som är sålda, om ägarna ända knappt använder dessa.

Redaktör
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Detta är bara löjligt, deras girighet har inga gränser.

Jag skulle snarare kalla det vanligt företagande - man tar de priser som kunderna är beredda att betala. Både Wii och DS säljer enormt bra, att sänka priset när efterfrågan är större än tillgången vore vansinnigt korkat.

Apropå girighet: ett exempel är om ett företag tvingar kunderna att betala absurda överpriser för förlegad teknologi, trots att nyare teknik finns tillgänglig i produkten. Typ om vanliga USB-minnen och USB-hårddiskar inte skulle funka i en modern spelkonsol och vi istället skulle tvingas köpa värdelösa minneskort. Det skulle i sanning vara girigt...


signatur
Medlem

Luktade lite påhopp på en viss konsol:) tänker inte nämna något namn men om man nu vill ha lite utrymme så köper man den svarta versionen:)

Redaktör

Zheri, problemet är inte hårddiskutrymmet utan att du tvingas betala absurda överpriser för en så enkel sak som att flytta sparade spel mellan konsoler, trots att USB-teknik finns i konsolen och trots att jag betalar ca 600 spänn per år för dess onlinetjänst. Det är ren girighet. Ett annat exempel är samma företags första konsol: man kunde inte kolla dvd-film utan att köpa en fjärrkontroll för ca 300 spänn.


signatur
Medlem

Håller med att det är lite trist att USB minnen/hdd inte funkar att spara spel/sparfiler på, man får hoppas att nästa generation av konsolen har alla dessa fördelar. Nu är jag ingen haj på mjukvara men borde inte detta stöd kunna uppdateras i den nuvarande mjukvaran?
Om detta är möjligt så måste jag hålla med om att det handlar om girighet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Detta är bara löjligt, deras girighet har inga gränser.

Jag skulle snarare kalla det vanligt företagande - man tar de priser som kunderna är beredda att betala. Både Wii och DS säljer enormt bra, att sänka priset när efterfrågan är större än tillgången vore vansinnigt korkat.

Apropå girighet: ett exempel är om ett företag tvingar kunderna att betala absurda överpriser för förlegad teknologi, trots att nyare teknik finns tillgänglig i produkten. Typ om vanliga USB-minnen och USB-hårddiskar inte skulle funka i en modern spelkonsol och vi istället skulle tvingas köpa värdelösa minneskort. Det skulle i sanning vara girigt...

Bättre att en del av konsollen är förlegen än att man ska behöva köpa en hel konsol som är föråldrar till över pris, för man vill fortsätta att lira titlar som t ex zelda, mario etc som man spelade genom sin barndom. Men det är min högst personliga åsikt.

Medlem

Uselt!

Den kostar ju idag precis lika mycket (kanske 100kr mindre) än vad den kostade när den lanserades för nästan 2.5 år sen...

Halluu Nintendo o_O? Hårdvara sjunker i värde över tid - inte stiger (om vi inte snackar 20-30 år, då kan den väl börja stiga igen)!

Och om den nu säljer bäst av dom 3 borde dom väl snarare ha råd att sänka priset...?
Kolla på Xbox 360 bara. Den kostar fan inte ens hälften idag av vad den kostade när den var ny!

Och lol, har inte Bergsala/Nintendo lärt sig? Ska dom göra samma dumma miss som vid Wii releasen? Fick vänta 4 månader på mitt Wii trots att jag hade bokat det 2-3 månader innan release, ska samma sak behöva hända med DSi?!
Som om det inte vore nog med att vi måste vänta nästan ett år efter att japanerna fått sitt DSi...

Dags för skärpning!

Medlem

Det mest komiska med Wii är ju det futtiga minnet, bara 512 meg, herregud man kan ju få 2 gigs SD Minne för bara nån hundralapp ju,
visst man kan köpa extra minne och sätta i, men det går inte att spela från extraminnet man sätter i, den går bara att lagra på.

Wii har ju funnits ute ett tag, likaså ps3 och 360, dom sistnämnda har ju kommit ut med nya modeller där man fått med större hd, men icke Wii, dom ska fortsätta med sitt fattiga 512 megs minne,
riktigt riktigt dåligt är det.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Uselt!

Den kostar ju idag precis lika mycket (kanske 100kr mindre) än vad den kostade när den lanserades för nästan 2.5 år sen...

Halluu Nintendo o_O? Hårdvara sjunker i värde över tid - inte stiger (om vi inte snackar 20-30 år, då kan den väl börja stiga igen)!

Hur kan du säga en sådan sak när konsolerna fortfarande säljer slut för samma pris? Du köper inte hårdvara, du köper produkt och efterfrågan är såpass hög att priset lägger sig där. Det handlar om grundläggande principer, tillgång och efterfrågan, sånt man lär sig i grundskolan. Det är ingen lag på att "hårdvara sjunker i värde över tid", det här är snarare beviset för det motsatta.

Skrivet av fzusr:

Och om den nu säljer bäst av dom 3 borde dom väl snarare ha råd att sänka priset...?
Kolla på Xbox 360 bara. Den kostar fan inte ens hälften idag av vad den kostade när den var ny!

Nintendo är inget public service-företag. De försöker gå med så mycket vinst som möjligt. Microsoft hade säkerligen lagt priset för en Xbox högre om de hade kunnat eller känt att det gynnade dem, men de slår ur underläge nu.

Skrivet av fzusr:

Och lol, har inte Bergsala/Nintendo lärt sig? Ska dom göra samma dumma miss som vid Wii releasen? Fick vänta 4 månader på mitt Wii trots att jag hade bokat det 2-3 månader innan release, ska samma sak behöva hända med DSi?!
Som om det inte vore nog med att vi måste vänta nästan ett år efter att japanerna fått sitt DSi...

Dags för skärpning!

Ärligt talat, jag tror inte de bryr sig ett skvatt om du fick din konsol 4 månader senare, de fick sina pengar ändå...

Detta är inget försvarstal för Nintendo eller så, jag tycker bara många i den här tråden är helt fel ute. /endrant

Medlem

dags för wii sänkning och ps3/360 höjning då. (i försäljning asså)


signatur

Rawr

Medlem

Det är ju självklart att dom höjer priset och inte sänker när dom iaf inte kan leverera i nog hög takt för att klara av efterfrågan, krävs väl inget företagargeni för att fatta det....

Medlem

Nintendo Wii bör ligga vid 2000 sträcket i mitt tycke. Köpte Zelda Twilight Princess till min kusin i julas för 500 kr. Kan inte fatta hur det spelet fortfarande kan vara så dyrt efter releasen 2006.
Tycker dock att Gamecube var relativt billig under sin tid,likaså spelen. Wii är ungefär dagens N64 i prisklass. Minns när spelen låg på 700-800 spänn då.


signatur

<3

Medlem

Mitt zelda kostade 799. :/

Medlem

Känns ju ändå som ett konstigt drag från deras sida. Dom kommer ju knappast öka försäljningen genom att höja priserna. Och om det är för att dom inte kan leverera så får dom väl bygga fler / utöka sina fabriker istället?

Det lär dom ju ha råd med efter en sån succéförsäljning.

Medlem

Nintendo tar redan för höga priser.

2500kr för en konsol med förra generationens teknik?

Att sedan betala 2400kr (!!!!! För fan en ny konsol !!!!!) för 4 uppsättningar med Wiimote + Nunchuck så att alla vänner kan vara med och spela alla spel är fan sjukt! Bojkotta Nintendo!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Suck...Tur att man redan har ett wii

Medlem

Sänkt försäljning kanske, men de kommer fortsätta att spöa både Sony och MS. xD Aja, jag har redan en Wii och en PS3, så jag bryr mig inte om vad som händer med deras priser nu i efterhand.

Medlem

Nintendo har väl alltid haft rätt höga priser gentemot vad man får för pengarna. Eller, man ska inte säga alltid, men de är inte ovana på den fronten. Jag tycker Wii är en tvedelad sak, både bra och dålig.. det finns några riktigt bra spel, men samtidigt så kommer det en drös spel som är mer eller mindre meningslösa och alldeles för innehållslösa, som driver spelutvecklingen åt fel håll (enligt mig då). Men det är ju knappast Nintendo ensamma om.

Sedan som han säger, så försöker Nintendo ofta gå sin egen väg... och för att de är så envisa så blir det allt eller inget av det

Medlem

Som folk säger, det är ju "smart" av Nintendo att ta högt pris, för efterfrågan är ju fortfarande stor så folk köper.

Men rent etiskt så är det sjukt. Men så finns där inte samma konkurrens mellan spelföretag, då man inte kan spela nintendos skitspel i Xbox360 eller tvärtom.
Och som sagt, Nintendo kan släppa 25 olika versioner av DS, men dom är för jävla giriga när det gäller Wii. Inte ska man tro att nya Wiis kommer innehålla en uppdaterad handkontroll så man slipper köpa extra modulen för bättre precision. Och det är bara att glömma att minnet skulle bli något större eller att priset skulle sänkas. Då det mer eller mindre bara är en jäkla dvd-spelare som kan ta emot signaler från kontrollerna.

Men hej.. Kan man, så ska man vara girig. Kunderna är ju för korkade för att inse att dom blir lurade.
Samt då att dom andra företagen inte är mycket bättre i sig. Microsofts hårdvara kostar ju skjortan om man vill ha trådlöst internet eller spela online. Och Sony lär ju aldrig sänka priset för Playstation 3, samt vad hände med funktionen att spela PSX-spel? Var det chippet för dyrt? Buhu...

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Men rent etiskt så är det sjukt

Är du helt begreppsförvirrad eller? Hur kan det bli "oetiskt" att inte följa marknaden prismässigt för en sådan trivial sak som en spelkonsol. _Alla_ vinstdrivande företag gör det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Detta är bara löjligt, deras girighet har inga gränser. Wiin bygger ju på så gammal teknologi att den kostar en spottstyver att tillverka. Även om detta gör det enklare för mig att sälja min egen wii vartefter, så är jag personligen äcklad av dom. Sista nintendo konsollen jag köper iallafall.

Till skillnad från Microsoft så är inte Nintendo villiga att ta stora förluster för att vinna marknadsandelar och säljer därför konsolen till ett pris där de kan tjäna pengar på den.

Om ett nytt konsolföretag hade använt samma strategi som Microsoft så hade de gått i konkurs för länge sedan eftersom det är ett osunt sätt att driva sin verksamhet.

Varför skulle de sänka priset förresten? Folk köper ju fortfarande lika många Wii som Nintendo hinner tillverka. Om/när försäljningen sjunker så kommer nog en prisjustering nedåt så småningom.

12
Skriv svar