Inaktiv
Ratt med com-port?

Hej!

Jag har en gammal ratt med com-port. Kan man koppla in den i ett moderkort utan com-port och i så fall hur?

Tack på förhand
Trulle

Medlem

det finns serial-to-usb konverterare men om det är något speciell typ utav hårdvara så brukar dessa inte fungera så pass bra. tex om din ratt har en mjukvara som ansluter upp sig till någon av com-portarna så fungerar inte dessa konverterare. du kan också köpa ett PCI kort som har serialla anslutningar, detta är nog kanske den bästa lösningen.

här är ett par exempel
PCI Serial kort 2-anslutningar
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81791
Serial-to-USB konverterare
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81848

nj
Medlem

Är det verkligen en com-port och inte en gameport?

Medlem

Var kan jag köpa en Gameport > USB adapter? Skulle gärna vilja köra med min SideWinder 3D Pro och Gamepad

Medlem
Skrivet av Xphome:

Var kan jag köpa en Gameport > USB adapter? Skulle gärna vilja köra med min SideWinder 3D Pro och Gamepad

från gameport > USB konverterare har jag aldrig hört talas om. varför använder du inte gameporten på ditt ljudkort? än så länge så producerar ljudkorten med gameport

Medlem
Skrivet av mad-dog:
Skrivet av Xphome:

Var kan jag köpa en Gameport > USB adapter? Skulle gärna vilja köra med min SideWinder 3D Pro och Gamepad

från gameport > USB konverterare har jag aldrig hört talas om. varför använder du inte gameporten på ditt ljudkort? än så länge så producerar ljudkorten med gameport

Inte mitt SoundBlaster Audigy

Medlem

Finns det inget billigt sätt att få en gameport?(förutom ett nytt ljudkort)

Medlem

tror inte det, tyvärr. antingen köp ett nytt ljudkort eller köp en ny ratt som har USB istället för Gameport kontakter.

nj
Medlem

Det verkar finnas USB-omvandlare för enheter med den äldre gameport-kontakten, dock så var den ju inte så billig.

Medlem

Nej då får det vara tills jag köper nytt ljudkort, synn för jag har 2 gamepads och 1 joystick 3d pro som jag skulle vilja använda.

1
Skriv svar