Dragon Warrior VII är som att ro över Atlanten baklänges

Dragon Warrior VII är som att ro över Atlanten baklänges

Jag har alltid haft en soft spot för japanska rollspel, och Dragon Quest-spelen i synnerhet. Väntar därför spänt på att både sexan och nian ska få engelsksläpp, och innan dess nöter jag på Dragon Warrior VII som är enda spelet i serien (utöver nyss nämnda) jag hittills inte spelat igenom.

Men, ouch! Det här är så hardcore att det blir löjligt. Vilket annat spel väntar liksom med att introducera FÖRSTA STRIDERNA tills 3-4 timmar in i spelet? Nu har jag kommit 30 timmar in och NU introduceras några av spelets grundläggande grejer som klassystemet. Efter 30 timmar! De flesta av dagens j-rpg håller knappt 30 timmar ens, till att börja med...

Samtidigt är det helt fantastiskt hur pass välgjort och mysigt spelet är. Visst, det kommer garanterat ta minst 100 timmar att bara klara det, och säkert uppemot det dubbla om man ska försöka göra allt. Så jag lär inte ha klarat det förrän i sommar nångång. Att spela Dragon Warrior VII är alltså som att ro över Atlanten baklänges, eftersom oavsett hur mycket tid jag lägger ner på det så finns det så mycket kvar att det nästan blir tröstlöst. Det, bäste herrn, kallar jag för valuta för pengarna i dessa karga DLC-tider. <3

Spelet släpptes i slutet av Playstations livstid men ser trots det ut som ett tidigt Super NES-spel. Nawww!

#blogg

Medlem
Dragon Warrior VII är som att ro över Atlanten baklänges

Hade hellre simmat över atlanten med blytyngder, baklänges , än att spela två sekunder av det här. Men det vet du
Kreativ kommentar... nej inte särskilt men jag kan tänka mig att bli jäkligt kreativ med cd'n till det där spelet

Medlem

Ror gör man alltid baklänges.

Medlem
Skrivet av LoCK:

Ror gör man alltid baklänges.

Ja, men om man ska ro baklänges baklänges. Då blir det väl framlänges? Ehum. /grabs coat

1
Skriv svar