Cpu fläkt som medföljer inget o ha?

Cpu fläkt som medföljer inget o ha?

Tjolahöpp så här på fredagen...

Köpte ju en amd 6400+ o fast jag har inställt Q-fan på silent så drar fläkten på i 5700 RPM när jag kör tex Cod 4 o processorn ligger på
60-63 grader datorn låter då som ett reaplan
I idle: fläkten i 1200-3000 värme 47-50 grader

Tänkte sätta in en st 120 mm fläkt i framkant som väll hjälper lite har nu bara en som går på low där bak.

Sneglar samtidigt på en Noctua NH-U9B CPU Cooler, 92mm fläkt för 500 spänn som fått bra resentioner från folk med en 5000+ prolle, de har fått ner till 25 grader i idle!?

Summan av kanelen är alltså: Är orginalkylare för det mesta lite B och är det värt o köpa nytt

PS När det tex står på specifikationer att rpm= 1000-1600 kan den inte gå snabbare då?? isf måste den ju va tyst:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Standard kylaren är helt okej, om man inte ska överklocka


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

Har en amd burk och på den (4400 x2 64) och fläkten är tyst för att plötsligt låta som en hårfön några sekunder sen kan den bli tyst igen och sen plötsligt låter det som *** igen. Det är typ inget mellanläge och tror det har nåt med Silent läget som Amd har. Byt till zalman koppar kylning med 92mm fläkt eller nåt. Jag spelar inte så mycket på amd maskinen så då låter det helt ok för det mesta


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Orginalfläkten är bra, fungerar oftast att klocka upp processorn runt 200MHz med den också. Men ska du klocka mycket så är den inte något att rekommendera.

klockar inte nåt (moderkortet får tuppjucket)...

Men den snurrar ju så in i h*vete o låter i db mellan xboxen o damsugaren:P Låter inte era för högt när ni spelar??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jag avnänder inte min orginalfläckt eftersom jag klockat en hel del, men jag använde orginalet den första veckan, och vad jag minns så lät den inte speciellt mycket.

Medlem

Min original fläkt fungerar bra, när man bara surfar ligger temperaturen på 27-29 grader, när man spelar och sådant ligger temperaturen på 33-49 grader(33* när spelen inte kräver så mycket CPU kraft). Är en E4500.

Medlem

Men ifall du kör på Nocuta så kan du nog räkna med att det blir tystare och kallare


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Ok, Tack för bra svar ...vet att ett tag gick fläkten bara i 1000rpm i början men efter amds cpu duo optimizer o sånt går den stadigt på 3000 i idle o låter rätt mycket...hm får inte ner den så tyst även om jag tar bort allt sånt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Kör C2D som går ner i 1GHz när datorn inte är ansträngd.
Det går ju att låsa fläktens varvtal ... kanske din är låst på högt varvtal?
Kolla det och ställ den på automatisk.
Eventuellt lägre varvtal (varning).
Alternativt kanske du har en fläkt som generellt för oväsen?


signatur

Bra kylning IsTheShit

har den nu på silent o ändå kör den i 3000 rpm...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Den där Arctic Cooling Freezer 7 för typ 150 kr verkar ju onekligen vara ett kap... Kika på den.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar