Hjälp med ny dator ca 6-7000!

Medlem
Hjälp med ny dator ca 6-7000!

Behöver ha en ny speldator runt 6-7000:-, antingen färdigt paket eller hopplockad som butiken kan slänga ihop åt mig.

Måste beställa snarast, och jag vore tacksam om ni kunde hjälpa mig se ut ett bra paket som håller bra för dagens spel. Så mycket prestanda som möjligt för dessa pengar så att säga.

Även förslag på en bra och privärd spelskärm som inte är allt för dyr.

Inaktiv

Chassi 1150:-
Grafikkort 1500:-
Hårddisk 550:-
CPU 1700:-
Minne 420:-
Detta blir runt 5500:- eller liknande, då har du någon tusemlapp att köpa Moderkort och DvDläsare för.

Skaffa ett moderkort med socket 775, senaste krets osv.
Dvdspelare för runt 300-400 spänn should do the trick.
Datorbutiken sätter ihop systemet åt dig för runt 700 spänn tror jag, om du inte vill göra det själv.

Medlem

Tack för svaret, men jag behöver nog ha grejer från någon sida där de kan sätta ihop alltsammans också.. blir ju krångligt om jag ska beställa hem från webhallen och skicka allt till datorbutiken etc. Finns det färdiga paket som är bra kan även det funka, men lösa delar kanske trots allt är bäst kanske.

Sen har jag nollkoll på moderkort som jag behöver hjälp med, samt en prisvärd spelskärm.

Inaktiv

Ahh, jag linkade från Webhallen för att jag aldrig får mina linkar från datorbutiken att fungera. Rekommenderar dig att köpa från Datorbutiken då dom oftast är billigast och väldigt snabba.

Moderkort 850:- Detta är mycket bra.

Skärm är svårt dock, du kommer absolut spräcka din budget på 6-7000:- men jag kan rekommendera denna skärm.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Ahh, jag linkade från Webhallen för att jag aldrig får mina linkar från datorbutiken att fungera.

Fungerar bra

Inaktiv

But you is haxx0r yes, im not no.

1
Skriv svar