Lich King ogillas i Kina

Robot
Inaktiv
Lich King ogillas i Kina

Fruktansvärt töntigt

Medlem

Know thy freedom!


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Synd om kineserna


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hello Kitty China?

Medlem

Är ju bara sätta sig o göra om alla monster till små söta figurer.

Medlem

Ptja, jag skulle inte bli bli förvånad om Sveriges styre skulle börja annama lite av Kinas fina traditioner och införa liknande censurer nu när vi ändå är på G med massa nya, fina lagar.

Medlem

Herregud, det är ju bara ett spel för fan.
Kina är ett jävla diktatorland som styrs med järnhand och som borde införa lite humana rättigheter. Fattar inte att folk knappt reagerar på hur landet styrs och låter dom hållas.

Medlem

Lich king ersätts av teletubis


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Problemen verkar härstamma från att expansionen innehåller "skelett-karaktärer och en city raid".

Det har väl funnits odöingar sen WoW releasen? Finns juh en ras som är just skelett-karaktärer om inte annat.. ;o
Är det att man kan lira Death Knight som är jobbigt att ta för kineserna? Eller hela Lich King upplägget?

Medlem

wow som släpps i kina har inga skelett. När spelare dör så blir det en gravsten istället etc.

Nu blir Blizzard ledsna då alla guldsäljare inte kan köpa spel...

Medlem

Kommunismen har tyvärr fortfarande klorna i det landet.

Medlem

Inte bara i Kina WotLK ogillas, utan även här i Sverige av mig! hehe


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Världen är sjuk och kontrolleras av idioter


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Lich king ersätts av teletubis

DET vore hjärntvätt om något!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Spectral:

Herregud, det är ju bara ett spel för fan.
Kina är ett jävla diktatorland som styrs med järnhand och som borde införa lite humana rättigheter. Fattar inte att folk knappt reagerar på hur landet styrs och låter dom hållas.

Kan bli lite svårt när de är uppväxta i den kulturen. De är nog väldigt rädda för regeringen där nere kan jag tänka mej!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är ju skitläskigt med skelett! Deras kvasiregering vill inte att de små barnen ska drömma mardrömmar.

Inaktiv

Skulle skippat lansera det för ett sådant censurerande land om jag hade kontrollen. Ogillar censur skarpt, och för mig att sitta och göra om saker för censuren skulle, för mig, innebära jag stödde censureringen.

Det är tur för Kinas WoW spelare jag inte är Blizz

Inaktiv

Kommunism. :D:D:up:


signatur

War never changes.

Medlem

Det var ju synd... =/

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Inte bara i Kina WotLK ogillas, utan även här i Sverige av mig! hehe

Så sant så sant Nocturne!

Medlem

Kinesiska guldfarmare är det värsta jag vet så att dom inte kan spela Lich king är ju ett plus.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Så Kina censurerar spel som innehåller skelett och en del andra för dem känsliga saker.

I Tyskland så är en del våldsamma spel hårdare bedömda än i andra länder, eller tom censurerade i vissa fall.

I USA får de moralpanik om det är naket i ett spel (Hot Coffee). Musik-CD måste ha en varning för "Explicit Lyrics" om någon sjunger "fuck".

Så om de har lite andra värderingar tycker jag inte det är fel att de försöker hålla på dem i Kina. Värre är det med brist på yttrandefrihet och diktaturen där.

Inaktiv

Tror dom gör det bara för att visa att dom kan hålla ett västerländskt företag i halsen om dom så vill, bara markerar som en liten vovve, ungefär som Ryssland gjorde och ibland gör.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Och folk klagar på USA...

Kanske borde man klaga på diktaturer som Kina, Iran, Ryssland, Vitryssland osv först.

Medlem

I lol:d @ nyheten och alla kommentarer.

Medlem

Känns som att dom inte förlorat så mycket

Medlem

Jävligt tragiskt! Haha! (Ursäkta skrattet? Nej förresten..)
Visst, är väl inte så glad över WoW(trots att jag spelat det lite nu i 4 dagar då och då), men det där är bara löjligt....

12
Skriv svar