Inaktiv
3Bredband

Hej!

Min fundering är gällande 3g's bredband.
Är det någon som har testat detta gällande Onlinespel och hur det funkar, har tängt att andvända för FFXI online. Drar det mycker bredband så det blir dyrt, laggar det mycket?
Vet inte om det är värt att andvända om man vill ta med sig sin bärbara och spela vars man än är?

Tacksam för svar!

Inaktiv

Fungerar inte i onlineFPS-spel det är en sak som är säker. Jag har dock lyckats spela Everquest och Sins of a Solar Empire med deras 7,2Mbit. Men det drar bandbredd så räkningen kan bli fet.

Inaktiv

ok tack så mycket, då ska jag skicka tillbaka det så fort som möjligt.

Inaktiv

Jag provade att spela Counter Strike: Source med det men min ping var som lägst runt 250 tyvär.

Inaktiv

Jag hoppas att dom fixar något bättre Trådlöst Bredband i sverige snart, som inte kostar skjortan och är lika bra som vanligt bredband. Man tycker efter som det står 7.2mbs så borde det vara det också, då ska spel flyta på hur bra som hällst men det gör det inte

Medlem
Skrivet av Robotach:

Jag hoppas att dom fixar något bättre Trådlöst Bredband i sverige snart, som inte kostar skjortan och är lika bra som vanligt bredband. Man tycker efter som det står 7.2mbs så borde det vara det också, då ska spel flyta på hur bra som hällst men det gör det inte

Tyvärr så står det UPP TILL 7.2mbit/s. Det betyder inte att man nånsin kommer upp i de hastigheterna. Man kan dock tycka att de lurar många personer genom att skriva på det viset.
Har för mig att det var tv-programmet PLUS som testade 3Bredband med upp till 7.2mbit/s utlovat men de kom upp i som mest ~3mbit/s. De var även på många olika ställen och testade.

Medlem

Jag vet inte om det här är en myt eller om det är sant, men jag hörde (på radion tror jag det var) att det skulle komma ut 4g nät snart. Jag kunde inte lyssna så länge eller bra så jag vet inte om det är trådlöst eller inte, men jag tror att det är trådlöst för 3g är ju trådlöst.(eller finns det fast också?) Som ni ser är jag inte så jätte insatt i det här med bredband men om det är sant så kanske det kan hjälpa dig om det inte kostar för mycket.

Medlem

Att köra bredband på 3G nätet är fullständigt värdelöst om man är ute efter prestanda. Det är sånt som är gjort för folk som vill kunna kolla mailen eller måste kolla upp nåt lite snabbt. Det är inget som är riktat mot gamers som kräver lite prestanda av sitt bredband.

3G nätet i sig är ganska slött jämfört med marknätet i sverige och detta gör att man begränsas där. Testa att surfa lite med era telefoner och då inte på GPRS nätet utan på 3G nätet, så har ni eran målgrupp för trådlöst bredband genom 3.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Robotach:

Jag hoppas att dom fixar något bättre Trådlöst Bredband i sverige snart, som inte kostar skjortan och är lika bra som vanligt bredband. Man tycker efter som det står 7.2mbs så borde det vara det också, då ska spel flyta på hur bra som hällst men det gör det inte

Det är pga latenserna, inte bandbredden som mobilt bredband inte duger till spel.

00a
Medlem
Skrivet av Robotach:

Jag hoppas att dom fixar något bättre Trådlöst Bredband i sverige snart, som inte kostar skjortan och är lika bra som vanligt bredband. Man tycker efter som det står 7.2mbs så borde det vara det också, då ska spel flyta på hur bra som hällst men det gör det inte

Skaffa 3g-bredband från NMT. de har visserligen bara en max hastighet på 3.1 mbit men istället har de väldigt bra täckning. jag bor mitt ute i FU**ing nowhere och jag har som lägst pingat 60 på TF2.
Jag har heller aldrig haft problem med något spel online hittils.

de har även en fast monadskostnad.

www.nmt.net

1
Skriv svar