Datorn börjar låta när jag spelar

Medlem
Datorn börjar låta när jag spelar

När jag spelar nåt så börjar datorn så börjar CPU fläkten starta o den låter ganska högt.
Har kollat om det finns mycket damm med det fanns inget.
Vad är felet?


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Det behöver väll inte vara något fel, cpu:n arbetar en del när man spelar så för att hålla den kall snurrar fläkten. Annars vet jag inte


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Har samma "problem". Har alltid haft så sen datorn var ny.
I mitt fall ska det vara så. Visst det är lite irriterande att datorn låter en hel del, men nåt fel är det nog inte.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Ok så jag behöver inte oroa mig?


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv

Nej, vad du kan göra är att kolla tempen på din CPU medans du spelar för att se hur den ligger till. Det är antadligen bara så att den jobbar hårt och blir varm, därav högt varvantal på fläkten.

Medlem

Cpu:n ligger på 60 när jag lirar nåt och ungerfär 2600 rpms normalt eller?


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv

Ja det är normalt.

Medlem

Jo det är normalt! Tror intels fläktar ökar beroende på temp i chassi och inte temp på cpu. Därför kan det vara väldigt "lönande" att köpa en extra fläkt och sätta högt upp i chassit som blåser ut luft om man har plats. Köp dock en bra fläkt annars kan den låta mer än det låter nu. Typ Zalman eller nåt liknande


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Jo det är normalt! Tror intels fläktar ökar beroende på temp i chassi och inte temp på cpu. Därför kan det vara väldigt "lönande" att köpa en extra fläkt och sätta högt upp i chassit som blåser ut luft om man har plats. Köp dock en bra fläkt annars kan den låta mer än det låter nu. Typ Zalman eller nåt liknande

Skulle rekommendera Noctua faktiskt. Dock är dom äckligt dyra.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar