WAR slår ihop servrar

Medlem
WAR slår ihop servrar

Jag har inte spelat på evigheter. Jag ska köpa ett kort när jag har pengar över.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Bra detta, då kanske man slipper vänta så länge på bg's...

Medlem

Jag är sjuk sugen på börja igen x3 men vet inte :3

Inaktiv

Varför är det en negativ nyhet när Age of Conan ska merga ihop sina servrar för att öka på antalet spelare på servrarna?

När War gör precis detsamma är det positivt?

Sjukt trist med vinklade nyheter och där skribenten bösar in privata åsikter, då kan man lika gärna läsa aftonbladets spelnyheter.

Medlem
Skrivet av Nexira:

Varför är det en negativ nyhet när Age of Conan ska merga ihop sina servrar för att öka på antalet spelare på servrarna?

När War gör precis detsamma är det positivt?

Sjukt trist med vinklade nyheter och där skribenten bösar in privata åsikter, då kan man lika gärna läsa aftonbladets spelnyheter.

För att Warhammer är folks gullegris trots att det faktiskt har mindre spelare än AoC vad jag sett iaf, det är ofta heldött på Kharak-Azgal som jag lirar på iaf.

Warhammer Online har nog dött ut innan 2010.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Nexira:

Varför är det en negativ nyhet när Age of Conan ska merga ihop sina servrar för att öka på antalet spelare på servrarna?

När War gör precis detsamma är det positivt?

Sjukt trist med vinklade nyheter och där skribenten bösar in privata åsikter, då kan man lika gärna läsa aftonbladets spelnyheter.

Positivt och privata åsikter, var hittar du dem?
Tycker det är en ganska neutral nyhetsartikel där skribenten beskriver vad som kommer att hända och vad man kan behöva göra, eller?
Sedan att förknippa det med AoC verkar ju lustigt, inte ens samma skribent ju...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

350k? vart tusan då? på de tomma servrarna? eller är det folk som betalar och inte spelar?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Nexira:

Varför är det en negativ nyhet när Age of Conan ska merga ihop sina servrar för att öka på antalet spelare på servrarna?

När War gör precis detsamma är det positivt?

Sjukt trist med vinklade nyheter och där skribenten bösar in privata åsikter, då kan man lika gärna läsa aftonbladets spelnyheter.

För att Warhammer är folks gullegris trots att det faktiskt har mindre spelare än AoC vad jag sett iaf, det är ofta heldött på Kharak-Azgal som jag lirar på iaf.

Warhammer Online har nog dött ut innan 2010.

Heldött på azgal? Du måste vara på en annan server

Medlem

Dumlen har nog inte förstått riktigt vad det handlar om att slå ihop servrar.... det är ju just för att dom har haft för många servrar som det känns tomt även om det är många som spelar...

Fast just Azgal tillhör inte någon av dom servrarna med få spelare så Dumlen kanske inte äns spelar?

Medlem

När Age of Conan slog ihop sina servrar, så var rubriken här på FZ "Age of Conan bantas kraftigt" (vilket låter som att det syftar på något helt annat än servermerge), med ingen hänsyn till att spelet behövde en server merge, just därför att servrarna var tomma.

Medlem
Skrivet av Nexira:

Varför är det en negativ nyhet när Age of Conan ska merga ihop sina servrar för att öka på antalet spelare på servrarna?

När War gör precis detsamma är det positivt?

Sjukt trist med vinklade nyheter och där skribenten bösar in privata åsikter, då kan man lika gärna läsa aftonbladets spelnyheter.

Haha, skrev i princip samma sak! Sen såg jag din post. Titeln på Age of Conans servermerge nyhet här på FZ var "Age of Conan bantas rejält" och det lät som i den tråden som servermergen var någonting dåligt för spelet och typ ett tecken på att spelet närmade sig sin undergång.

Dessutom så fanns det en poll som frågade hur länge man trodde att Age of Conan skulle överleva, men svaren 3 månader, 6 månader, 12 månader eller längre.

Medlem
Skrivet av noxi:

Dumlen har nog inte förstått riktigt vad det handlar om att slå ihop servrar.... det är ju just för att dom har haft för många servrar som det känns tomt även om det är många som spelar...

Fast just Azgal tillhör inte någon av dom servrarna med få spelare så Dumlen kanske inte äns spelar?

Tja, jag har inte sett något större antal spelare iaf, tar år och dar att få ihop till scenarios ibland och warbands disbandas rätt fort. Har bara upplevet en gång att det varit mkt folk, men det höll inte länge.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

FZ säger: "Allt du innehar på karaktärerna på nämnda servrar flyttas alltså över, med allt vad friends lists och auktionsföremål heter."

Warhammers egen sida säger: "What will not transfer over with my characters?
Items that are currently listed for Auction
Guild alliances
In-game mail and attachments (both in your inbox and en route to your inbox)

Please note: This includes promotional and Collector's Edition items. You must retrieve them from your mailbox before transferring, or they will be lost."

Medlem

Servrarna fortfarande nere... Antar att rätt många "hänger på dörren" nu för att få spela sina upplåsta klasser.

Medlem
Skrivet av seven8nine:

FZ säger: "Allt du innehar på karaktärerna på nämnda servrar flyttas alltså över, med allt vad friends lists och auktionsföremål heter."

Warhammers egen sida säger: "What will not transfer over with my characters?
Items that are currently listed for Auction
Guild alliances
In-game mail and attachments (both in your inbox and en route to your inbox)

Please note: This includes promotional and Collector's Edition items. You must retrieve them from your mailbox before transferring, or they will be lost."

När nyheten skrevs var allting du nämnde med under "Will be transferred", men det var en uppdatering 14:00, antar att de ändrade det då för att spara tid.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Nexira:

Varför är det en negativ nyhet när Age of Conan ska merga ihop sina servrar för att öka på antalet spelare på servrarna?

När War gör precis detsamma är det positivt?

Sjukt trist med vinklade nyheter och där skribenten bösar in privata åsikter, då kan man lika gärna läsa aftonbladets spelnyheter.

Haha tänkte just det samma....fz har verkligen nått emot conan. Jävla dumt iaf, en skribent ska endast skriva neutralt och allmänt, ej sina egna åsikter så som AOC servermerge nyheten.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av seven8nine:

FZ säger: "Allt du innehar på karaktärerna på nämnda servrar flyttas alltså över, med allt vad friends lists och auktionsföremål heter."

Warhammers egen sida säger: "What will not transfer over with my characters?
Items that are currently listed for Auction
Guild alliances
In-game mail and attachments (both in your inbox and en route to your inbox)

Please note: This includes promotional and Collector's Edition items. You must retrieve them from your mailbox before transferring, or they will be lost."

När nyheten skrevs var allting du nämnde med under "Will be transferred", men det var en uppdatering 14:00, antar att de ändrade det då för att spara tid.

Nej, faktiskt var det inte med under will be transferred förut heller... men de hade varit så klumpiga att de inte hade gjort fet, större text och nytt stycke på "What will not transfer over with my characters?", så det var svårt att se. Jag har lusläst texten sen jag såg den i natt, eftersom jag väntar på att spela choppa. Då har jag en förklaring till varför ni skrev sådär iallafall.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

Jag skulle gärna vilja veta vars du fått den faktan ifrån?

skicka gärna ett pm om vars du hittat den infon till mig eller om någon annan vet.

peace

/linus


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av seven8nine:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av seven8nine:

FZ säger: "Allt du innehar på karaktärerna på nämnda servrar flyttas alltså över, med allt vad friends lists och auktionsföremål heter."

Warhammers egen sida säger: "What will not transfer over with my characters?
Items that are currently listed for Auction
Guild alliances
In-game mail and attachments (both in your inbox and en route to your inbox)

Please note: This includes promotional and Collector's Edition items. You must retrieve them from your mailbox before transferring, or they will be lost."

När nyheten skrevs var allting du nämnde med under "Will be transferred", men det var en uppdatering 14:00, antar att de ändrade det då för att spara tid.

Nej, faktiskt var det inte med under will be transferred förut heller... men de hade varit så klumpiga att de inte hade gjort fet, större text och nytt stycke på "What will not transfer over with my characters?", så det var svårt att se. Jag har lusläst texten sen jag såg den i natt, eftersom jag väntar på att spela choppa. Då har jag en förklaring till varför ni skrev sådär iallafall.

Ah, jo, tyckte meningsuppbyggnaden var lite skum när jag läste igenom. Tack för att du håller bra koll! Du är som en priest som healar


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av noorthan:
Skrivet av wrajjt:

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

Jag skulle gärna vilja veta vars du fått den faktan ifrån?

skicka gärna ett pm om vars du hittat den infon till mig eller om någon annan vet.

peace

/linus

350k stämmer det har jag läst på flera ställen. (pröva google) AoC har jag däremot ingen aning om.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av wrajjt:

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

350k? vart tusan då? på de tomma servrarna? eller är det folk som betalar och inte spelar?

Du är helt vilse. Det är sjukt mycket aktivitet på servrarna nu! Jag spelar på Norn nu och det är action non stop. Är grymt nöjd! Sluta basha och trolla Dumlen.

Vi hade 3 warbands i Chaos Wastes igår, samt säkerligen fler små grupper, som jobbade för att ta ett keep så vi kunde ta vårt andra fortress för att nå huvudstaden. Sen fanns det ett wb eller två i Black Crag som försökte göra samma sak där. Tomma servrar? Nej, det är det verkligen inte.

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av wrajjt:

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

350k? vart tusan då? på de tomma servrarna? eller är det folk som betalar och inte spelar?

Du är helt vilse. Det är sjukt mycket aktivitet på servrarna nu! Jag spelar på Norn nu och det är action non stop. Är grymt nöjd! Sluta basha och trolla Dumlen.

Håller med dig till 110% Molg, nu när det "endast" ska finnas 350k spelare kvar är spelet aktivare än någonsin! (Spelar på eltharion).


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det här har varit mitt stora bekymmer med WAR att spelarna var för utsprida på för många servrar men nu blir det några servrar fast med High population vilket betyder non stop ORVR! OMG!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av noorthan:
Skrivet av wrajjt:

Warhammer har enligt senaste officiella siffrorna runt 350 000 aktiva spelare. AoC har 70k vad jag läste sist.

Jag skulle gärna vilja veta vars du fått den faktan ifrån?

skicka gärna ett pm om vars du hittat den infon till mig eller om någon annan vet.

peace

/linus

Warhammer® Online: Age of Reckoning®, an MMO from EA's Mythic Entertainment studio, ended the quarter with over 300K paying subscribers in North America and Europe
Det står i Mythics årsrapport.

Analytiker Fredrik Thoresen i DnB NOR Markets har overfor E24 anslått at spillet nå har under 100.000 aktive spillere - mot de 415.000 spillerne Funcom rapporterte om i august i fjor.
http://e24.no/boers-og-finans/article2942108.ece

Medlem

Jag har fått känslan att många har börjat med WAR igen vilket är mycket trevligt När det nu finns en trail och spelet får nya klasser osv tror jag att det kan nå till 400k + inom en ganska snar framtid. Jag kan bara hoppas att alla som vill testa WAR också får reda på att det finns en trail, tyvärr var det tre pers i min klass som inte visste det förrän idag.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tack till er som letade fram sources. Jag är säker på att jag läst 70k på AoC nånstans. Sorry för er som frågade efter mina källor, jag kollar inte FZ-trådar så ofta...

Medlem

haha sa detta när 10 dagars grejen kom nu kom de! WAR kommer gå i graven snart!

Medlem

Bra gjort, men lite sent bara.

12
Skriv svar