Asus M3A moderkort i Vista

Asus M3A moderkort i Vista

Har nån annan ett Asus M3A Moderkort? Så fort jag ändrar nåt i BIOS tex bara enablar cool n quiet funktionen eller nåt annat fjantigt så kan vista 32 bit få tuppjucket o vägrar starta ... Får också blåskärm om att överklockning misslyckats när jag ställer in minnena i T1. har laddat ner senaste bios uppdateringarna men hjälpte inte. Är det priset man betalar för o köpa ett billigt moderkort för 700 slantar :(... tur att jag inte tänkt överklocka iaf men herregud...

Vågar ju inte röra nåt där, det ända jag vågar o måste ändra efter en återstälning av "cmos" är ju så att den bootar från dvd´n men det lyckas han ju med iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Alltså ställer man minnena i bios så timings blir snabbare än dom klarar får man garanterat blåskärm om ens datorn startar. Sen vet jag inte varför cool n quit funtionen ställer till det men det är för amd va? Hursomhelst använd asus liveupdate för att via windows ta hem nyaste bioset till moderkortet och uppdatera det om du inte gjort det redan.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Jepp det är amd. har uppdaterat via asus uppdate... men enligt laxen om man har 2 st 1gig minnen ska det gå o slå på T1

Postorderskiiiit:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:

Jepp det är amd. har uppdaterat via asus uppdate... men enligt laxen om man har 2 st 1gig minnen ska det gå o slå på T1

Postorderskiiiit:P

Det går nog inte med alla minnen.

1
Skriv svar