Empire: Total War debutpatchat

Robot
Empire: Total War debutpatchat

Hade väntat mig lite fetare patch måste jag säga...


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Mmm, och jag önska det fanns lite mera info i changeloggen

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Hade väntat mig lite fetare patch måste jag säga...

Det är en till på väg. Kommer i början av nästa vecka!
Måste säga att detta är en av steams styrkor.
Patcharna kommer allteftersom fixarna görs, så man får flera små, och man slipper vänta 3+ månader mellan patcharna.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skrivet av Shimo:
Skrivet av albertalbertsson:

Hade väntat mig lite fetare patch måste jag säga...

Det är en till på väg. Kommer i början av nästa vecka!
Måste säga att detta är en av steams styrkor.
Patcharna kommer allteftersom fixarna görs, så man får flera små, och man slipper vänta 3+ månader mellan patcharna.

Okej (Y)

Ledsen att göra dig besviken men det är inte steam som patchar....


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Skönt med en snabb patch, visar verkligen att de vill sina spelare sitt bästa. Kommer nog fler patcher framöver!

Medlem

Härligt med patcher så pass tidigt som spelet släpptes


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Det är fint att dem åtgärdat alt+tab felet men nu har en annan fin kraschbugg uppstått.

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av albertalbertsson:

Hade väntat mig lite fetare patch måste jag säga...

Det är en till på väg. Kommer i början av nästa vecka!
Måste säga att detta är en av steams styrkor.
Patcharna kommer allteftersom fixarna görs, så man får flera små, och man slipper vänta 3+ månader mellan patcharna.

Okej (Y)

Ledsen att göra dig besviken men det är inte steam som patchar....

Det är Steam som gör det möjligt för tillverkaren av spelet att nå ut med patchar eller whatever på ett snabbt och smidigt sätt.

Medlem

AlbertAlbertsson: Han menar nog att Steams styrka är att det fungerar som en pipeline för patchar. Utvecklarna fixar nåt och kan nästintill direkt släppa ut det till allmänheten istället för att man ska hålla på och manuellt ladda ner ex antal patchar som släpps med månaders mellanrum.

Jag får hålla med föregående kommentarer annars, kul att se att det kickat igång direkt med buggmanglingen och förhoppningsvis kan vi se en fortsatt ström av fixar. Det finns en del allvarliga saker att korrigera, har själv fastnat i kampanjläget efter att jag genomfört en revolt och spelet kraschar när det filmklippet ska spelas upp.

Skrivet av Shaef:

AlbertAlbertsson: Han menar nog att Steams styrka är att det fungerar som en pipeline för patchar. Utvecklarna fixar nåt och kan nästintill direkt släppa ut det till allmänheten istället för att man ska hålla på och manuellt ladda ner ex antal patchar som släpps med månaders mellanrum.

Jag får hålla med föregående kommentarer annars, kul att se att det kickat igång direkt med buggmanglingen och förhoppningsvis kan vi se en fortsatt ström av fixar. Det finns en del allvarliga saker att korrigera, har själv fastnat i kampanjläget efter att jag genomfört en revolt och spelet kraschar när det filmklippet ska spelas upp.

Jo, läste lite fel.

Men jag hatar endå Steam av hela mitt hjärta.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Denna patch gjorde det bara värre, är djupt besviken hur dom kunnat släppa ett sånt ofärdigt spel och sedan släppa en patch som gjorde det bara värre. Man skulle kunna tro att dom precis börjat lära sig skriva kod.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Denna patch gjorde det bara värre, är djupt besviken hur dom kunnat släppa ett sånt ofärdigt spel och sedan släppa en patch som gjorde det bara värre. Man skulle kunna tro att dom precis börjat lära sig skriva kod.

Värre? Du får gärna vara lite mer utförlig i ditt svar, till kom det nya buggar eller? I så fall, några riktigt irriterande sådana?

Medlem

gött fixar kommer snabbare nu, tack. och spelet fungerar jätte bra på min rigg men den är ju välskött med.

Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av WolfGrin:

Denna patch gjorde det bara värre, är djupt besviken hur dom kunnat släppa ett sånt ofärdigt spel och sedan släppa en patch som gjorde det bara värre. Man skulle kunna tro att dom precis börjat lära sig skriva kod.

Värre? Du får gärna vara lite mer utförlig i ditt svar, till kom det nya buggar eller? I så fall, några riktigt irriterande sådana?

Som exempel: Grafiken har blivit buggad vilket den inte var pre-patch(flimrar och fattas konturer), alla mina saves är korrupta vilket dom inte var pre-patch, spelet kraschar när du försöker köra battle(dvs endast battle) Detta är bara dom stora saker jag hitta än så länge och som inte fanns eller inte vara så allvarliga innan patch. Jag sitter på en helt ny burk som kan köra vilket spel som helst på max utan problem så det är inget fel på den sidan. Så som sagt, en patch vi kunde varit utan:down:

Medlem

Känns som om de skulle ha väntat ett år med att släppa spelet.

Medlem

Kraschar fortfarande ifall jag kör spelet i helskärm. =/

Medlem
Skrivet av lasershock:

Känns som om de skulle ha väntat ett år med att släppa spelet.

Tror du att det hade varit mer buggfritt då?
Knappast ifall de inte hade gett ut spelet till en stor skara betatestare (med en mängd olika systemkonfigurationer) som rapporterat buggar.

Medlem

Dessa former av spel brukar vara "ofärdiga" som vissa här kallar det. Bara att vänja sig.

Inaktiv

Lol @ att folk skriver "Åh, det är så bra att dom redan börjar säppa patchar till spelet" och whatever. I alla andra nyheter här på FZ om att ett nyligen släppt spel blivit patchat är det alltd "Att dom aldrig kan lära sig att göra klart spelet innan dom släpper det till försäljning!" och så vidare...


signatur

CZorg will rise again...

Att dom aldrig kan lära sig att göra klart spelet innan dom släpper det till försäljning.


signatur
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av lasershock:

Känns som om de skulle ha väntat ett år med att släppa spelet.

Tror du att det hade varit mer buggfritt då?
Knappast ifall de inte hade gett ut spelet till en stor skara betatestare (med en mängd olika systemkonfigurationer) som rapporterat buggar.

Så dom skulle suttit och pillat sig i naveln i ett helt år om dom bestämt sig för det då? Så klart det hade blivit mindre buggar, många av buggarna som finns nu har INGET med olika systemkonfigurationer att göra.

3e
Medlem

Måste säga att jag ändå är imponerad av hur de har ryckt upp sig med community ansvaret! När Medieval Totalwar 2 släpptes skulle man var glad om man fick svar på en post inom en vecka. Nu svarar de inom någon timma.
Samma med patching, även om det säkert beror mycket p g a Steam och att man kan lättare distrubera patchen.

Kan dock hålla med om att de har en förmåga att släppa rejält buggiga spel vid release.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Inaktiv

Har hit tills stött på en bugg, går inte att spara replay för battles. Men annars är fan detta en dans på rosor om man gem för med medival 2. Eller så kanske jag bara har tur med min rig.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Har kört utan problem lång tid i kampanj efter patchen. Klockade även upp CPU:n igen och hade inga problem ändå. Så för mig fungerar det finfint. Tycker spelet är en klar förbättring jämfört med Medieval 2: Total War. Visst finns det många saker som kan fixas och göras bättre med patchar.

Även AI:n tycker jag är bättre än M2TW. Men den är inte speciellt vass för det. Jag ser att den upprepar vissa idiotiska saker, som t.ex. skicka en ensam trupp i ett tåg runt en väg (som är en omväg) och anfalla mitt territorium, trots att de dör på löpande band.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Att dom aldrig kan lära sig att göra klart spelet innan dom släpper det till försäljning.

Att folk inte kan lära sig att förstå deadlines, och att spelutveckling inte är gratis

Medlem

Som van Total War-spelare har jag jämfört Empire med de andra spelen i serien. Jag kan direkt påstå att det finns många buggar i spelet. Jag och ni andra som gillar serien är dock väldigt förlåtande. Det gör ju inget att soldaterna bara står i ett hörn och vägrar skjuta bara för att den sista mannen i truppen vägrar gå fram till formationen.

Man blir arg men man är förlåtande: "Men det är ju ett grymt spel" tänker man och går vidare.

Empire Total war har en tendens att krascha, vilket det har gjort 5 gånger sedan jag fick det. Man blir arg men man är förlåtande: "Men det är ju ett grymt spel" tänker man och går vidare.

Faktum är att det finns många buggar och AI:n är ibland under all kritik. Tur är dock att det finns patchar för det mesta.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Krascharna för mig är borta nu iaf. Inte stött på no memory crashen heller. Bra patch
Fortfarande mycket att fixa dock

Inaktiv

Jag har inte hunnit spela någon längre tid sedan patchen, men spelet är ju rejält mycket mer stabilt nu och jag tror jag kommer slippa "krascha-under-AIns-omgång"-buggen nu.

E:TW har vart rejält instabilt för mig, men det verkar vara bortpatchat. Dom andra buggarna som t.ex. kavalleri som blir besegrade av staket eller att 158 man måste sakta ner till snigelfart för att deras 2 kamrater slöar när dom tar sig över en mur eller runt ett hus finns tyvärr kvar, men som TW-groupie är man ju hoppfull


signatur

Oh thou that see'st our sorrow, it follows us even thus;
For today we are Gods, but tomorrow pray Hell have mercy on us

Skrivet av the wookiee:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Att dom aldrig kan lära sig att göra klart spelet innan dom släpper det till försäljning.

Att folk inte kan lära sig att förstå deadlines, och att spelutveckling inte är gratis

Som vanligt har du svårt att förstå mig! Läs kommentaren före min så förstår du kanske.:P

Skrivet av Fisse:

Krascharna för mig är borta nu iaf. Inte stött på no memory crashen heller. Bra patch
Fortfarande mycket att fixa dock

Konstigt för mig krashar det oftare nu än innan.


signatur
12
Skriv svar