Tjänar du lika mycket som Activision-bossen?

Robot
Medlem
Tjänar du lika mycket som Activision-bossen?

sweet!

Avstängd

Det är sjukt att cheferna behåller lönerna och sänker för de andra nissarna. Men men.
Skulle kunna klara mig på deras lön för resten av livet, om jag fick den summan en gång.

Inaktiv

Världen är knäpp.

Medlem

sjukt att inte blizzard chefen ligger först så jävla mycket wow drar in,

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Det är sjukt att cheferna behåller lönerna och sänker för de andra nissarna. Men men.
Skulle kunna klara mig på deras lön för resten av livet, om jag fick den summan en gång.

Jupp, håller med.

Medlem

107 miljoner i förlust och 5 miljoner i bonus.

Finns det något annat förlustbolag jag kan bli chef för. Tips tas emot och jag garanterar att förlusten kommer vara lika säker som att solen går upp imorgon.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D


signatur

Det var detta...

Medlem

Lönerna är ju helt skäliga...om det inte vore för att de är i dollar.


signatur
Medlem
Skrivet av Snellycat:

sjukt att inte blizzard chefen ligger först så jävla mycket wow drar in,

Var det inte Activision chefen som tjänade mest?

Medlem

ja verkligen dystra tider för dom va med all piratkopiering.

Medlem
Skrivet av Snellycat:

sjukt att inte blizzard chefen ligger först så jävla mycket wow drar in,

Det är ju just det han gör.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Det är sjukt att cheferna behåller lönerna och sänker för de andra nissarna. Men men.
Skulle kunna klara mig på deras lön för resten av livet, om jag fick den summan en gång.

Det är tyvärr en statussymbol inom affärsvärlden och främst då i staterna. Andra chefer skiter i vad man säger om man tjänar för lite, vare sig det är frivilligt eller ej.

MFZ
Medlem

sjuka pengar när man har rätt begränsat med tid att avnjuta på fritid.. viket gör dessa absurda summor pengar överflödiga.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

FZ goes aftonbladet?

"De köpte mest spel i Huddinge" härnäst?

Medlem

Jag skulle inte tackat nej om jag var chef!

Inaktiv

Sjukt att få bonus när företaget går med förlust, så funkar det knappast för de "vanliga" anställda

Ekonomisk kris javisst, får man miljoner i bonus oavsett vad varför ska man då kämpa?

..helt sjukt

Medlem

Det är för att dessa personer ska kunna dricka dyrt vin i kristallglas som vi ska köpa spel istället för att ladda ner.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Det är för att dessa personer ska kunna dricka dyrt vin i kristallglas som vi ska köpa spel istället för att ladda ner.

Klart, är man chef över företag med 100/1000tals anställda, så ska man tjäna pengar.

Är ju bara kolla inom ens kommun, alla som har viktiga poster inom t.ex energi, sjukvård, boende m.m. ligger ju minst på en 50papp i månaden. Sen beroende vilken stad m.m. kan dom ju ligga på 100-150000kr/månaden. Mer än statsministern i Sverige, det om något är sjukt. Hur dåligt kan en statsminister i Sverige tjäna? Medans kungen får ett par miljoner om året bara för att toffla.

Men som någon nämnde, man måste verkligen spendera på sin fritid dessutom.

Bästa är ju om man är en chef som inte behövs, men ändå får en fete lön.

Tycker absolut en chef lätt kan tjäna 10ggr en svenssonlön per år, dock gillar jag inte fantasisummor. Just nu är vi i en tid också, tyvärr, där fantasisummor verkligen får det klia i ögonen på folk.

Skulle inte vilja leva i ett samhälle där högt uppsatta personer tjänade just över en svenssonlön, alla är mänskliga och mutor och liknande skulle få stor(större?) makt så länge som pengar är en sån grundpelare i samhället som det är.

Dock tror jag alltför många tror en chef bara lallar runt och dricker fin-vin och whiskey hela dagarna (visst finns det säkert ett antal sådana dock), dom allra flesta har slitit hårt för att ta sig upp i stegen och offrar mycket av sin fritid för att vara kvar på toppen.

Medlem

Sjukast av allt från artikeln var att Activisions köp av Vivendi (som ändå varit rätt stort i sina dagar) kostade en sjundedel av chefens lön....

"Of note, Kotick's total compensation the year before (before Activision's acquisition of Vivendi) was a mere $2.8 million."

Bobby Kotickkoticks egen lön var $14.9 Million

....Det säger en hel del om vilka lönenivåer vi talar om....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Redaktör
Skrivet av Puddy:

FZ goes aftonbladet?

"De köpte mest spel i Huddinge" härnäst?

Ursäkta mig om jag låter vrång men jag är jäkligt trött på jämförelser med den tidningen. Vi skriver om spel på ett sätt som vi tror tilltalar läsarna, och det är varken sensationsjournalistik eller hyperseriös morgontidningsstil. Ändå jämförs vi med den förstnämnda. Sen kan man fråga sig varför så många är så insatta i dess sätt att skriva när tidningen ändå alltid sägs vara usel. Med andra ord, varför läser man sånt man tycker är skit...?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Puddy:

FZ goes aftonbladet?

"De köpte mest spel i Huddinge" härnäst?

Ursäkta mig om jag låter vrång men jag är jäkligt trött på jämförelser med den tidningen. Vi skriver om spel på ett sätt som vi tror tilltalar läsarna, och det är varken sensationsjournalistik eller hyperseriös morgontidningsstil. Ändå jämförs vi med den förstnämnda. Sen kan man fråga sig varför så många är så insatta i dess sätt att skriva när tidningen ändå alltid sägs vara usel. Med andra ord, varför läser man sånt man tycker är skit...?

håller med Tompa! Det vill säga en jävligt dryg, repetiv och tröttsam kommentar...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ja, girigheten bland dessa människor äcklar en. Det är inget fel i att tjäna bra med pengar. Men då skall man verkligen förtjäna dom.

Medlem

Chefer för stora företag ska så klart tjäna ganska bra. Men däremot så tycker jag det är löjligt att dom tar emot bonusar på miljoner när företaget går i en relativt stor förlust under väntade hårda tider. Samma sak gäller ju alla typer av stora företag. Det spelar ingen roll om dom tigger pengar av bankerna eller att dom går i säker konkurs, cheferna får fortförande sina feta bonusar av någon anledning. Bryr dom sig om företagets framtid så är det väl självklart att man skippar bonusar och även drar ner på deras löjliga grundlöner, om man nu också är beredd att säga upp kontor med hundratals anställda för att spara pengar.

Creds går till de få chefer som iaf vägrar bonusar i dessa tider. Det är ett tecken på att man brinner för sitt ansvar, företag och anställda.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Puddy:

FZ goes aftonbladet?

"De köpte mest spel i Huddinge" härnäst?

Ursäkta mig om jag låter vrång men jag är jäkligt trött på jämförelser med den tidningen. Vi skriver om spel på ett sätt som vi tror tilltalar läsarna, och det är varken sensationsjournalistik eller hyperseriös morgontidningsstil. Ändå jämförs vi med den förstnämnda. Sen kan man fråga sig varför så många är så insatta i dess sätt att skriva när tidningen ändå alltid sägs vara usel. Med andra ord, varför läser man sånt man tycker är skit...?

Man kanske läser det för att ha en måttstock mot va ni skriver!!??

Inaktiv

Jag skulle gärna se ett system där chefer tjänar som mest säg 10x vad den sämst anställda, det vore instressant...haha

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Sjukast av allt från artikeln var att Activisions köp av Vivendi (som ändå varit rätt stort i sina dagar) kostade en sjundedel av chefens lön....

"Of note, Kotick's total compensation the year before (before Activision's acquisition of Vivendi) was a mere $2.8 million."

Bobby Kotickkoticks egen lön var $14.9 Million

....Det säger en hel del om vilka lönenivåer vi talar om....

Va? Jag tror du får läsa igenom vad det står en gång till.

Medlem
Skrivet av Roxxer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Puddy:

FZ goes aftonbladet?

"De köpte mest spel i Huddinge" härnäst?

Ursäkta mig om jag låter vrång men jag är jäkligt trött på jämförelser med den tidningen. Vi skriver om spel på ett sätt som vi tror tilltalar läsarna, och det är varken sensationsjournalistik eller hyperseriös morgontidningsstil. Ändå jämförs vi med den förstnämnda. Sen kan man fråga sig varför så många är så insatta i dess sätt att skriva när tidningen ändå alltid sägs vara usel. Med andra ord, varför läser man sånt man tycker är skit...?

Man kanske läser det för att ha en måttstock mot va ni skriver!!??

Läser du aftonbladet för att ha den som måttstock av fz.se?
Sen när skrev fz en massa dravel i form av sensationsjournalistik?
När du ska måtta upp någon eller något, se då till att använda rätt måttenhet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skrivet av Wartex:

Det är för att dessa personer ska kunna dricka dyrt vin i kristallglas som vi ska köpa spel istället för att ladda ner.

När du laddar ner istället för att köpa så är det kvalitet och anställda som försvinner innan chefernas löner går ner.

Medlem

Vad många glömmer i denna bonushets är att dessa bonusar är utomordentliga skatteintäckter. Speciellt i Sverige men även i USA. Det finns få grejer som är så skattade som inkomster så istället för att vara arga för att en enskild tjänar fantasisummor så gläds åt att de bidrar till att bekosta samhället...

12
Skriv svar