Priset? Datorn? ...Verklighet!

Medlem
Priset? Datorn? ...Verklighet!

Tittade in vid datorbutiken.com och ser en dator som är liten som en, ja liten i alla fall.
Priset? bara 3000kr?!

Här är länken!
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASEEE701

Allmän Info:

CPU & Chipset Intel Mobile
Memory 512MB DDR2
SSD 4GB
Webcam 0.3MPx Video
WLAN 802.11b/g
Audio Hi-Definition Audio. Built in speaker and microphone.
Kortläsare SD/MMC card reader (SDHC)
Display 7" WVGA (800x400)
IO Ports 3x USB, 1x VGA, 1x Audio in, 1x Audio out
Dimensioner 22.5 x 16.4 x 2.15~3.5 cm >1kg
OS Linux

---
Värt ett köp?

(redigerat: bild fix)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Oprativsystem linux. Så spännande. Någon dag måste jag fixa kolla hur det är.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Kanske skulle tala om vad du tänkt ha den till i första hand? Inte för att det går att göra så mycket med den förutom surfa och lyssna på musik. Se film på en 7" skärm är ju inte så jättehäftigt.

Äh, nej inte värt ett köp. Dels för att det är en Asus, räkna med att få lämna in den inom ett par månader.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Oprativsystem linux. Så spännande. Någon dag måste jag fixa kolla hur det är.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Lättast möjliga distron att börja med.

Medlem

Så vadå, med Lindux kan man inte spela spel alls?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Så vadå, med Lindux kan man inte spela spel alls?

Visst, det går om man använder sig av Wine som är ett programpaket för att köra windowsprogram under linux men det är knappast värt besväret. Själv tycker jag att det funkat dåligt med allt jag testat.

Men det är inget som hindrar en från att installera Win XP. Funkar garanterat lika bra.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av mosoloa1:

Så vadå, med Lindux kan man inte spela spel alls?

Visst, det går om man använder sig av Wine som är ett programpaket för att köra windowsprogram under linux men det är knappast värt besväret. Själv tycker jag att det funkat dåligt med allt jag testat.

Men det är inget som hindrar en från att installera Win XP. Funkar garanterat lika bra.

Aha okej
Kanske blir ett köp ändå. Ser otroligt smidig ut, och vem tackar nej till 4GB Ram?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Den har bara 512MB ram. Det du tänker på nu är SSD:n som är på 4GB. Visserligen så är det ett minne men den funkar som en hårddisk. Så du har inte mer 4GB utrymme på den.

Medlem
Skrivet av erge:

Den har bara 512MB ram. Det du tänker på nu är SSD:n som är på 4GB. Visserligen så är det ett minne men den funkar som en hårddisk. Så du har inte mer 4GB utrymme på den.

Känner mig så blåst
Menmen, tack för hjälpen!:)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Sitter på denna dator nu fast svart som jag importerade från tyskland. Perfekt dator för att alltid ha med sig i väskan då den väger under ett kilo. Dock inget om ska ersätta laptop/stationär, även om det är vad min har gjort för tillfället. o_O

When will I get out of this 800x480 of scrolling hellhole!? Ingen som kan erbjuda mig ett lagerjobb? lol.

Inaktiv

Såg att det kommer en uppsjö av små och lätta laptops framledes.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av erge:

Den har bara 512MB ram. Det du tänker på nu är SSD:n som är på 4GB. Visserligen så är det ett minne men den funkar som en hårddisk. Så du har inte mer 4GB utrymme på den.

Känner mig så blåst
Menmen, tack för hjälpen!:)

Läs nogrannare nästa gång.

Medlem

Det går att köra XP på den också.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Det går att köra XP på den också.

Det är bra

Dom här kanske passar?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312045


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ser ut som en jävla leksaksdator för 4 åringar...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det ska komma en version av denna dator med en speciell version av XP, vanliga XP blir bara konstigt i den upplösningen.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Det ska komma en version av denna dator med en speciell version av XP, vanliga XP blir bara konstigt i den upplösningen.

Jag kör vanligt XP SP2, inget konstigt med det, dock är väl minimala "themes" till t.ex. windowblinds att rekommendera.

Medlem

Priset är faktiskt rätt imponerande. Börjat dyka upp en del liknande laptops/notebooks som försöker konkurera med handdatorer när det gäller storlek och batteritider som överstiger 10 timmar.

Men då sitter man oftast där med en liten 800mzh, integrerat grafikkort, och 10.000:- fattigare.

Inaktiv

Kan tänka mig att Linux-laptopen Asus Ee PC gör sig bra mer för de som börjat använda sig mer av webbaserade arbetslösningar som exempelvis användningen av Googles applikationer.

1
Skriv svar