Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional

Inaktiv
Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional

Hej,

jag hade tänkt att köpa Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional. Är det möjligt att få den optisk så man kan koppla in den till sitt ljudsystem, Logitech Z-5500?


signatur
Medlem

Är det X-Fi kortet med front så har du optiska uttag på fronten så det borde inte vara något problem.

Inaktiv
Skrivet av Groggy:

Är det X-Fi kortet med front så har du optiska uttag på fronten så det borde inte vara något problem.

detta är det: http://www.planetmicro.co.uk/upload/product_images/100/M00495...

Jag har sett i b.la kjell & co katalogen. Att man kan köpa till en modul så mankan få den optisk. Ser ut å vara en 3.5mm kabel i ena endan och ja en optisk i andra typ


signatur
Medlem

Köp extreme music istället, det är i princip samma kort, låter lika bra men betydligt billigare.

Ps, fatality är noob...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Köp extreme music istället, det är i princip samma kort, låter lika bra men betydligt billigare.

Ps, fatality är noob...

Nybörjare? Varför har då kortet fått 10/10 i Pc för alla, Pc magazine? dom testade en bunte med kort..


signatur
Medlem
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Laxen:

Köp extreme music istället, det är i princip samma kort, låter lika bra men betydligt billigare.

Ps, fatality är noob...

Nybörjare? Varför har då kortet fått 10/10 i Pc för alla, Pc magazine? dom testade en bunte med kort..

Har det kortet och Logitech z5500 och det är riktigt fläskigt kort. Tyvärr måste du köpa till frontpanelen för att kunna köra optiskt men jag kör analogt alltså från kortets baksida och det går fint som helst och det låter hur fint som helst:up:8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Nybörjare? Det är små skillnader och inget man drar nytta av ändå som vanlig användare. Extreme music har lika bra ljud och kostar betydligt mindre. De extra funktioner och inställningar man får med "fatality" är inget man egentligen behöver som vanlig användare. Dock ska man inte köpa de "mindre" x-fi korten, dom som är smalare för dom har sämre ljud.

Dessutom får du betala extra mycket bara för att den heter "fatality"


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Laxen:

Köp extreme music istället, det är i princip samma kort, låter lika bra men betydligt billigare.

Ps, fatality är noob...

Nybörjare? Varför har då kortet fått 10/10 i Pc för alla, Pc magazine? dom testade en bunte med kort..

Har det kortet och Logitech z5500 och det är riktigt fläskigt kort. Tyvärr måste du köpa till frontpanelen för att kunna köra optiskt men jag kör analogt alltså från kortets baksida och det går fint som helst och det låter hur fint som helst:up:8)

Vart kan man köpa bara fronten nånstans??
Har du nåt tips??

Medlem
Medlem
Skrivet av birre:

Kanske inte uttryckte mig ordentligt...
Menade Creatives originalfront....

Medlem
Medlem
Skrivet av Laxen:

Nybörjare? Det är små skillnader och inget man drar nytta av ändå som vanlig användare. Extreme music har lika bra ljud och kostar betydligt mindre. De extra funktioner och inställningar man får med "fatality" är inget man egentligen behöver som vanlig användare. Dock ska man inte köpa de "mindre" x-fi korten, dom som är smalare för dom har sämre ljud.

Dessutom får du betala extra mycket bara för att den heter "fatality"

Fatality kortet fokuserar mer på spel. Det har lika bra ljud som Extreme music men 64mb ram inbyggt på kortet för stora ljudfiler i spel.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det väger dock inte upp prislappen IMO


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Laxen:

Köp extreme music istället, det är i princip samma kort, låter lika bra men betydligt billigare.

Ps, fatality är noob...

Nybörjare? Varför har då kortet fått 10/10 i Pc för alla, Pc magazine? dom testade en bunte med kort..

Har det kortet och Logitech z5500 och det är riktigt fläskigt kort. Tyvärr måste du köpa till frontpanelen för att kunna köra optiskt men jag kör analogt alltså från kortets baksida och det går fint som helst och det låter hur fint som helst:up:8)

Du menar denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=320935 ?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Laxen:

Nybörjare? Det är små skillnader och inget man drar nytta av ändå som vanlig användare. Extreme music har lika bra ljud och kostar betydligt mindre. De extra funktioner och inställningar man får med "fatality" är inget man egentligen behöver som vanlig användare. Dock ska man inte köpa de "mindre" x-fi korten, dom som är smalare för dom har sämre ljud.

Dessutom får du betala extra mycket bara för att den heter "fatality"

Fatality kortet fokuserar mer på spel. Det har lika bra ljud som Extreme music men 64mb ram inbyggt på kortet för stora ljudfiler i spel.

Tack för förklaringen


signatur
Medlem
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Laxen:

Köp extreme music istället, det är i princip samma kort, låter lika bra men betydligt billigare.

Ps, fatality är noob...

Nybörjare? Varför har då kortet fått 10/10 i Pc för alla, Pc magazine? dom testade en bunte med kort..

Har det kortet och Logitech z5500 och det är riktigt fläskigt kort. Tyvärr måste du köpa till frontpanelen för att kunna köra optiskt men jag kör analogt alltså från kortets baksida och det går fint som helst och det låter hur fint som helst:up:8)

Du menar denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=320935 ?

Nej jag ska se om jag hittar en bild på den


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Laxen:

Det väger dock inte upp prislappen IMO

Ok men det är mer som skiljer. Med extreme music kan du inte ens använda fronten som jag länkat till i förra inlägget för du har inte den kontakten på det ljudkortet.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Fast betala 700 spänn känns onödigt i mitt fall, jag vill bara ha den optiska. Så det blir nog panelen som jag bifogade tidigare.

Men tack för tipset


signatur
Inaktiv
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Laxen:

Det väger dock inte upp prislappen IMO

Ok men det är mer som skiljer. Med extreme music kan du inte ens använda fronten som jag länkat till i förra inlägget för du har inte den kontakten på det ljudkortet.

Ojdå, har nog missuppfattat lite här. Så med ljudkortet jag tänker köpa kan man koppla till denna front du bifogade....

Det är juste, om man nu har användning för midi-kontakterna å de


signatur
Medlem
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Laxen:

Det väger dock inte upp prislappen IMO

Ok men det är mer som skiljer. Med extreme music kan du inte ens använda fronten som jag länkat till i förra inlägget för du har inte den kontakten på det ljudkortet.

Ojdå, har nog missuppfattat lite här. Så med ljudkortet jag tänker köpa kan man koppla till denna front du bifogade....

Det är juste, om man nu har användning för midi-kontakterna å de

ja med fatality kortet kan du ha den fronten yes och den är rätt snygg också med en massa ut och ingångar


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Silenz:
Skrivet av Laxen:

Det väger dock inte upp prislappen IMO

Ok men det är mer som skiljer. Med extreme music kan du inte ens använda fronten som jag länkat till i förra inlägget för du har inte den kontakten på det ljudkortet.

Ojdå, har nog missuppfattat lite här. Så med ljudkortet jag tänker köpa kan man koppla till denna front du bifogade....

Det är juste, om man nu har användning för midi-kontakterna å de

ja med fatality kortet kan du ha den fronten yes och den är rätt snygg också med en massa ut och ingångar

Vad är en utgående signal? å ingången signal? :$


signatur
Medlem

utgående är ju till högtalare hörlurar osv och du ville ju ha Toslink = optisk;) inåt är ju för sånt som ska in på datorn typ om du har en gammal skivspelare som du vill använda för att recorda dina gamla lp skivor mm


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

utgående är ju till högtalare hörlurar osv och du ville ju ha Toslink = optisk;) inåt är ju för sånt som ska in på datorn typ om du har en gammal skivspelare som du vill använda för att recorda dina gamla lp skivor mm

Så mic, hörlurar, högtalare (i mitt fall Z-5500) = utgående. Ingående är LP-spelare m.m?


signatur
Medlem

Ja alltså du kan ju ha olika på ingående eller utgående det behöver inte bara vara en lp spelare. jag har själv inte testat fronten så mycket men det finns en hel del optios på den;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Ja alltså du kan ju ha olika på ingående eller utgående det behöver inte bara vara en lp spelare. jag har själv inte testat fronten så mycket men det finns en hel del optios på den;)

får se vad det blir


signatur
Medlem

Ok! Men tror inte du får bättre ljud med Toslink (optiskt) än om du kör analogt med dom medföljande kablarna från Logitech. Hur som helst är då skillnaden så liten att du knappast kommer höra någon skillnad.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Ok! Men tror inte du får bättre ljud med Toslink (optiskt) än om du kör analogt med dom medföljande kablarna från Logitech. Hur som helst är då skillnaden så liten att du knappast kommer höra någon skillnad.

Det är bara stereo genom kablarna ju. Tidgare så kopplade jag in dvd-spelaren till ljudet å då kunde jag ha DTS det går inte nu pga ingen optisk


signatur
Medlem

Vet inte riktigt hur du menar nu?
Jag har fullt 5.1 ljud med DTS osv med dom analoga kablarna. det styr ju creative ljudkortet.

Om det är det du ser på displayen till Logitech högtalarna ska du ha 6channel direct sound eller vad det nu står. (är inte hemma nu)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar