Måste bara berätta...

Måste bara berätta...

Tjolahöpp på er alla Gamers. Måste bara berätta att jag antligen gjort slag i saken o byggde ihop min första dator:)
Fick hem en Amd 6400+ x2 prolle
och ett 8800GTS + moderkort minnen o allt sånt
och blev så fruktansvärd nöjd med mig själv när jag slog på strömmen o allt började snurra ordentligt. Trode att nåt skulle jävlas men det enda som var krångligt var att fixa ljud drivrutiner o lite sånt i vista ,där ja för övrigt inte hittar för fem öre men man lär sig väll

Fick 11500 nånting i 3d mark 06 i vista i jämförelse mot min p4+ 7600GT´s 2234 poäng i XP
Cod 4 Flöt som en dröm, man såg tillomed i kikarsiktet på M14 geväret som de vore en backspegel haha... Nä nu måste jag prova crysis:heart:

Tack för alla tips allihopa;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

CoD4 med en bra dator är en fröjd för ögat grafikmässigt och har man även ett bra ljudkort så är det spelet hur jäkla kul som helst.

KÖR SÅ DET RYKER!!!!!!!

Tala gärna om hur Crysis flytter och hur bra frames du har?

Inaktiv

Planerar också att bygga min första dator snart. Har sett lite Gör det själv vids på youtube. Hur viktigt är det att man inte har några elektriska laddningat på sig när man tar på olika kort? Hur gör ni för att bli av med det?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Har också 8800GTS 512 och får cirka 13500p i 3dmark06. Dock så har jag Core 2 Duo som är klockad till 3,0GHz.

´Som sagt, tala gärna om hur bra Crysis flyter o.s.v


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Skönt att höra! Men varför valde du just AMD? Intel håller ju i prestandakronan just nu.

Själv får jag 14190 poäng i 3dmark06 med 8800GTS (oklockat) och q6600 @ 3,2 GHz.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Planerar också att bygga min första dator snart. Har sett lite Gör det själv vids på youtube. Hur viktigt är det att man inte har några elektriska laddningat på sig när man tar på olika kort? Hur gör ni för att bli av med det?

Ta i ett element innan du börjar bara så är du safe

Jag vill också se crysis resultat!

Skrivet av Xay0r:

Skönt att höra! Men varför valde du just AMD? Intel håller ju i prestandakronan just nu.

Själv får jag 14190 poäng i 3dmark06 med 8800GTS (oklockat) och q6600 @ 3,2 GHz.

Tja hade hört av folk att även om intels är bra så är ju inte Amd långt efter o för 1250:- för en dual core prolle på 3,2 tyckte jag att man slår till:) Har ni Xp eller? hur många poäng mer skulle jag få i XP tror ni?? Tycker allt att vista är lite halv segt i bland aven med Sp1 men men...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

I Crysis på 1280*1024 och med allt på high utan AA och sånt fick jag i genomsnitt 28 fps uti jungeln med lite strö japaner o åkandes bil...Stormade in i en japansk by o då hackade det som satan o var nere på 5 fps så får väll sänka vissa till medium. Men jungel ser ju jäkligt snygg ut alltså. Provade HL2 ep 2 och där såg jag faktist inte så stor skillnad från hur jag kom i håg det men Hl2 tyckte jag var snyggt även på low:P

Vill Ha Far Cry 2 och GTA IV NU


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nice att det gick bra för dig på första bygget hehe
kommer ihåg mitt... med mitt radioaktivt lysande chassi blev jag aningen förvirrad med alla sladdar hehe

Edit: 11087 poäng var det i 06


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Heh, lucko-ost Själv sitter jag nog med den segaste lilla burken på jorden Men det gör inget, spelar alla spel mest på mitt 360, men WoW på min laptop


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av mr speed:

Cod 4 Flöt som en dröm

cod4 är inte krävande lol...

Skrivet av mr speed:

I Crysis på 1280*1024 och med allt på high utan AA och sånt fick jag i genomsnitt 28 fps uti jungeln med lite strö japaner o åkandes bil...Stormade in i en japansk by o då hackade det som satan o var nere på 5 fps så får väll sänka vissa till medium.

Vah? bara 28 fps på high i 1280x ??

Jag får runt 50 fps på de inställningarna med ett gtx. Och 5 fps i strider i byn?? wtf? där får jag drops till 30+ fps

Något är galet min vän. Ditt kort ska till och med prestera lite bättre än ett gtx i den upplösningen i crysis. Nåt är galet...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av Laxen:
Skrivet av mr speed:

Cod 4 Flöt som en dröm

cod4 är inte krävande lol...

Skrivet av mr speed:

I Crysis på 1280*1024 och med allt på high utan AA och sånt fick jag i genomsnitt 28 fps uti jungeln med lite strö japaner o åkandes bil...Stormade in i en japansk by o då hackade det som satan o var nere på 5 fps så får väll sänka vissa till medium.

Vah? bara 28 fps på high i 1280x ??

Jag får runt 50 fps på de inställningarna med ett gtx. Och 5 fps i strider i byn?? wtf? där får jag drops till 30+ fps

Något är galet min vän. Ditt kort ska till och med prestera lite bättre än ett gtx i den upplösningen i crysis. Nåt är galet...

Nä Men Cod var en himla skillnad på iaf när jag körde allt på low förut

tycker också att jag borde få lite bättre fps i crysis fick sänka hälften av inställningarna till medium och utan AA som sagt ... Tittade på 3Dmark score och folk med en 5000+ eller 6000+ amd med ett 8800GTS låg runt 11000 poäng (även om vissa hade 13000)

Assassins flyter med allt på high i 1280* btw

Hur ser man om kortet går i 8x eller 16x?

Vad kan annars vara fel Mr Salmon;):O


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vad menar du med att kortet går i x8 eller x16? Det körs väl bara i x16 Pci-e x16 vad jag vet.

Kolla så att minnena kör i T1, ladda ner cpu-z och kolla. Gör dem inte det så fixa det i bios! Har du 4 stycken 512mb stickor går inte det har du två x1024 funkar det bra. Sedan kolla så att du ha de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort, prova gärna senaste beta drivrutinerna 174.92 så ska du se att du får fart på det hela.

Kontrollera inställningarna i nvidia kontrollpanelen också. Texture filtering quality ska vara inställt på "high quality"
AA och AF ska vara application controlled om inte annat. Välj också single display performance och testa sedan. Prova också att eventuellt öka "maximum pre-rendered frames"

Tips, ladda ner AMD's Amd Dual-Core Optimizer för säkerhets skull. Kan förbättra. Sänk "shadows" till medium i crysis, det ökar fps och ser nästan ut som veryhigh. Kör inte högre än 1280x i crysis.

Det är typ allt jag kommer på. Lycka till!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Tack för tipsen ska prova nu... Fick bara för mig att nån annan trode att dens kort bara kördes i 8x fast den satt i 16x pci i nån annan tråd ....

Föresten... av nån anledning på sistone startar crysis fast man ser aktivitetsfältet hela tiden tänkte om det drar ner att skrivbordet ligger i bakrunden?

Edit: såg nu att i aktivitetshanterarn ligger alla spel på prioritet normal hur väljer man att de alltid ska vara på Hög eller kanske tillomed realtid?? segt o välja manuellt varje gång. För det gör skillnad väll? Vill man få ut max kräm antar jag att prioriteten på spelet/prog ska va max


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Ok har kollat en skumm sak att i Cpu-z så går minnena i 400.0 MHz när det är 800 MHz minnen har ändrat i bios till 800 men det står ändå 400. Och på timing tables är första värdet 270 och andra 400 men det kanske ska vara lägre.

De körs i command rate 2T, tryckte disable i bios men då fick jag blå skärm att överklockningen misslyckades :\och Vista fick tuppjucket vilket avhjälptes med en reparation med vista skivan...

Vad är T1 igentligen och vad göra åt mina 2 corsair 1 gigs PC2-6400 800MHz minnen??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

DDR = Double Data Rate, alltså 400Mhz = 800Mhz(Effektivt)

Medlem

hm... Du ska inte vara på prioriteringen, skaffa hellre en snabbare processor. Detta gäller bara om du har många tunga program öppna. Har du bara windows som idlar i bakgrunden och några enkla små program som msn etc så spelar det absolut ingen roll om crysis är på normal eller hög prioritet. Jag fick problem när jag grejjade med det där förut, körde doom 3 och satte upp prioriteringen och då blev musen i spelet skitkonstig, varje rörelse laggade efter en sekund och den lixom låser sig på något konstigt sätt.

Har två stycken 1gb minnesstickor borde du kunna köra i T1. Men skillnaden på T2 och T1 är inte speciellt stor, men vissa får en lite högre min-fps.

Testa de aldra senaste beta drivrutinerna! 175.16 beta så ska du se att du får bättre FPS.

Låter också hemskt konstigt att aktivitetsfältet är synligt när du startar crysis, så ska det inte vara. Har du ominstallerat XP efter uppgraderingen av datordelar?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av Xphome:

DDR = Double Data Rate, alltså 400Mhz = 800Mhz(Effektivt)

Hehe ok:$

Skrivet av Laxen:

hm... Du ska inte vara på prioriteringen, skaffa hellre en snabbare processor. Detta gäller bara om du har många tunga program öppna. Har du bara windows som idlar i bakgrunden och några enkla små program som msn etc så spelar det absolut ingen roll om crysis är på normal eller hög prioritet. Jag fick problem när jag grejjade med det där förut, körde doom 3 och satte upp prioriteringen och då blev musen i spelet skitkonstig, varje rörelse laggade efter en sekund och den lixom låser sig på något konstigt sätt.

Har två stycken 1gb minnesstickor borde du kunna köra i T1. Men skillnaden på T2 och T1 är inte
speciellt stor, men vissa får en lite högre min-fps.

Testa de aldra senaste beta drivrutinerna! 175.16 beta så ska du se att du får bättre FPS.

Låter också hemskt konstigt att aktivitetsfältet är synligt när du startar crysis, så ska det inte vara. Har du ominstallerat XP efter uppgraderingen av datordelar?

så för att få T1 så disablar man alltså T2?
Nja alltså byggde ihop hela och la in vista på, men får väll bara ominstallera crysis eftersom det inte var så i början med aktivitetsfältet

I BIOS ligger cpu tempen på 53 grader tex startar sedan speedfan o där står 36 grader vad är tillförlitligast?

va fasen köpte ju den snabbaste dual amd processorn ju på tal om prioriteten tyckte bara det var konstigt eftersom spelen automatiskt stod på high priority på min gamla i XP o här på normal
Men tack för tipsen...

Tur att det finns så kunnigt folk:up:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar