Burklördag

Medlem
Burklördag

Jag syftar på mitt arbete och alla de burkar jag har att titta på. Jobbar ju som sjuksköterska då jag inte fotograferar och handhar en jäkla massa mediciner. Kräver ju att man har huvudet på skaft och kan räkna till åtminstone 56 Det är lite terapiarbete att stå i medicinrummet och räkna 1x1x1x1 eller 2 vid behov osv. Att vara sjuksköterska kräver en god empatisk förmåga och är man dessutom duktig på att läsa av situationer, är flexibel samt tycker det är kul och stimulerande att arbeta med människor så kan det vara ett yrke som passar!

Visst, många pratar om de usla arbetstiderna och den om möjligt ännu uslare lönen. Men ser man till vad jag haft för lön på tidigare arbeten är det här i särklass det bäst betalda. Visst, jag har pluggat på högskola i 3 år med medföljande studielån. Men tänker man på att jag tidigare satt på kontor och tjänade runt 16-17' i månaden (om jag hade tur) så kan ju den där betalningen till CSN på 600:-/månad kännas ganska rimlig med tanke på vad jag tjänar idag. Ligger på nästan 22' nu och även om jag tar bort 600:- så är det ju många tusenlappar över min tidigare lön. Totally worth it om du frågar mig! Dessutom har jag en legitimation att visa upp och känslan och stoltheten av att ha klarat en högskoleutbildning är fantastisk!

Hmm.. glömde jag arbetstiderna nu. Ja det gjorde jag. Jag jobbar 2 av 5 helger på ett rullande schema. Det är helt okej faktiskt! Helgerna ger mig lite OB-pengar och det brukar röra sig om typ 2000:- extra i månaden. Så ser man till det har jag en lön på nästan 24'. Heeelt ok!

Nu ska vi ju inte prata arbete i all oändlighet jag ska visa bilder också. Men ni får gärna skriva om ert eget fråga gärna om ni har funderingar kring mitt!

Nu ska jag bjuda på två bilder har jag tänkt mig:
Det blir två porträtt med tanke på att vi tidigare pratat människor

#blogg

Burklördag

OB är aldrig fel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

OB är rätt på så många sätt

1
Skriv svar