Hjälp. Inget internet - no nothing!

Inaktiv
Hjälp. Inget internet - no nothing!

Tjena!

Allting var som vanligt för 2 dagar sen. Sen på eftermiddan igår när jag kom hem från skolan och skulle lira wow så upptäckte jag till min stora fasa att jag inte har internet. Vi har 8Mb/sek och vi har en ZyXEL P-335 router.
Jag är inne i routern men jag kommer inte vidare liksom :/ jag hittar inte de 2 andra datorerna i nätverket och de hittar inte mig. Jag har prövat nästan allt jag kan komma på. ipconfig /release och /renew,Kopplat in mig direkt in i modemet, startat om routern med hjälp av den där lilla knappen. Det enda jag kan komma på som jag inte gjort det är att fabriks-nolla routern. Men jag tror inte det ska hjälpa. Jag känner ingen problemet för det har hänt mig förr. Men jag kommer inte ihåg hur jag löst det då. Snälla, jag är tacksam för vadsomhellst som leder till en lösning! (som inte betyder att jag måste formatera skiten )

Medlem

Om du kopplar in dig direkt i modemet och det ÄNDÅ inte fungerar så är det ju inte nödvändigtvis något med routern. Se till att du ordnar alla eventuella inställningar på datorn också när du gör detta test. Fungerar det inte då så kan det ju vara strul på utsidan, i vilket fall du bör kontakta din ISP.

Medlem

Kanske ringa till din bredbandsleverantör och kolla så det inte är dom som sitter på problemet!!!

1
Skriv svar