Empire Total War

Medlem
Medlem
Skrivet av matte89:

. Man trodde på att om man slogs med människor från sin egen bygd eller by så skulle man slås hårdare och bättre. Och jag tror personligen att det kunde funka rätt bra.

Mja, funkar säkert bra så länge så länge man vinner slag och inte har alltför stora förluster.

När folk börjar dö av, och i stora nederlag kan detta vara en otroligt stor negativ påverkan på moralen.

Medlem
Skrivet av Remus:

EDIT: Vem är denna Karolina ni pratar om? Är det en känd kvinna?

gynning givetvis!

Medlem
Medlem

Jisses... aldrig förr har jag skådat ett spel med förmåga att locka fram nerdarna som detta.

4 sidor "Karolinerna hade faktisk inte gula stövlar".:up:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Enligt recensioner och inlägg är Empire som tidigare Total War-spel i allt från buggar till tok-hype. Det enda som verkar skilja sig markant är tidsperioden och modellerna och texturerna... Detta sätt att producera och sälja spel fortsätter fungera och vi spelare kommer fortsätta få dessa grafikdemon att bli saliga över i några dagar tills irritationen över alla brister bekant tar över och vi antingen slutar spela eller sätter vårt hopp till moddare med en ocean över huvudet och en tross runt handlederna.

Vad gäller historiediskussionen så var Sveriges "stormaktstid" en sällsynt ynklig tid för svenskarna. En stor andel av den friska, arbetsföra, manliga befolkningen slaktades och dessa "starka" konungar som det talas om var oerhört svaga när det kom till att kontrollera adeln. Denna gavs fria tyglar, land, status, välstånd på bekostnad av de tidigare relativt fria bönderna. Polacker, tyskar, balter hade gärna undsluppit att "befrias". Trettioåriga kriget (utanför spelets tidperiod men inte diskussionen) där Sverige spelade en framträdande roll utgör ett tydligt exempel på detta. Upp till en tredjedel av befolkningen i vad som i dag är Tyskland kan ha strukit med.

Medlem
Skrivet av Namron:

Enligt recensioner och inlägg är Empire som tidigare Total War-spel i allt från buggar till tok-hype. Det enda som verkar skilja sig markant är tidsperioden och modellerna och texturerna... Detta sätt att producera och sälja spel fortsätter fungera och vi spelare kommer fortsätta få dessa grafikdemon att bli saliga över i några dagar tills irritationen över alla brister bekant tar över och vi antingen slutar spela eller sätter vårt hopp till moddare med en ocean över huvudet och en tross runt handlederna.
.

Angående "grafikdemo" så måste jag protestera eftersom större delen av spelet utspelas på "strategikartan" och där finns knappast något ögongodis, den delen av spelet som jag gissar du tänker på, slagen, är ganska roligt att kolla på stundtals men knappst något att ta fram ballen för...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Namron:

Enligt recensioner och inlägg är Empire som tidigare Total War-spel i allt från buggar till tok-hype. Det enda som verkar skilja sig markant är tidsperioden och modellerna och texturerna... Detta sätt att producera och sälja spel fortsätter fungera och vi spelare kommer fortsätta få dessa grafikdemon att bli saliga över i några dagar tills irritationen över alla brister bekant tar över och vi antingen slutar spela eller sätter vårt hopp till moddare med en ocean över huvudet och en tross runt handlederna.
.

Angående "grafikdemo" så måste jag protestera eftersom större delen av spelet utspelas på "strategikartan" och där finns knappast något ögongodis, den delen av spelet som jag gissar du tänker på, slagen, är ganska roligt att kolla på stundtals men knappst något att ta fram ballen för...

hahahaha

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jisses... aldrig förr har jag skådat ett spel med förmåga att locka fram nerdarna som detta.

4 sidor "Karolinerna hade faktisk inte gula stövlar".:up:

Håller med, jag testade det hos en kompis, som Sverige, visst, jämfört med UK så hade vi lite sämre gubbar. Själv vet jag inte någon special soldat som vi skulle ha, eftersom karolinerna var benämningen på hela armén.
Men jag tycker att EN enhet var lite futtigt.

Jaja, vi får nöja med det lilla, ser framemot att testa det igen snart ;P.
Jag fick inte heller någon riktigt bra "klassisk" strid att faktiskt soldaterna står och skjuter på varandra.
Det var mer att dom försökte flankera, och visst, det är ett sätt att vinna, men det blir lite tråkigt för mig som försvarare.

Sen finns det ju massa småsaker somm man kan gnälla på ( jag har kört wic-demo innan, och då syns ju varje smäll på marken, nu syns det ju inte ens att det har kommit en kanonkula där :/ )

Just nu får spelet 7,5/10 av mig, men kommer nog bli betydligt högre (har inte testat campainen, stavning!)

Medlem
Skrivet av Remus:

Star Wars: Total War.

Mums.

Inaktiv

Efter 6 timmar med spelet kan jag säga att det är precis som jag förvänta mig, det enda jag blev besviken på är att det finns så få landtrupper att välja bland. Visst har nationerna 1-3 olika special trupper som bara dom eller några få nationer har och det ger i alle fall lite variation. Men Sjö slagen och den nya kampanj kartan är vad som gör Empire mycket mer intressant än till exempel mediveal 2.

Jag förstår bara inte varför det är så klent med land trupper, det fanns massor av olika trupper under den här tiden att välja bland.

- För antal trupp val.
- En del buggar som alltid med CE spel.

+ För sjöslag!
+ För kampanjkartan!

Spelet får en tung 8/10 av mig, men som sagt 6 timmar ingenting på sånt här stort spel. Men jag är säker på att jag kommer sitta fast klistrad framför det här spelet i veckor, bara det är värt pengarna.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jisses... aldrig förr har jag skådat ett spel med förmåga att locka fram nerdarna som detta.

4 sidor "Karolinerna hade faktisk inte gula stövlar".:up:

Kan det någonsin vara fel att korrigera historiska felaktigheter och sprida kunskap?

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av CastorFiber:

Jisses... aldrig förr har jag skådat ett spel med förmåga att locka fram nerdarna som detta.

4 sidor "Karolinerna hade faktisk inte gula stövlar".:up:

Kan det någonsin vara fel att korrigera historiska felaktigheter och sprida kunskap?

Jag är ombord på att peka på fel, jag bara noterade att spelet tycks ha samma effekt på historienerdar (läs killar) som fullmånen på varulvar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av CastorFiber:

Jisses... aldrig förr har jag skådat ett spel med förmåga att locka fram nerdarna som detta.

4 sidor "Karolinerna hade faktisk inte gula stövlar".:up:

Kan det någonsin vara fel att korrigera historiska felaktigheter och sprida kunskap?

Amen! Vart ska vi Svenska skrivbords generaler annars uttrycka oss? Vi har ju en väldig rik historia som ofta skyfflas i under mattan i dagens samhället pga att vi är för fina för att tänka krig nuförtiden.

Mellan 1620-1720 dog var tredje svensk man i fält, hedra dom med minnen och skryt om deras bragder!


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av matte89:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av CastorFiber:

Jisses... aldrig förr har jag skådat ett spel med förmåga att locka fram nerdarna som detta.

4 sidor "Karolinerna hade faktisk inte gula stövlar".:up:

Kan det någonsin vara fel att korrigera historiska felaktigheter och sprida kunskap?

Amen! Vart ska vi Svenska skrivbords generaler annars uttrycka oss? Vi har ju en väldig rik historia som ofta skyfflas i under mattan i dagens samhället pga att vi är för fina för att tänka krig nuförtiden.

Mellan 1620-1720 dog var tredje svensk man i fält, hedra dom med minnen och skryt om deras bragder!

Å andra sidan dog de flesta i gulsot Har själv sett prov på hur det var ställt när äldre personer i ätten släktforskat.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Angående "grafikdemo" så måste jag protestera eftersom större delen av spelet utspelas på "strategikartan" och där finns knappast något ögongodis, den delen av spelet som jag gissar du tänker på, slagen, är ganska roligt att kolla på stundtals men knappst något att ta fram ballen för...

Att strategidelen, år 2009 (för helsike snart ett helt decennium mellan oss och 90-talet!), är omgångsbaserad och inte i realtid är rent ut sagt bedrövligt och oförsvarligt, och borde ta ner spelets betyg markant.

Kul kul, läser på Wikipedia att det första turbaserade strategispelet hette just Empire och kom ut 1977. 32 år senare beter sig folk som lallande livets ordare över i grunden samma sak med annan yta.

Näe, som i de tidigare spelen tröttnar man nog rätt snabbt på slagen. Dålig AI, buggar och hårdkodade irritationsmoment som ingen moddare rår på bidrar inte till livslängden precis. Jag minns från de förra spelen hur kul det kändes att bygga upp den perfekta armén för att sedan slåss med den och hur känslan utbyttes mot trötthet och uttråkning när datorfienden fastnade nånstans, gärna på eller i närheten av stegar, eller lurades in i ett uppenbart amb...abuse, nej... Bläh. Jag orkar inte dra exempel.

Skrivet av blesserad:

Å andra sidan dog de flesta i gulsot Har själv sett prov på hur det var ställt när äldre personer i ätten släktforskat.

Jaha? Fram till och en bra bit in på 1900-talet, när mediciner och sjukvård blev bättre (och vapnen effektivare), dog de allra flesta soldater av sjukdomar. Släpar man iväg människor från hus och hem över en halv kontinent, klumpar ihop dom tätt utan skydd från väder och vind och struntar i att ge dom tillräckligt med mat så har dom en tendens att dö som flugor. Att så många svenska män dog har gissningsvis haft långtgående konsekvenser ändå in i våra dagar naturligtvis, och att dödligheten var så stor bland den lilla rekryteringsbasen utgjorde skälet till att de allra flesta soldaterna i svensk tjänst, kanske fyra femtedelar, inte var svenskar.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:

kanske fyra femtedelar, inte var svenskar.

Beror ju vilken tids period, trettioåriga kriget var det ofta bara en fjärdedel svenskar i slagen. Under det stora nordiska kriget var 3av5 svenskar eller 4av5 om du räknar med finnar som svensk.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Är det bara mitt spel som kraschar när Huorn indianerna förklarar krig mot mig?
Här sitter man och försöker erövra världen osså kommer en liten sketen indianstam och har sönder min dator, inte fair play

Medlem

Jag hadde problem med Empire total war Demo, vet inte vad det kan ha vart men hela spelet hackade, men förmodligen funkar det nu när spelet är riktigt, och den kan visa felet, förmodligen någon DirEx 9.0c eller nåt sånt som inte funka ordentligt.:P:P

Medlem

Föresten hörde jag rätt?, pratar Svenskarna svenska när man spelar ?

Medlem

Om de vill kalla svenskt infanteri för karoliner eller det generiska "Line infantry" är väl skitsamma, men ganska trist. Att de däremot givit svenskt infanteri minst sagt mediokra värden i både moral och närstrid (svenska soldater var allihop utrustade med en värja, vilket var mycket ovanligt) verkar de inte tagit med i beräkningarna alls. All energi har lutats mot framförallt britterna, där varenda jävla enhet är en specialenhet, men även andra länder har fått en enorm förtur vad gäller mängden nedlagt arbete.

Halvfärdigt spel, sa Bull.

Medlem

Hur kan testsystemet missat alla buggar och CTD:er tja de har väl spelat 20-30 rundor.

Buggarna tycks tillta efter 40-50 rundor och när man når 100 ja då kan man ibland inte
mer än starta skiten innan man får en CTD... jävla hafsverk fyfan man börjar
ju tröttna på att den här jävla studin inte kan testa spelen ordentligt,
de borde ha de ekonomiska musklerna eller kunna ta till en stängd beta med
kanske 10 000 testare eller så.... GÖR OM GÖR RÄTT!

Inaktiv

Långa laddtider samt att det crashar ofta, väldigt störigt!!!

Skriv svar