Sånt här värmer en gammal nördsjäl

Flakmonkey
Sånt här värmer en gammal nördsjäl

Åkte ju hem till föräldrahemmet igår för att bara koppla av inför dagens påskmiddag med familjen. En av de roliga sakerna som det innebär är att jag får chansen att läsa massa gamla serietidningar som Buster, Fantomen, etc. Just det gjorde jag precis och när jag läst igenom Fantomen nummer 4 1990 och vänta på tidningen så såg jag något som gav mig ett rejält leende på läpparna. Ni kan själva se det här nedan och det är alltså en reklam för Commodore 64 som bara är en smula missvisande - eller någon kanske hade sån där grafik på sin C64 i Winter Games?

[ia=18823; large]
"16 färger och inbyggt ljud" - så underbart!

#blogg

Sånt här värmer en gammal nördsjäl

Jag hade en egen Fantomenklubb, för att få vara med var man tvungen att ha tre årsgångar av tidningen. Jag hade alla nummer från 1968 fram till 1989, då fick jag en översvämning i källaren och det var bye-bye...

Men visst minns man alla de där "dator" - annonserna, hur kul som helst...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

64k of power!

Medlem

Att läsa igenom gamla serietidningar är nog det bästa som finns när man är hemma hos föräldrarna! Min pappa har en massa gamla Kalla Anka och Fantomen från 60/70-talet. Det finns ju även lite ovanliga tidningar såsom Tarzan och Dennis som är härliga

KoP
Medlem

Brukar själv smyga upp på vinden hos mina päron när jag är där på besök och läsa igenom gamla DmZ (Datormagazin) tidningar. Nostalgiiiii.

Medlem

Haha... jag kommer ihåg den där reklamen.

1
Skriv svar