Upplev Mega Drive-tiden igen

Robot
Medlem
Upplev Mega Drive-tiden igen

Mysigt.

Oj så mysigt..!

Golden Axe ger mig starka barndomsminnen.. Jag brukade åka in till stan, snatta en massa SEGA-spel, åkte hem igen, sålde alla spel till en massa andra ungar, åkte in till stan igen med ca 500(mycket pengar mitten på 80-talet)kr på fickan och spelade upp allting på en arkadmaskin med Golden Axe. Vilken spelgangster man va när man va liten och inte visste bättre...

Inaktiv

Sitter och spelar Space Harrier på sagd kollektion i skrivande stund

ptr
Medlem

haha Punchbag Polly din jäkla buse.

Inaktiv

vilket spel är det som visas i sista klippet av trailern?

Medlem
Skrivet av kardar:

vilket spel är det som visas i sista klippet av trailern?

street smart/Streets of Rage/Street SMAPT
är det. 3 namn på ett spel.
jag blev tvungen att kolla bland mina orginalspel för jag mindes inte namnet

mega drive:heart:


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av kardar:

vilket spel är det som visas i sista klippet av trailern?

Streets Of Rage

Medlem

Detta får mig önska jag hade en 360 eller PS3!

Medlem

Vad heter spelet vid 00:14?

Medlem

Nostalgi :heart:

Jag köpte en X-Box 360 för ett tag sedan men har inte haft tid att spela så mycket, det enda spelet jag har är Sonic 2 nedladdat från Marketplace...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Flame:

Vad heter spelet vid 00:14?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonanza_Bros.

Medlem

Solklart köp bara för Phantasy Star spelen.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Solklart köp bara för Phantasy Star spelen.

yepp

Sorgligt nog var jag tvungen att sälja mitt MegaDrive för länge sen för att finansiera min andra Amiga (500 vill jag minnas, sen 1200). Har dock kvar mitt MasterSystem med PS1!

PS-serien är tveklöst bland det bästa jag spelat, vilka minnen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"Upplev Mega Drive-tiden igen!"

Haha, jo, när var det senast Mega Drive mjölkades? Ett år sedan till PS2, eller hur var det nu?

Medlem

Jag tycker det är synd att de bara har med 2 Master System spel. Fler Master System spel hade varit trevligt, så som Psycho Fox och Wonder Boy spelen, speciellt Wonder Boy III: The Dragon's Trap.

Medlem

Själv var man mer av en Nintendo-människa, men självklart har man lirat några av klassikerna hos polare. Detta köper jag nog mest för Sonic-liren

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Själv var man mer av en Nintendo-människa, men självklart har man lirat några av klassikerna hos polare. Detta köper jag nog mest för Sonic-liren

Själv väntar man spännt på en SNES-samling med det underbara liret Turtles in Time inkluderat. Roligare co-op får man faktiskt leta länge efter!

Medlem

PS-spelen var jävligt bra, samma med Golden Axe för actionfixen.. Det är ju egentligen bara Battletoads, Moonstone, och något Double Dragon som utmanar i den genren... eller iofs, Bayou Billy var kul också, minus zapper.

Är det bara jag som tycker att spelen verkligen blivit lätta nuförtiden, då man tänker tillbaks på många gamla spel? Bara en observation, det kan nog vara så att de är mer väldesignade i vissa fall också (så att svårigheten inte ligger i dålig design ).. men vill minnas att t.ex. PS1 var riktigt svårt, i alla fall i början.

edit: jaa, ge oss SNES-collection också. Iofs har jag fortfarande min nedpackad någonstans, men kontrollerna börjar bli lite slitna.. men den var den vassaste konsoll jag provat spelmässigt.

Medlem

Skönt att det hänt en del på grafikfronten sedan dessa spel var nya.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Skönt att det hänt en del på grafikfronten sedan dessa spel var nya.

Jasså du. Ser du inte ironin i det hela? Förr hade vi bra men fula spel, idag har vi snygga men dåliga spel. Hade det funnits en klarlackad Nintendo 8-bit med inbyggd Bluray och HD-upplösning så hade jag utan tvekan sålt min PS3 Då hade jag iaf använt den till mer än filmer.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Upplev Mega Drive-tiden igen!"

Haha, jo, när var det senast Mega Drive mjölkades? Ett år sedan till PS2, eller hur var det nu?

Vi som sitter på en krysslåda har inte haft glädje av att MD-spelen kom till PS...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Själv väntar man spännt på en SNES-samling med det underbara liret Turtles in Time inkluderat. Roligare co-op får man faktiskt leta länge efter!

Du får nog ta och hoppas på att spelet kommer till Wii's Virtual Console, för chansen att Konami skulle släppa en SNES-samling tycker jag inte verkar så stor. Fast jag läste att spelet är med som i en bonus i Teenage Mutant Ninja Turtles 3: Mutant Nightmare som släpptes 2005 till PS2, Xbox och Gamecube.

Det var ju Konami som var utgivare för Turtles in Time. Sega var ju utgivare för alla dessa spelen i MD-samlingen, de hade verkligen en storhetstid då.

Fast Sega har kommit tillbaka nu tycker jag. Yakuza 2 från förra året var underbart, likaså Valkyria Chronicles, denna samling och så kommande Yakuza 3 & Sands of Destruction. Nu behövs bara ett Shenmue 3 också.

Medlem

Har två utav dem på min Sega Mega-drive:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Fast Sega har kommit tillbaka nu tycker jag. Yakuza 2 från förra året var underbart, likaså Valkyria Profiles, denna samling och så kommande Yakuza 3 & Sands of Destruction. Nu behövs bara ett Shenmue 3 också.

Shen mue 3 hade varit guld värt. Bra sugen på att köpa mig en dreamcast å shen mue 1 å 2. Ångrar bittert att jag sålde den konsollen

Medlem

nice nice


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fan det va härliga tider det! "snyft"

Medlem

Ser ganska nice ut sen i tanke på att det är så många spel blir det nog många spel timmar Kan bli ett sköp


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Trevligt...men man äger ingen konsol

Medlem
Skrivet av toern:

PS-spelen var jävligt bra, samma med Golden Axe för actionfixen.. Det är ju egentligen bara Battletoads, Moonstone, och något Double Dragon som utmanar i den genren... eller iofs, Bayou Billy var kul också, minus zapper.

Är det bara jag som tycker att spelen verkligen blivit lätta nuförtiden, då man tänker tillbaks på många gamla spel? Bara en observation, det kan nog vara så att de är mer väldesignade i vissa fall också (så att svårigheten inte ligger i dålig design ).. men vill minnas att t.ex. PS1 var riktigt svårt, i alla fall i början.

edit: jaa, ge oss SNES-collection också. Iofs har jag fortfarande min nedpackad någonstans, men kontrollerna börjar bli lite slitna.. men den var den vassaste konsoll jag provat spelmässigt.

Håller med fullständigt. Du nämner Moonstone också, en klassiker från gamla Amiga-tiden! ^^

Det finns många fler, både MasterSystem- och MegaDrive spel jag gärna skulle "nostalgitrippa" genom igen. Speciellt en ganska underskattad Zeldaklon som hette "Golden Axe Warrior" (Golden Axe spinoff), sjukt bra! Även "Book of Y's", sjukt bra RPG till MS, men PS1 var tveklöst det bästa till den konsollen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar