Upplev Mega Drive-tiden igen

Medlem

Lite märkligt tycker jag allt det är att de inte verkar ha gjort mycket åt grafiken men ändå skyltar med "Now in HD !"

Att spela de gamla hederliga Phantasy Star spelen igen vore bra roligt, skulle jag tro. Har något av dem kvar någonstans men konsollen dog =(


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av kebbe:

Själv väntar man spännt på en SNES-samling med det underbara liret Turtles in Time inkluderat. Roligare co-op får man faktiskt leta länge efter!

Du får nog ta och hoppas på att spelet kommer till Wii's Virtual Console, för chansen att Konami skulle släppa en SNES-samling tycker jag inte verkar så stor. Fast jag läste att spelet är med som i en bonus i Teenage Mutant Ninja Turtles 3: Mutant Nightmare som släpptes 2005 till PS2, Xbox och Gamecube.

Attans! Då får det helt enkelt bli en tripp till eBay och inhandla spelet till ett otroligt högt pris (ett överpris finns inte till den pärlan).

Medlem

Schysst paket men jag hoppas inte att dom planerar att ta full pris för det...Tycker detta är nåt dom gott kan lägga upp på PSN och Live och sälja för kanske 200-300 riksdaler.

Medlem

Det borde finnas något liknande från Nintendo tycker jag. Hade varit skoj.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av jonis:

Det finns många fler, både MasterSystem- och MegaDrive spel jag gärna skulle "nostalgitrippa" genom igen. Speciellt en ganska underskattad Zeldaklon som hette "Golden Axe Warrior" (Golden Axe spinoff), sjukt bra! Även "Book of Y's", sjukt bra RPG till MS, men PS1 var tveklöst det bästa till den konsollen.

Golden Axe Warrior är med i denna samling.

Mega Drive Collection har 2 Master System-spel i sig som kan låsas upp, Golden Axe Warrior och första Phantasy Star.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Schysst paket men jag hoppas inte att dom planerar att ta full pris för det...Tycker detta är nåt dom gott kan lägga upp på PSN och Live och sälja för kanske 200-300 riksdaler.

Haha, du är rolig du. Det är ett paket med över 40 klassiker. Tänk dig styckpris på Live Arcade eller Virtual Console så blir det långt mer än 200-300 riksdaler.

Detta spel finns dock att köpa för 299kr inklusive frakt på sina ställen. Det är helt klart värt det, om man inte har en Mega Drive såklart.

Medlem

299:- var? Billigaste jag hittar är 409:- på spelbutiken.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

299:- var? Billigaste jag hittar är 409:- på spelbutiken.

http://www.cdwow.se/Sega-Mega-Drive-Ultimate-Collection/produ...

Skall beställa där snarast.

Skrivet av ptr:

haha Punchbag Polly din jäkla buse.

Jag var ung och behövde pengarna.

Medlem

Shining Force 2 <3


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nocturne:

299:- var? Billigaste jag hittar är 409:- på spelbutiken.

http://www.cdwow.se/Sega-Mega-Drive-Ultimate-Collection/produ...

Skall beställa där snarast.

Tack och bock!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nocturne:

299:- var? Billigaste jag hittar är 409:- på spelbutiken.

http://www.cdwow.se/Sega-Mega-Drive-Ultimate-Collection/produ...

Skall beställa där snarast.

Ah, wtf! Jag beställde den alldeles nyss för 409 kr.

Men i vilket fall, this is so awesome

Golden Axeeeeeeeeeee!!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av jonis:

Det finns många fler, både MasterSystem- och MegaDrive spel jag gärna skulle "nostalgitrippa" genom igen. Speciellt en ganska underskattad Zeldaklon som hette "Golden Axe Warrior" (Golden Axe spinoff), sjukt bra! Även "Book of Y's", sjukt bra RPG till MS, men PS1 var tveklöst det bästa till den konsollen.

Golden Axe Warrior är med i denna samling.

Mega Drive Collection har 2 Master System-spel i sig som kan låsas upp, Golden Axe Warrior och första Phantasy Star.

aaah, såg det nu! Bra drag av dom.

Iom alla ggr dom redan dammat av MS/MD-spelen (Phantasy Star Collection till GBA etc, etc, etc) så hade jag önskat att dom ÄNTLIGEN portat PS Generation One/Two till engelska och tagit med dessa i samlingen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar