Komplett Dator till TV Kit

Medlem
Komplett Dator till TV Kit

Ni ger mig vad jag behöver ha. Avser att använda det från mit GF8800 Ultra DIV Out till min Samsung bla bla VGA IN. Sen lite sladdar till stereon etc.

Tack.

Inaktiv

sry, tänker inte ge dig något. Men iaf så kan du ju köra komposit eller så till bild, eller dvi->vga ? å sen aux kabel eller va de heter till stereon?

Medlem

Mjo. Alltså- Jag har ju en massa utgångar ut från datorn. Jag tänkte kirra DVI > Komposit, men sen blev jag osäker på om det ens fanns?

Borde väl bli bättre en DVI > VGA? Gällande ljudet, bäst hade väl varit om jag haft optisk utgång från ljudkortet men det ahr jag inte såklart. Eller ja, iaf smidigast.

Inaktiv

sånt finns ju iaf. Finns massa olika sånna typer av saker på DX, fri frakt å allt problemet e att man fastnar å handlar aldelles för mycke grejer De e ju så jekla billigt Men ska finnas massa sånna bra saker där iaf, köpt lite sånt själv.

Dvi -> vga borde ju vara bäst nästan. Har inte sett Dvi -> komposit. Men om man orkar ha en massa konverterare så går de ju me dvi->vga->komposit.

nån guide vga->scart, verkar ju funka rätt bra

Optisk brukar ju finnas direkt på moderkortet ibland, specielt på nyare.

Medlem

Hums. Jag tror vi missat en detalj här.

Jag vill alltså ha min 42" LCD Skärm som Skärm till datorn, eller iaf , den ska även vara monterad samtidigt som min normala 22" Skärm. Är det bara att dra kabel som till en vanligt skärm och välha 2x skärmar etc, på skrivbordet? ><

Sen är det där med ljudet. Tror du att det inns en 5.1 ( massa blandade färger uttag ) till optisk? Det borde ju inte gå iaf eftersom den vanliga 3,5mm pluggen är väl helt analog?

Aja, FILAR lite på det.

Inaktiv

hehe sry men jag är inte nå vidare på de där me ljudet..

Men ja, de ska ju gå å ha lcd'n som "extra skärm" eller vad man nu ska säga. Jag har min tv till de, en gammal crt. Då har jag bara composit direkt till den å extended desktop. De blir som en tom ruta som jag kan göra vad jag vill med till vänster för mig då. Har dock itne orkat fixa med ljudet och så har jag ATi x1950pro (men snart 2x 8800gt )
Sen finns de ju clone också, då blir de exakt lixadant på båda?(tror jag)

sry om jag rör till det, men jag verkar vara en rätt så rörig människa

har din tv'n HDMI föresten?

Medlem

Ja, det har den såklart. Finns kanske dvi till hdmi?

Inaktiv

japp , dvi är bildtekniken i hdmi tillåme! har själv adaptrad båda hdmi (ha)->dvi(ho) å tvärt om (Köpta billigt på DX så klart :P:)) men tror att det är bäst(dvi hdmi).

1
Skriv svar